בריאות

מנורווגיה הקרה לישראל החמה: הסיפור המרתק של רופא הילדים הייחודי

ואז הגעת מנורווגיה הקרה למרפאת רום בפתח תקווה החמה?

רציתי לעבוד בקופת חולים כללית מהתחלה וכשדיברתי עם  מנהלת המחוז וניסינו למצוא מקום, אחד מהדברים החשובים בבחירה הייתה שכונה צעירה ומתפתחת עם הרבה אנשים צעירים והרבה ילדים שצריכים רופא ילדים, כמובן, שיהיה מקום חדש ונעים ובסופו של דבר מרכז רום היה נראה לנו אידיאלי. גם מבחינתי כרופא לעבוד כאן וגם היה נראה שיש לי הרבה מה להביא ולתרום למרפאה.

ד"ר ליאור פז. צילום: ניוזיםד"ר ליאור פז. צילום: ניוזים

איך אתה רואה את תפקידו של רופא הילדים בימינו אנו?

היום, כל עולם רפואת הילדים הולך לכיוון הזה שאנחנו מבינים שהתפקיד של רופא ילדים זה לא רק לבדוק אוזניים ולהמשיך הלאה, אלא זה להסתכל על הילד כמכלול והמכלול של הילד הוא לא רק הבריאות הפיזית שלו אלא גם הבריאות הנפשית שלו, איך הוא בתוך התא המשפחתי שלו, איך הוא מתפקד במסגרת שלו, האם טוב לו? האם הוא עושה מספיק ספורט? האם הוא אוכל נכון? האם הוא עושה דברים אחרים חוץ מלהסתכל על המסכים בבית? זאת אומרת יש המון המון מסגרות מסביב לילד שאנחנו מנסים להסתכל עליהן ברפואת הילדים המודרנית ואת זה בעצם אנחנו מנסים ליישם, וזה לא תמיד קל, לפעמים יש לנו רק חמש דקות לדבר עם הילד אבל אנחנו מנסים כמה שיותר בזמן הזה גם להעמיק ולהכיר את הילד את המשפחה, וגם את החיים שלו באמת, לנסות לטפל לא רק בדברים הפיזיים שדורשים טיפול אלא בכלל אם נראה לנו שיש דברים אחרים שבהם אנחנו יכולים לתרום כדי שהילדים יחיו חיים בריאים, כאלה שדורשים טיפול גם פיזי וגם בחיי קהילה בריאים, חיים אינטלקטואלים ורוחניים בריאים וכיוצא באלה.

מרפאת רום. צילום ניוזיםמרפאת רום. צילום ניוזים

מה ההמלצות שלך להורים לחורף?

דבר ראשון אני ממליץ להתחסן לשפעת ודבר שני, צריך אורך רוח לילדים. אני חושב חלקם הגדול החורף יהיו מנוזלים עם השתעלות ויהיו מקוררים ומנוזלים ואנחנו כאן בשבילכם אם יש משהו שנראה לכם חריג, מעבר לזה, אנחנו מנחים איך לטפל בהם בבית או להפנות אתכם חס וחלילה הלאה. אני חושב שאנחנו בתור רופאים גם יודעים להקשיב להורים, אני חושב שיש להורים אחריות שהיא בעצם אחריות משותפת, יש שותפות בינינו לבין ההורים, כשהורה מגיע ואומר שהוא רואה משהו חריג, אנחנו בעצם צריכים להקשיב לו קשב רב ולהסתכל ולבחון את הדברים, זה התפקיד שלנו בתור רופאי ילדים, בחורף אנחנו יכולים לראות 100 ילדים מצוננים ביום ואת ילד האחד שיש לו סיבוך של מחלה ויראלית כזו או אחרת, או משהו אחר שמצריך טיפול שהוא יותר רציני או חס וחלילה אשפוז, אנחנו צריכים לברור ולהבין את זה ולהפנות אותם הלאה או לטפל בהם במרפאה בדרך ספציפית.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות