ניוזים חמיםבריאות

בכללית נווה עוז לא רק מטפלים, אלא גם מקשיבים למטופלים וזוכים להתוודע לסיפורי חיים מרתקים

המטופל עמנואל מנדס, שהשתתף ביום בריאות במרפאה בשכונת נווה עוז בפ"ת, שיתף את הצוות הרפואי בקשר המשפחתי יוצא הדופן שלו לעולם הרפואה: סבו היה ראש שירותי הרפואה האיטלקים לפני מלחה"ע ה-2 ואביו פתח בית חולים לשחפת בגדרה

במרפאת כללית בשכונת נווה עוז בפתח תקווה לא רק מטפלים בתושבים המגיעים למקום, אלא גם משמשים להם אוזן קשבת ומשענת חמה – דבר חשוב במיוחד בימים אלה של התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה. גם בימים עמוסים אלו במרפאות, הצוותים הרפואיים במרפאות כללית בקהילה, שמים דגש על זמינות כלפי מטופלים, שלא אחת מוצאים את הרופאים והאחיות במרפאה כמקור נחמה ואוזן קשבת. הדגש ניתן בעיקר בהקשבה וזמינות למטופלים של הגיל השלישי, שבשל נגיף הקורונה רבים מהם מצאו את עצמם מבודדים עוד יותר ובתחושות של ניתוק מהסביבה והקרובים.

 

 

הגנרל הפרופסור לרפואה גואידו אהרון מנדס, היה ראש שירותי הרפואה בצבא איטליה, שירת תחת מוסוליניהגנרל הפרופסור לרפואה גואידו אהרון מנדס, היה ראש שירותי הרפואה בצבא איטליה, שירת תחת מוסוליני

וכך היה כשבמסגרת יום בריאות הלב שהתקיים באחרונה במרפאה, הגיעו למקום מטופלים רבים ובהם עמנואל מנדס בן ה-84. מנדס הנרגש, שערך פגישת המשך עם מנהלת המרפאה, ד"ר שגית פרינץ. מנדס הפתיע את פרינץ ואת הצוות שלה כאשר במהלך הבדיקה הוציא מאמתחתו ערימה של צילומים ישנים בשחור-לבן, המגוללים את סיפור משפחתו.

הוא סיפר כי סבו, הפרופסור לרפואה גואידו אהרון מנדס, שימש כראש שירותי חיל הרפואה האיטלקיים בדרגת גנרל בתקופה שקדמה לפרוץ מלחמת העולם השנייה, ואפילו עבד תחת מוסוליני במשך מספר שנים. על אף הרוחות האנטישמיות העזות ששררו באיטליה באותה תקופה, שבוע לפני פרוץ המלחמה הוצע לו לעזוב את המדינה במטוס בן 11 מושבים, בזכות קשרים טובים שהיו לו עם האפיפיור ה-12. הסבא נאלץ לבחור בכאב לב את מי מבני המשפחה לחלץ מתופי המלחמה הקרבים, ואחד מהמוטסים היה עמנואל הקטן שהיה אז פעוט בן 3.

 

משפחת מנדס שגם המשיכה לתרום לעולם הרפואה בארץ ישראלמשפחת מנדס שגם המשיכה לתרום לעולם הרפואה בארץ ישראל

בארץ המשיך אביו בדרך המשפחתית כאשר הפך למומחה למחלת השחפת, ובמסגרת עבודתו כרופא הקים בית חולים מיוחד למלחמה בנגיף הגדרה ואף שימש כיו"ר הליגה למלחמה בשחפת. סבתו שימשה כימאית וניהלה מעבדה ואחיו ניהל לימים את המחלקה האורתופדית בבית החולים בני ציון בחיפה.

על אף השושלת המשפחתית המפוארת, עמנואל עצמו בחר בדרך מקצועית אחרת, ושימש במשך שנים כמהנדס אלקטרוניקה. עם זאת, נותרה לו לאורך חייו אהבה גדולה למקצוע הרפואה והוא לא שוכח להפגין את הערכתו לרופאים המטפלים גם במהלך ביקוריו במרפאות ובמתקנים של כללית.

"כולנו התרגשנו לשמוע את סיפור חייו של עמנואל, מטופל יקר של המרפאה שלנו, ואנחנו מאחלים לו בריאות רבה ואריכות ימים", מסכמות מנהלת המרפאה ד"ר פרינץ והמנהלת האדמיניסטרטיבית של המרפאה, אורנה שלמה.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות