ניוזים חמיםחדשותבת ים

ראש עיריית בת-ים יוצא נגד משרד הפנים, שהורה שלא להגביל כניסה לחופי העיר: "אני זה שאחראי לבריאותם של תושבי העיר. אם תאלצו אותי, אוציא צו לסגירה מוחלטת של החופים"

ראש עיריית בת-ים נחוש לסגור את חופי העיר בפני אזרחים שאינם תושבי העיר, גם לאחר שמשרד הפנים הודיע שההחלטה לא חוקית. ברוט הבהיר לשר הפנים דרעי, במכתב חריף ששיגר, מי הבוס בבת-ים

ביום שישי בצהריים הודיע ראש עיריית בת-ים, צביקה ברוט כי החל מהסופ"ש יאסור כניסה של אזרחים שאינם תושבי העיר לחופי בת-ים. ברוט הסביר זאת בכך שמנתונים שהגיעו אליו יש הדבקות החופים, בעיקר בחוף הנפרד, אליו מגיעים אלפי חרדים מאלעד, בית"ר עילית ועוד ונוצרת במקום צפיפות.

קצת לפני כניסת השבת, משרד הפנים שיגר הודעה לפיה החלטה זו לסגור חופים בפני אוכלוסיה מסוימת, אינה חוקית ואין בסמכותו של ברוט להחליט על כך.

אלא שראש עיריית בת-ים לא מוותר ושיגר למשרד הפנים אמש, במוצאי שבת, מכתב תשובה תקיף.

בתחילה ברוט כתב למשרד בציניות כי נדהם מהזריזות הפתאומית בה פקידיו מגיבים. וציין כי הוא לא מתכוון לחזור בו מהחלטתו: "עם כל הכבוד לפקידות הבכירה בממשלה, ויש לי הרבה כבוד, איש לא צריך ללמד אותי על זכויות הפרט", משיב ברוט וממשיך: "אך עם זאת, האחריות לחיי התושבים שלי היא עלי, ולא עליכם. בג"צ קבע בשורת מקרים כי השמירה על שלום הציבור חשובה מערכים נעלים אחרים, בפרט כשמדובר בפגיעה מידתית, זמנית, 

קצרת טווח ובעלת ערך חשוב לשמירה על חיי אדם – ולא זה המקום לפתוח את הדיון המשפטי.
"בהמשך לכך, בכוונתי להמשיך ולפעול למען שלומם של תושבי העיר ובריאותם, בהתאם למסגרת שקבעתי ושעודכנת על ידי לגביה בע"פ. במידה ותהיה התערבות חיצונית לא אהסס לחתום על צו המורה על סגירת חלק מחופי העיר לגמרי, בהתאם לסמכותי על פי סעיף 17 לצו להסדרת מקומות רחצה סדורים ואיסורים במקומות רחצה מוכרזים תשע"ו-2016 , מטעמי בריאות הציבור.
עם זאת, כולי תקווה כי לא יהיה צורך בכך, וכי אנחנו נמשיך לפעול בהתאם לתכניתי שהוכיחה את עצמה עד כה, ואשר מאזנת בין היכולת לשמור על בריאות הציבור, לצד פתיחת רצועת החוף היפה".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות