דודו כהן, שניצח בסיבוב הראשון לראשות העיר טירת הכרמל, בטוח שינצח גם בסיבוב השני: "הערכים ינצחו את האינטרסים"

דודו כהן, המתמודד המוביל בסיבוב הראשון לבחירות לראשות העיר טירת הכרמל הוא מלח הארץ, דור רביעי בטירת הכרמל, רב סרן במילואים, איש שירות הביטחון במשך 18 שנה, תואר שני מאוניברסיטת רייכמן במדיניות ציבורית ממשל ושיווק פוליטי, עמד בראש קהילת אם הבנים בעיר, פעיל במתנ"ס שהקים פאב קהילתי ללא מטרות רווח, בראיון שמבהיר שהוא לא מפחד מאף אחד בדרך לכיסא ראש העיר

יליד העיר, דור רביעי, קצין בדרגת רס"ן, 18 שנים בשב"כ, תואר שני מרייכמן, פעיל חברתי במתנ"ס ובקהילת אם הבנים, מקים בית קפה ללא מטרת רווח

דודו כהן, בן 46, יו"ר סיעת "טירת כרמל שלנו" שזכתה בארבעה מקומות במועצת העיר טירת כרמל בבחירות, שמתמודד בסיבוב השני לראשות עיריית טירת הכרמל , הוא יליד טירת כרמל, דור רביעי בעיר, "סבא רבא שלי עלה מעירק בשנות החמישים ומהצד השני אני נכד למשפחה שעלתה ממרוקו וגרו פה במעברה באוהלים בצריפים ובשיכונים. אני למדתי בטירת כרמל בכל המסלול- מעונות, גנים ובית ספר יסודי רק בתיכון למדתי בטכני. התגייסתי לצבא ושירתתי 8 שנים בנ"מ, אני קצין בדרגת רב סרן, שירתתי בהרבה תפקידי פיקוד ומטה, פיקדתי על עשרות חיילים, קצינים ונגדים, הייתי במטה חיל האוויר בכמה תפקידי מטה וגם קצין פרויקט של מערכות נשק מתקדמות מארה"ב, מהתעשייה הביטחונית בישראל."

דודו השתחרר אחרי שמונה שנים ולמד באוניברסיטת חיפה מדעי המדינה, מדיניות ציבורית ומזרח תיכון "בשנה הראשונה התחלתי לעבוד בשב"כ – שירות ביטחון כללי. במשך 18 שנה הייתי בשב"כ, אני רכז מודיעין גיאוגרפי אז למדתי ערבית בשב"כ, באולפן לערבית בבית הספר למודיעין. עברתי הרבה תפקידי מודיעין בליבה של מערכת הביטחון," תוך כדי השלים תואר שני באוניברסיטת רייכמן במדיניות ציבורית ממשל ושיווק פוליטי. במקביל לעבודה, בעשר שנים האחרונות, עד לפני כשנה, עמד בראש קהילת אם הבנים בטירת כרמל, "עסקתי בהרבה מאוד מעגלים חברתיים, קהילתיים ציבוריים, הייתי פעיל במתנ"ס בהיבטים של אומנות, תרבות, מוזיקה ואקטואליה, הקמנו פה פאב קהילתי אני ועוד כמה חברים, מקום ללא מטרת רווח, מקום בילוי קטן ונחמד פה בטירת כרמל במרכז המסחרי הישן, זה נעשה ביחד עם אמי אותה הכרתי במסגרת פעילות ציבורית משותפת ועשינו פה כמה פעילויות יפות- שוק לילה, שוק תאילנדי ועוד…

זוכה לאהדה ברחוב. צילום מטה

חינוך, ביטחון אישי, תשתיות, תרבות ספורט ופנאי, איכות השירות לתושב ועוד…

מתי החלטת להיכנס לפוליטיקה?

באותם ימים התגבשה אצלי בראש ההחלטה לצאת לדרך פוליטית כי ראיתי שיש פה פוטנציאל אדיר שלא ממומש והסתכלתי שמאלה ימינה, למעלה ולמטה וראיתי שהדור הקודם שנמצא במערכת הפוליטית כבר הרבה מאוד שנים, עשרות שנים, כבר לא יכול להוביל את העיר שלנו, ולכן התגבשנו אני ועוד כמה חבר'ה לפעולה, ואז ביקשתי לצאת לפנסיה מוקדמת. בהתחלה סירבו וסירבו כמה פעמים ובסוף אישרו לי את היציאה לפנסיה מוקדמת והתגבשנו אני ועוד כמה חבר'ה והקמנו סיעה שאחד מהצווים האסטרטגיים שלי היה שלא לוקחים דמויות ותיקות אלא דמויות חדשות במערכת הפוליטית, כמו אמי או כמו שאטו או כמו תמר, כולם חדשים במערכת הפוליטית, אין לנו אף אחד עם ותק במערכת הפוליטית. הצו השני האסטרטגי היה לקחת בשיטת הריצ'רץ' נשים, גברים, נשים וגברים, אני ראשון ואחרי אמי ואז שאטו וכן הלאה. יש לנו מתוך 4 מושבים שהצלחנו להשיג, בהם שתי נשים, שתיהן חילוניות שתיהן ממוצא רוסי. אחת בת לעולים ותיקים אמי אפומדו, בת לעולים שעלו מברית המועצות, ותמר אביב מספר 4 שעלתה מבריה"מ לפני 20 שנה. וזהו, אנחנו מעוניינים לעשות פה שינוי מהותי בחזון, באג'נדה, במדיניות, כמו שטירת כרמל צריכה להיות, ואנחנו מתמקדים בחמישה נושאים…

שהם?

אנחנו לוקחים את המושג איכות חיים ואנחנו פורטים את זה לחמישה נושאים מרכזיים, כמובן שיש יותר אבל אנחנו רוצים להתמקד בליבה, שזה בעיקר חינוך פורמלי ובלתי פורמלי, כל נושא התשתיות שזה מבני ציבור, חניות, תחבורה וכן הלאה, ביטחון אישי וקהילתי וכמובן מוכנות לחירום, אפרופו המלחמה מצפון, וכמובן הנושא הרביעי- תרבות, ספורט ופנאי, אנחנו מקדמים כל נושא באופן פרטני וכמובן איכות השירות לתושב מהעירייה, אלה חמשת נושאי הליבה וכמובן יש את נושא איכות סביבה ונגישות וכן הלאה אבל אלו הנושאים המרכזיים.

באים מאהבה. צילום מטה

נקעה נפשו של הציבור מההתנהלות הזו והציבור ייתן את התשובה ביום ראשון הקרוב. אני חושב שלציבור בטירת כרמל מגיע יותר, הרבה יותר ואני חושב שהערכים בסופו של דבר ינצחו את האינטרסים והאהבה לטירת כרמל תנצח.

 

מה אתה אומר לגבי המערכת הבחירות הלא נעימה בלשון המעטה?

מערכת בחירות עד ל-7 באוקטובר הייתה מכוערת והייתה פה מכונת רעל שפעלה במלוא הקיטור, אחרי ה-7 באוקטובר המצב קצת נרגע ואני ציפיתי שהמצב קצת ישתפר מבחינת השיח, אבל לצערי הרב בשבועות האחרונים ובעיקר לאחר הסיבוב השני המערכת איבדה שליטה לחלוטין, יש צד אחד שלא מפסיק להשמיץ ומשקיע כסף וממון רב מאוד בהקמת מכונת רעל דיגיטלית עם סרטונים ביוטיוב, עם בוטים בפייסבוק והשמצות מסוגים שונים, במטרה להכפיש את השם שלי ולפגוע בתדמית שלי, אבל זה לא עוזר להם! אנחנו את התשובה נתנו בקלפי בסיבוב הראשון, נקעה נפשו של הציבור מההתנהלות הזו ואני חושב שהדבר הזה רק מזיק לצד השני והציבור ייתן את התשובה ביום ראשון הקרוב. אני חושב שלציבור בטירת כרמל מגיע יותר, הרבה יותר ואני חושב שהערכים בסופו של דבר ינצחו את האינטרסים והאהבה לטירת כרמל תנצח. התושבים יקבעו לעצמם את המנהיגים שלהם ולא יוכלו לכפות גורמים בעלי אינטרס מנהיגות שנוצרה כתוצאה מדילים פוליטיים ואינטרסים, הציבור מוכיח ויוכיח שהוא כבר לא פראייר.

חברי מועצת העיר של סיעת "טירת כרמל שלנו". צילום יחצ

רשימה שיוויונית: שתי נשים, שני גברים. עולה מאתיופיה, עולה מרוסיה, ילידת הארץ ויליד הארץ. אשת עסקים ואשת תרבות, איש חינוך ואיש ביטחון. 

 

הרשימה של דודו כהן שנכנסה למועצת העיר כוללת את:

אמי אפומדו, בת לעולים מברית המועצות לשעבר, אשת עסקים, יזמת ומנהיגה חברתית מקומית, הלוקחת חלק אקטיבי בעשיה ומעורבת ביוזמות ופרויקטים מזה שנים, ביניהם הקמת החינוך המונטסורי הציבורי בעיר.

שאטו מטקיה, עלה כילד מאתיופיה, שירת כקצין בקבע במשך 21 שנים במגוון תפקידי פיקוד ומטה, משרת כיום כסגן אלוף במילואים ועובד כמנהל תחום חירום במחוז חיפה של משרד החינוך, פעיל מזה שנים בזירה הציבורית בטירת כרמל ופועל בהתנדבות למען הקהילה בעיר.

תמר אביב, עלתה לארץ מברית המועצות בגיל 20, אשת תרבות ומוסיקה, מנצחת מקהלות ותיקה ומורה לפיתוח קול, עוסקת בקידום שירה, לימוד מוזיקה והפקות מוזיקליות, מקימה, מנהלת ומנצחת מקהלות והרכבים מוזיקליים, פועלת כמתנדבת בעיר ומחוצה לה, מוכרת כמנהיגה חברתית בתחום החינוך, התרבות והמוסיקה.

וכמובן את דודו כהן, יו"ר סיעת "טירת כרמל שלנו".

זוכה לאהדה ברחוב. צילום מטה
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות