תרבות

"הפרעות בקצב הלב", כשתתאהבו באולג הפראמדיק בעל הלב ענק

הפרעה בקצב הלב באדיבות קולנוע חדש MS1-9665

ראיון עם הבמאי חלבניקוב בוריס. 

מה היה המניע העיקרי לעשות את הסרט?

אני בדרך כלל לא מתכנן לעשות את הסרט כמו שהוא יוצא לבסוף. הסיפור קיבל צורה תוך כדי העבודה על התסריט. במקור הרעיון היה ליצור קומדיה, אבל הכיוון השתנה לעבר דרמה כשהגיבורים"מצאו" את המקצוע שלהם.

הסרט אינו מתעסק רק בבני הזוג, הוא עוסק גם בנושאים רחבי יריעה כמו התפתחות מערכת הבריאות ברוסיה, מדוע בחרת את זה כרקע לסרט?

גם זה לא תוכנן מראש. כשעלינו על הרעיון שהגיבורים שלנו יהיו רופאים, התחלנו לחקור את הנושא לעומק. שוחחנו עם פרמדיקים, רופאים ומנהלי מחלקות והקלטנו את השיחות בוידיאו. לאט לאט למדנו עוד ועוד פרטים ועובדות. אותם הכנסנו למבנה הדרמטי של הסרט.

האם עשיתם תחקיר בבתי חולים אמיתיים כשכתבתם את התסריט, מה היו הדברים המפתיעים ביותר שגילית בתהליך?

כן, עשינו תחקיר יסודי. היו בעבודה על הסרט שבעה או שמונה יועצים, רופאים ופרמדיקים מחלקים שונים של רוסיה שעובדים בחדרי מיון. בכל מקום הם מתמודדים עם בעיות מעט שונות, אבל באופן כללי הרפורמה במערכת הבריאות השפיעה כל כולם בצורה עמוקה. כך שברגע מסוים התרכזנו בנושאים שנויים במחלוקת. לא הייתי משתמש במילים "מעניין ומפתיע" בהקשר של עובדי רפואה. כיון שיש זרם בלתי פוסק של מקרים רפואיים וטיפולים רבים שהם חוזרים על עצמם. ייתכן שמבחוץ זה נראה מסעיר, מרתק, מפחיד, במערכת עצמה האנשים חשים כמו עובדים בכל עבודה.

הסרט מביא מבט על רוסיה דרך חולים שונים, לעיתים בדרך קלילה ואפילו קומית, סגנון שאתה מתחבר אליו מאוד. האם קומדיה היא דרך נכונה להראות מציאות?

אני חושב שקומדיה היא אחת הדרכים המעולות להראות מציאות,כאשר אדם מחייך ומספר בדיחות, זה הרגע בו הוא הכי נינוח. כשאנחנו מדברים על מישהו עם אירוניה וסרקזם אנחנו רואים את האדם הזה בשלמותו. אם אנחנו מתייחסים ברצינות יתר האדם הופך לדו מימדי, וזה משרת רק דבר אחד בידיו של הכותב.

איפה צולם הסרט ולמה בחרת במקום הזה במיוחד?

הסרט צולם בעיר ירוסלבל, זו עיר רוסית בינונית. זה היה מקום אידאלי בשבילנו לצילומים כי היא מגוונת מבחינת ויזואלית. יש בה אזורים ישנים וחדשים, שביל הליכה ארוך לאורך הנהר וכל האלמנטים האחרים שהופיעו בתסריט.

 איך נולדה הדמות של אולג?

היה לנו רעיון לצור דמות שהיא חלשה בצורה יוצאת דופן ומאד לא בוגרת בחייה האישיים, אולי ברמה של ילד בן 12, ובאותו זמן בחייו המקצועיים הוא מאד בוגר ובטוח ומדויק. כאילו הוא בילה יותר שנים בחייו המקצועיים מאשר בחייוה אישיים. בנינו את הדמות כך שהוא יהיה מלא בסתירות.

שני השחקנים נותנים הופעה חזקה, מה הביא אותך ללהק אותם?

אולי פשוט זה שהם משחקים נפלא, במקרה של אלכסנדר זו הפעם החמישית שאנחנו עובדים יחד . לגבי אירינה גורבצ'בה, זו הפעם הראשונה שאנחנו עובדים יחד. חיפשתי שחקנים שיהיו דומים לדמויות במה שהם מייצגים, באישיות שלהם וברגישות שלהם. לא רציתי שהם ישחקו. רציתי שהם יספרו לנועל עצמם. כאילו אנחנו יוצרים סרט דוקומנטרי על שני השחקנים הללו.

מה רצית לומר באמצעות הבוס החדש של אולג שקובע כללים חדישים?

הדבר הבולט בתפקיד שלו הוא שהוא הופך להיות אסיר של הסיטואציה. של התפקיד שהוא לקח על עצמו. הוא לא רע ולא טוב. הוא אפקטיבי, מנהל שנזרק לסיטואציה הזו על ידי רפורמת הבריאות. 

מה לגבי המוסיקה?

כשכתבנו את התסריט התסריטאית השותפה הציעה את שני השירים המופיעים בסרט. אבל לא חשבנו שהשיר ששומעים במסיבה הנערכת בבית, ייהפך לשיר הנושא. זה היה ברור לאחר שצילמנו את הסצינה. כשהסתכלתי על החומרים, הייתי בטוח לגמרי שאנחנו צריכים לשים את השיר הזה בסוף הסרט גם כן.

 

רוסיה, פינלנד, גרמניה 2017, 116 דקות.
הסרט דובר רוסית עם כתוביות לעברית ולאנגלית.

הפצה בישראל קולנוע חדש,
החל מתאריך 11 לינואר בסינמטק תל אביב, בקולנוע כוכב רמת השרון ובבתי הקולנוע הנבחרים ברחבי הארץ.

 

הפרעה בקצב הלב באדיבות קולנוע חדש MS1-0011
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות