ניוזים חמים

מוטי ששון משיב אש לטוקבקיסטים. "כי אכפתי חוק, קוראים לי אפס מאופס, פוליטיקאי נחות. אני לא אשתוק יותר". גורמים בעירייה: "נשקל להגיש תביעות נגד תושבים שקיללו ואיימו"

אתם יכולים להאמין לי שראיתי כבר כמעט הכל בתפקידי. ראיתי חצאי אמיתות שהופכות לאמת צרופה. התמודדתי בכאב עם ניסיונות לפגוע בי באמצעות תלונות שווא – שאני לא מאחל לאויביי – תלונות שהתגלו כולן כחסרות בסיס גם על ידי רשויות החוק. שבעתי שמועות והאשמות שונות ומשונות מגורמים אינטרסנטיים שונים שהפכו את שנאתם היוקדת כלפיי למפעל חיים.

כן, אני מודע לעידן החדש ולרוח החדשה שהביאו איתן הרשתות החברתיות. גם שועל ותיק כמוני מודה ומתוודה, כי בפן החיובי הן לימדו אותנו, ראשי הרשויות המקומיות, להיות בקשב רב יותר כלפי לקוחותינו, כלומר התושבים. הבעיה היא, שבעת האחרונה יש מי שמתבלבל בין הצורך של כל ראש רשות בהקשבה לתושביו לבין הצורך לנהל עיר באופן חוקי, מקצועי ורציני ולקבל החלטות בהתאם לחוק, לשכל הישר וראיית התמונה הרחבה של טובת העיר ולא על פי כיוון הרוח והפופוליזם ברשתות החברתיות.

הבעיה החמורה יותר היא, שבעת האחרונה, הביקורת הלגיטימית על פעילותו של כל ראש רשות הופכת לא אחת לגל עכור של עיוות העובדות שמובילות לשנאה ולהתלהמות, שאיני זוכר כדוגמתם.

הסיבה למתקפה הפעם: דוח שנתן פקח עירוני על פי חוק לאישה שנלוותה לתושבת העיר בגין האכלת יונים. לכאורה פעולה פשוטה ומתבקשת על פי חוק העזר העירוני, האוסר על האכלת יונים. מדוע? כי האכלת יונים גורמת למטרדים סביבתיים ובריאותיים כתוצאה מהתגודדות היונים, המוגדרות על ידי מדינת ישראל כמטרד דוגמת עכברים וחולדות. היונים נושאות על עצמן טפילים כגון קרציות, כינים ופרעושים, ואולם החשש העיקרי הוא מהמחלות המועברות דרך הלשלשת שלהן כגון סלמונלה, דלקת קרום המוח, קדחת הנילוס ועוד. לפיכך האיסור על האכלת יונים במקומות ציבוריים הומי אדם הוא עניין הכרחי ובלתי נמנע למען בריאות הציבור.

חשוב לציין, כי פעולת אכיפה זו נעשתה לאחר שהעירייה הודיעה שבועיים קודם לכן באמצעים מגוונים על כוונתה להגביר את האכיפה בנושא ותלתה שלטים בכיכרות שמזהירים מפני האכלת יונים.

בסרטון וידאו שהופץ על ידי עובר אורח, תועד פקח העירייה מבקש מהאישה שהאכילה יונים להזדהות. בהמשך התברר כי אישה זו היא מטפלת של תושבת העיר, נכה ומבוגרת, וככל הנראה קשת יום, שבחרה אל מול המצלמה ואל מול מצלמות הטלוויזיה להגיב כאילו מדובר בדוח שהיא עצמה קיבלה (ולא כך הם הדברים, כאמור, כפי שניתן לראות הן בסרטון של עובר האורח עצמו והן בסרטון שצולם על ידי הפיקוח העירוני). מכאן ואילך הדרך הייתה קצרה להפיכת הסרטון על ידי גורמי תקשורת שטחיים ובעלי עניין לסמל של התעמרות הרשות בתושב הקטן וחסר האונים, להפיכת האישה המבוגרת, שכלל לא קיבלה דוח, למרואיינת מבוקשת באמצעי תקשורת מקומיים וארציים, להאשמות נוראיות וחסרות בסיס כלפי הפקח ולאש יוקדת כלפי העירייה והעומד בראשה, תוך הצבת הדרישה: לבטל את הדוח ומייד כי למי יש כוח לבדוק את העובדות.

בעידן הזה, גם אין קל יותר מלשבת באולפן טלוויזיה ממוזג וללבות אש אלימה ומסוכנת כלפי ראש רשות מקומית. עוד לא קם ראש רשות שיצליח להוכיח ש"אין לו אחות" אל מול מגישת טלוויזיה נוטפת ארס, שלא נותנת לעובדות לקלקל לה את הסיפור. בשיחת טלפון מפתיעה, שמוקלטת ומשודרת בלא ידיעת הצד השני (קוראים לזה שיימינג, נדמה לי), דורשת מראש הרשות לבטל ומייד את הדוח, שבכלל לא ניתן לתושבת המדוברת – גם אם אין בסמכותו החוקית לעשות זאת. כי מי צריך סמכות וחוק, כשיש את רוח הפייסבוק.

והרוח הזו, שנישבה מאולפן זה או אחר, חלחלה היטב. מרגע שהחל הקמפיין נתון ראש העיר למתקפות אלימות ובוטות מצד כאלה שמבחינתם מדובר בסיפור פשוט בין טוב לרע, בין ראש עיר "אפס, אטום" לבין תושבת אומללה שהעירייה מתעמרת בה.

אודה ולא אבוש: עד אתמול בצהריים התכוונתי אני עצמי לשלם מכספי הפרטי את הדוח מתוך חמלה כלפי "גיבורת הפרשה" ובכך לשים קץ לקמפיין העגום, שלא פוסח כמובן גם על הפקח שעשה עבודתו נאמנה ודיבר בנימוס וללא התלהמות. אלא שלאחר מחשבה החלטתי: גם אם המחיר יהיה כבד, אמשיך לנהל את העיר באומץ וביושר, לפי מיטב שיקול דעתי, הבנתי וחובתי החוקית, כפי שעשיתי בכל שנותיי בתפקיד. וכן, ברור לי לחלוטין שבעידן הזה מדובר בהחלטה לא פופולרית, שאף תגבה מחיר ברשתות החברתיות ואולי בכלל.

סיפור האכלת היונים כמובן הוא רק דוגמה למתרחש בזירת הרשתות החברתיות בשנתיים האחרונות ולשיח האלים והבוטה המתרחש. למרבה הצער ברור לי, כי אם לא ייצא קול חד וברור נגד התופעה – היא תימשך. אלא שעשרות שנותיי בתפקיד לימדו אותי, כי עיר אינה יכולה להתנהל על פי משב רוח זה או אחר. פקח שנותן דוח לתושבת שמסכנת את בריאות תושבי העיר עושה עבודתו וראוי למחמאות – לא לשיימינג.

ולגבי הדוח עצמו, אגב, אני מרשה לעצמי להניח כי אם תערער מקבלת הדוח בדרך החוקית העומדת לרשותה (ואם יש צורך העירייה תסייע לה בכך) ייתכן כי הוא יבוטל לפנים משורת הדין – אך הדבר ייעשה על פי חוק ולא על פי גחמה של מגישת טלוויזיה זו או אחרת. כי עיר בלי חוק וסדר, היא לא עיר.

אני כותב את הדברים בכאב רב אבל מבקש להודיע: חולון תמשיך להיות מנוהלת מתוך שיקולים ענייניים, כשטובת כלל העיר וכלל תושביה עומדת תמיד למול עיניי. אני מודע למחיר ומבין את ההשלכות – אך כך עשיתי כל שנותיי וכך אמשיך גם בעתיד, בהקשבה ובאחריות וללא התלהמות.

הבהרה לסיום: איני מתלונן. אני ממלא את תפקיד ראש העיר כבר 25 שנים מתוך תחושת שליחות אמיתית. זהו תפקיד מאתגר וכפוי טובה לא אחת, אבל אני בחרתי בו ואתם בחרתם בי – ואני מודה לכם על כך".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות