בריאות

מילון המונחים של ההזרקות: המדריך המקיף לכל מה שצריך לדעת על הזרקות קוסמטיות

רדיאס

רדיאס הינו חומר למילוי קמטים, בעל מבנה כימי שונה מרוב חומרי ההזרקה ומורכב מקלציום הידרוקסיאפטיט. רדאיס אידיאלי למילוי קמטי העור וליצירת נפח בפנים ונחשב לחומר עמיד וסמיך מעל הממוצע המתאים בעיקר לקמטים עמוקים וגדולים. רדיאס יכול לשמש לבניית עצם קו לסת,  סנטר וגם עצם הלחי כפי שמקובל מקצוע האורתופדיה ורפואת השיניים. דרכי ההשפעה שלו על הרקמות הינם ביצירה של סיבי אלסטין וקולגן היוצרים נפח ואלסטיות תקינים של העור.

הרדיאס הינו בעל אפקט טוב לטווח ארוך, יותר מחומרי הזרקה רגילים ומחזיק מעמד כשנתיים ואף יותר. מאפיין נוסף של הרדיאס הוא שהינו חומר היפו-אלרגני, משמע אין חשש מתגובה אלרגית של העור לאחר הזרקתו. החומר פופולארי למילוי קמטים בקרב לגברים, המאופיינים כבעלי עור עבה. מזרק רדיאס מכיל כמות של  1.5 סיסי וניתן לרכוש אותו עם או בלי לידוקאין. יתרון נוסף של הרדיאס הינו שהוא היחידי המעודד ייצור קולגן (חומצה היאלרונית לא מעודדת). תוצאה ניתן לראות מיד לאחר הטיפול, אם כי תוצאה סופית ניתן לראות לאחר כחודש ימים בזכות שיפור הקולגן והאלסטין.

מילוי

כל חומר שניתן להזריק לעור או מתחתיו (במקרים מסוימים, עמוק וקרוב לעצם) כדי ליצור שינוי פיזי. בארה"ב קיימים כיום 15 סוגים שונים של חומרי מילוי מאושרים. חומרי מילוי קבועים, כמו סיליקון, וחומרים סמי קבועים (שיכולים להימשך עד חמש שנים), כמו פולימתיל-מתקרילט, כבר אינם בשימוש נפוץ. חומרי מילוי- חומצה היאלורונית – שתוצאותיהם נמשכות עד שנתיים אך הפיכים – מועדפים על ידי רופאים רבים כיום.

חומצה היאלורונית

זהו המילוי הפופולארי ביותר (יותר מ -2.1 מיליון זריקות בוצעו בשנת 2018), החומצה הינה מסוכר שממלאת את העור. מותגים וסוגים שונים של חומצה היאלורונית מציעים את הסוכר בריכוזים ובגדלים שונים של חלקיקים: הקטנים שביניהם , כמו אלו שב- Juvéderm Volbella , טובים למילוי קמטוטים דקים יותר ואזורים עדינים, כמו השפתיים, ואילו חלקיקים גדולים יותר, כמו אלה ב- Juvéderm Voluma XC , יכולים להוסיף נפח ללחיים ובצידי הפה (Nazolabial). לחץ/י כאן לשיטות פיסול פנים בהזרקות

הזרקות

מונח כולל עבור חומרי מילוי (כמו חומצה היאלורונית) ורעלן בוטולינום. לחץ/י כאן לקישור לכל חומרי ההזרקות הקיימים בשוק

היאלורונידזה

קבוצה של אנזימים המסוגלים לפרק חומצה היאלורונית תוך שעות מבלי לפגוע בכמות החומר הטבעית הנמצאת בעורכם. (תופעות לוואי פוטנציאליות, אם כי אינן שכיחות, כוללות גירוד זמני, אדמומיות ונפיחות במקום ההזרקה.) חומר זה משמש לתיקון פרוצדורות שאינן מוצלחות (שפתיים שמנמנות מדי) או בליטות שיכולות להופיע כתופעת לוואי של טכניקת הזרקה לקויה או כאשר הזריקה לא עמוקה מספיק. כמו כן, החומר הינו גם מעין כלי בטיחות למקרה שהמזרק יפגע במשהו שלא צריך, כמו כלי דם למשל, מה שעלול לגרום לעיוורון או למוות ברקמות עור. זה נדיר ופחות מדווחים על כך, וכן, זה מפחיד. הינה עוד סיבה נוספת שכדאי לוודא שהמזרק שלך מאושר כראוי.

סוכן ההרדמה

חומר הרדמה מקומי- לרוב לידוקאין- אותו מייצרים היצרנים לחומרים מסוימים הניתנים להזרקה של חומצה היאלורונית, בכדי לסייע בהפחתת הכאב שחווים המטופלים. תחושת חומרי המילוי היא כדקירת מחט, אבל זה די עמוק, כך שהרופאים משתמשים לעתים קרובות גם בקרם מקהה באזור. כשהרופא מזריק, ההרדמה במילוי מתפשטת כך שכל זריקה כואבת פחות ופחות. (זריקה של רעלן בוטולינום כואבת פחות – כמו עקיצת דבורה שנעלמת במהירות – כך שרוב הרופאים בדרך כלל רק מרדימים את האזור בקרח).

חומצה פולית-לקטית

הינה סוכר בעל ערכים רפואיים (לדוגמא: בתפרים נספגים) וקוסמטיים.

הוא נמצא במילוי Sculptra, אשר אושר על ידי ה- FDA, לטפל בקמטים בצידי הפה (nasolabial עד שנתיים. סוכר זה בניגוד לחומצה היאלורונית אינו מופיע באופן טבעי בגוף ולא ניתן להמיסו.)

פיזור ריילי

האופן בו חומר מתפזר ומשקף אור בחזרה לעין. זה מסביר מדוע כאשר חומר המילוי קרוב מדי לעור יכול להופיע כחלחל. התופעה מופיעה לרוב מיד לאחר הזרקה אך יכולה להופיע עד שבועות או חודשים לאחר ההזרקה אם החומר עולה חזרה לפני השטח. בשני המקרים, ניתן לתקן ולהמיס בעזרת היאלורונידאז או ניקוז.

חבלות ונפיחות לאחר הטיפול

הינן תופעות הלוואי השכיחות ביותר של זריקות חומצה היאלורונית. הנפיחות נמשכת בדרך כלל יום או יומיים לאחר מכן. וזה הגיוני מאחר וחומצה היאלורונית מושכת מים מהעור. ישנן דרכים לצמצם ולמזער אותן ע"י שימוש במיקרו קנולה, בוטוקס הדור החדש ומריחת טראומיל.

טיפ קטן: לישון על יותר כריות מהרגיל ולהימנע מאוכל מלוח וממאכלים שגורמים לנפיחות יכול לעזור. אין ללחוץ על האזור הנפוח, מאחר ונזק גדול יותר עלול להיגרם כגון נפיחות יתרה או תזוזת חומר המילוי. שטפי דם נפוצים יותר סביב הפה והעיניים.

תמונה

ניתן להביא תמונה של עצמך מלפני 10 שנים, זה שווה מיליון מילים. על ידי התמונה ניתן לראות את מבנה העצם ודפוס הקמטים בפניך. תמונה של מי שאת רוצה להיראות מועילה הרבה פחות.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות