חדשות

האזינו להקלטות: פרשת אסתר פירון מסתעפת. סגניתו של יוסי בכר קובעת בשיחות בעירייה כי: "הוא לא שווה כלום, באמת צריך שינוי"

בידי "ניוזים" שורה ארוכה של קלטות בהן פירון אומרת דברים קשים מאוד על יכולותיו ועל תפקודו בכר, על קודמו בתפקיד לחיאני, ועל בכירים נוספים בצמרת העירייה. "ניוזים" יפרסם בשבועות הקרובים את ההקלטות, כאשר הן מובאות ללא עריכה למעט קיצורים הכרחיים.

כך למשל בהקלטה אחרת אומרת פירון שיוסי בכר: "אינו ידע לדבר חמישה משפטים אם הוא לא קורא אותם מהכתב…יוסי זה לא ליגה. חלק מהאנשים התרגלו אליו, אבל באמת צריך שינוי". היא הוסיפה כי: "יש מעגל שלם של אנשים, כולל מקורבים שלו, שאומרים שהוא לא שווה כלום. ועכשיו בסיפור עם החשב המלווה הוא בכלל כיסח את הצורה של עצמו. הוא פשוט לא מבין".

פירון אף מתייחסת גם לדמויות פוליטיות בכירות אחרות בבת-ים, ואומרת כי בכר גרם נזק גדול לעצמו בכך  שהסכים לקבל חשב מלווה ממשרד הפנים. החשב המלווה החל לעבוד בחודשים האחרונים בעירייה, כלומר שהשיחות של פירון נעשו ממש בתקופה האחרונה – כשהחשב כבר פעל בעירייה.

השיחות של פירון, שנערכו עם גורמים שונים בעיר מחוץ למערכת הפוליטית ובתוכה, התקיימו בין היתר בלשכתה בעירייה ובאירועים פומביים. ההקלטות נשלחו בטעות לבכיר בעירייה – שהחליט להוציאן. יש לציין כי כל ההקלטות נעשו בהתאם לחוק, ומהתוכן שלהן עולה כי כל השיחות נערכו בתקופה האחרונה ממש.

פירון אף מתייחסת למערכת הבחירות בעיר ולמועמדים לראשות העיר בהם צביקה ברוט, אלי יריב ואורי בוסקילה, ומדברת גם על גורמים אחרים בעירייה: כך למשל היא מספרת כיצד ראש העיר והצוות שלו מזלזלים באירנה גנין, צוחקים עליה ואומרים כי היא "בכיס שלהם". על יצחק דריקס, סגן ראש העיר, היא אומרת שהוא מפיץ שמועות על עצמו וכי אין סיכוי שהוא יקבל מקום גבוה ברשימה למועצה.

לדברי בכיר בעירייה: "הם עושים הצגה שהכל בסדר אבל בפועל כולם שם נגד כולם. לדעתי ליוסי אין ברירה כי מכריחים אותו לשדר עסקים כרגיל עם פירון, אבל אם זה היה תלוי בו היא לא הייתה נמצאת ברשימה שלו למועצה. הרי מחר הוא יודיע שהיא תהיה מספר 2 שלו, וכל העיר תהיה מלאה במודעות של המתחרים שלו עם ציטוטים של פירון נגדו. זה לא הגיוני. מצד שני, אי אפשר להעניש מישהו על שהוא אומר את האמת. לאסתר פירון יש ביצים להגיד את מה שכולם חושבים, והיא אמרה את זה בתקופה האחרונה להרבה אנשים. יוסי נבחר לתפקיד כי הוא דואג לבעלי האינטרסים, ולא לתושבים. הרי אם הוא היה כשיר להיות ראש העיר, העירייה לא הייתה פושטת רגל. הוא אולי אדם מאד חביב וחיובי, אבל הוא לא עבר הכשרה מתאימה והעיר במצב קשה".

מנגד ציין מקורב לבכר כי: "המצב של יוסי לא פשוט והפרסומים הללו לא מוסיפים לו. הם באו בדיוק בתקופה שאלי יריב, המתמודד המושבע של בכר, יצא בקמפיין בחירות והוא צובר תאוצה. אבל אם, למרות הכל, יוסי ינצח הוא יזרוק את פירון. גם שלומי מבין שאין ברירה. היא לא תקבל שום תיק משמעותי. האבסורד הוא שהם לא יכולים לנצח בלעדיה, אבל עכשיו הם גם עלולים להפסיד בגללה – והם מעדיפים שהיא תישאר לצידם בשקט והם יתחשבנו אחרי הבחירות".

פירון עצמה הכחישה לפני כשבועיים כי אמרה את הדברים, אך בשבוע שעבר נחשפה ההקלטה הראשונה שהוכיחה כי הדברים נאמרו, ואף במהלך השנה הנוכחית. עם זאת, פירון היא חברת המועצה הוותיקה ואחת הדמויות האהודות בעיר, והיא זוכה לתמיכה רחבה של תושבים אשר מגבים את הצעד שלה ומכנים אותו "אמיץ". רבים מהם כתבו ברשתות החברתיות כי: "צריך לקחת דוגמא ממנה. היא אשת מופת ובכר הוא עפר לרגליה. מה שהיא עשתה בקריירה שלה הוא לא יעשה גם ב-50 שנה. הוא צריך להגיד תודה שהיא מסכימה ללכת איתו, כי אם היא תעזוב אותו הוא לא ינצח. גם ככה המצב שלו קשה ולא בטוח שיוכל לנצח בבחירות".

"לא אמרתי דברים כאלו לאף אחד ואפילו לא לבני משפחתי", אמרה פירון לפני חשיפת הדברים, "אין בדברים האלו שום דבר ושום היגיון ולא אמרתי אותם מעולם. אני נפגשת עם הרבה אנשים, אבל אני יודעת שבשום מקרה ומצב לא אמרתי את הדברים האלו, בצורה כזאת או אחרת".

פירון הוסיפה כי: "אני בחיים לא אמרתי את הדברים האלו ואני גם לא חושבת כך. בעוד שיש אנשים שראשות העיר אצלם זו אובססיה, אצלי זאת אופציה. 25 שנה שירתתי מתוכם 20 שנה בהתנדבות. לא הייתי הולכת עם אדם שנאי לא הייתי חשה כלפיו הערכה".

קוראי "ניוזים מרכז" מוזמנים לשמוע את הדברים ולהחליט בעצמכם.

 

 

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות