"מעלות תרשיחא תהיה עיר מרכזית-מובילה בשירותים עירוניים, בתחומי התעסוקה, תיירות-תרבות וספורט ושירותים רפואיים" ראיון עומק עם ראש העיר ארקדי פומרנץ על המעלות של  העיר, ההישגים והחזון שלו קדימה לחמש השנים הבאות

השכונות החדשות, ההייטק , מקומות העבודה החדשים, מוסדות החינוך, אירועי התרבות, מצלמות חכמות, הביטחון, המקלטים ועוד. ככה הצליח ארקדי פומרנץ בחמש שנים להרים את מעלות בכמה דרגות

ארקדי פומרנץ, ראש העיר מעלות תרשיחא, נולד בשנת 1970 בעיר באקו באזרביג'אן, עלה לארץ בשנת 1990 והתגורר בחיפה, נשוי לגרטה ולהם שלושה ילדים. למד בטכניון הנדסאי מכונות ובנוסף הינו בעל תואר ראשון במנהל עסקים. בשנת 1995 החל ארקדי לעבוד בחברת רכבת ישראל. שימש בעבר כחבר מועצת העיר, סגן ומ"מ ראש העיר ובשנת 2018 נבחר כראש העיר של מעלות תרשיחא. כמו כן משמש ראש העיר כחבר דירקטוריון באשכול גליל מערבי ויו"ר דירקטוריון החברה הכלכלית למעלות תרשיחא ויו"ר דירקטוריון משותף בחברת אגם המונפורט. ראש העיר הינו חבר מרכז במפלגת ישראל ביתנו ומכהן כיו"ר מפלגת ישראל ביתנו במעלות תרשיחא.

נפגשנו עם ארקדי שמתמודד לקדנציה שנייה לראשות העיר לראיון עומק.

ארקדי, נתחיל מהעיקר, מעלות בחמש השנים האחרונות קפצה מדרגה של עשרים שנה בתחומים רבים. מהם בעיניך, ההישגים הבולטים שלך בקדנציה האחרונה?

שיפור משמעותי של מערך תשתיות החירום בעיר שכלל שיפוץ מן היסוד של 126 מקלטים פרטיים בבניינים משותפים ו 64 מקלטים ציבוריים. בניית שכונות חדשות עם אלפי יחידות דיור, תחילת הנעת הקמת מפעל לייצור ביטחוני של חברת אלביט מערכות, הקמת פארק תעשיות היי טק משותף ע"ש אריאל שרון, קבלת תקציבים משמעותיים לפיתוח העיר עקב תפקודה הטוב של הרשות במהלך מבצע שומר החומות, הקמת 3 בתי ספר חדשים ואשכולות גנים מפוארים, שיפוץ תשתיות של מוסדות ציבור, חינוך ותשתיות עירוניות. קידום משמעותי של פרויקט "עיר חכמה- בניית תשתית אוטוסטרדת תקשורת שעל גביה מותקנים מספר פרויקטים כגון פתיחת מקלטים מרחוק, מצלמות חכמות ועוד.

אם נרחיב מעט את המבט, מה הם הפרויקטים הבולטים שלך בקדנציה האחרונה?

אני גאה שהצלחתי להעלות את מעלות תרשיחא על מפת ההיי-טק הארצית, לאחר שנים הצלחנו להתניע את תהליך ההקמה של מפעל חדש לייצור ביטחוני של חברת אלביט מערכות. מדובר בבשורה ענקית עבור הצעירים והסטודנטים שלנו. בשורה שמביאה עימה פתרונות תעסוקה מתקדמים ומהווה מנוע צמיחה חשוב ומשמעותי לכלכלת העיר ופיתוחה לעוד הרבה שנים.

הקמת שכונות חדשות בעיר עם אלפי יחידות דיור ובראשן שכונת גבעת הנשיא פרס עם לא פחות מ 2300 יחידות דיור. שכונה זו מצטרפת לשכונות חדשות נוספות כגון: שכונת גבעת האורנים, שכונת נופי האגם, שכונת נופי כזיב ופרויקטים נוספים של בניה בעיר. בביצוע הפרויקטים החשובים הללו אנו הופכים את ההגירה השלילית לחיובית והאוכלוסייה בעיר צפויה לגדול בכ 10.0000 תושבים תוך פרק זמן של 7-10 שנים.

הקמת פארק תעשייה חדש הייטק, פארק משותף למעלות תרשיחא ולכפר וורדים ע"ש אריאל שרון. אזור התעשייה ישתרע על פני 460 דונם, שהינם כ-220,000 מ"ר, ואשר יכללו: 67.500 מ"ר משרדים, חממות מאיצות, מרפאות, מכונים, מרכזי ידע, מחקר ופיתוח ומתקני ספורט ותרבות, 122.000 מ"ר תעשייה נקייה ומתקדמת ו- 22.000 מ"ר מתחמי מסחר, פנאי ובילוי. אנו מאמינים שאזור התעשייה ישנה את פני האזור בהיבט התעסוקתי ויניב למעלה מ-2,500 משרות חדשות ואיכותיות וימשוך לאזורנו עשרות אלפי תושבים חדשים.

אנחנו נמצאים בתקופה לא קלה כיום, תאר את ההתנהלות שלך בעירייה בתקופת המלחמה…

 

מייד עם הידיעות הראשונות בשבת של ה 7 באוקטובר הזעקנו את כלל מנהלי המכלולים בחירום למרכז ההפעלה העירוני וקיימנו הערכת מצב. פתחנו כמובן באופן מיידי את המקלטים הציבוריים. מאז אנו מקיימים כל הזמן הערכות מצב ביטחוניות והערכות מצב בתחום החינוך, תוך עדכון תמידי של התושבים אודות מדיניות ההתגוננות העדכנית של פיקוד העורף. הערכות המצב נערכות בשיתוף כלל גורמי הביטחון וההצלה. בעיר פועלת פלוגת הגנה עם 60 לוחמים המסיירת כל העת ברחבי העיר. כמו כן בשיתוף פעולה עם המשטרה הקמנו מחסומים בכניסות וביציאות מן העיר. שיפצנו את כלל המקלטים הפרטיים בניינים משותפים בעיר וגם את כלל המקלטים הציבוריים. בנוסף אנו מבצעים בהצלחה פרויקט שנקרא: פתיחת מקלטים מרחוק באופן אוטומטי והצבת 260 מצלמות חדשות חכמות המחוברות למוקד העירוני. אני שמח שהצלחתי לשכנע את חברי וועדת הכספים לכלול את העיר מעלות תרשיחא במסגרת מתווה הפיצויים לבעלי העסקים במלחמת חרבות ברזל. אני גאה על כך שבשדרת הניהול של העירייה ישנם מנהלים יוצאי צבא עם ניסיון רב, קצינים בכירים במילואים שבהחלט תורמים ומוסיפים מניסיונם הצבאי והמבצעי בתהליך קבלת ההחלטות בשעת חירום.

בתקופה האחרונה ישנה תחושה של חוסר ביטחון אישי בכל הארץ. מה אתה יכול להבטיח לתושבי העיר בנושא של הביטחון האישי?

 

אנו שיפרנו ונמשיך לשפר ללא היכר את נושא הביטחון האישי של תושבי העיר. בימים אלו אנו משלימים הצבת 260 מצלמות חדשות חכמות שמחוברות למוקד העירוני און ליין. השלמנו בהצלחה פרויקט חשוב של פתיחת מקלטים מרחוק באופן אוטומטי באמצעות אפליקציה, כחלק מהפרויקט הכולל של "עיר חכמה", הפכנו את כיתת הכוננות לפלוגת הגנה והכוונה שהיא תמנה 60 לוחמים מיומנים על כלל הציוד והאמצעים הדרושים, לרבות נשקים, אמצעי ניוד ורכיבי ביטחון נוספים. השלמנו בהצלחה הצבה של 20 מיגוניות ברחבי העיר ע"מ לצמצם את פערי המיגון בדגש על תרשיחא. כמו כן השלמנו מסע רכש של ציוד חירום משמעותי למחסן החירום של העירייה, רכש של גנרטורים וציוד חירום כללי.

 

החינוך הוא הנושא החם ביותר בבחירות בכל הארץ, מה אתה מכין לקדנציה הבאה בתחום החינוך? התרבות?

 

בעיר מעלות תרשיחא יש מערכת חינוך מצוינת, בעלת הישגים פדגוגיים טובים מאוד וסביבה לימודית בעלת תשתית ברמה גבוהה. אנו בימים אלה בעיצומה של בניית שני בתי ספר גדולים ובית ספר יסודי נוסף שסיים את שלב התכנון בהיקפים ובתפוסה של 500 תלמידים בכל בית ספר, בנינו אשכולות גנים חדשים ומפוארים בעיר ואנו מתעתדים לבנות גנים נוספים, מבנים לתנועות הנוער, מרכז צעירים, מועדוניות, ועוד. בעיר פועלים מרכזים לגיל הרך, רשת מתנ"סים מדהימה, מתקני ספורט, ספרייה ציבורית, מוזיאונים, היכל תרבות וכולי. נמשיך לתמוך בכל הכוח והאמצעים בתחום החינוך למען עתיד ילדנו. החינוך הוא התחום שמקבל את הנתח הגדול ביותר בתקציב העירייה. לגבי תחום התרבות והפנאי: עיריית מעלות תרשיחא מיצבה את העיר כמוקד תרבותי מוביל בגליל. בעיר מקיימים מידי שנה פסטיבלים קבועים, קיימים מוזיאונים, מרכז מוסיקה ומרכז אומנויות, להקה אנדלוסית ייצוגית, רשת מתנ"סים מפוארת עם עשייה רבה בתחום החינוך הבלתי פורמלי והיכל תרבות חדיש ומפואר עם מיטב ההצגות והמופעים, היכל המשמש גם כמרכז קונגרסים שאליו מגיעים מכל רחבי הארץ.

 

מעלות גדלה והתפתחה בחמש השנים האחרונות. מה התחדש בנושא התשתיות והתפתחות העירונית?

 

אנחנו משקיעים רבות בפיתוח התשתיות העירוניות: סוללים כבישים ומדרכות, מציבים כיכרות ומעגלי תנועה חדשים, בונים ומשפרים את מוסדות הציבור ברחבי העיר, הצבת מערך תאורה מתקדם ורחב בכל רחבי העיר וביצוע פרויקט מרכזי של הצבת אנרגיה סולרית שמוצבת על מוסדות עירוניים ומוסדות חינוך… אנו מקימים שכונות חדשות בעיר עם אלפי יחידות דיור ובראשן שכונת גבעת הנשיא פרס עם לא פחות מ 2300 יחידות דיור. שכונה זו מצטרפת לשכונות חדשות נוספות כגון: שכונת גבעת האורנים, שכונת נופי האגם, שכונת נופי כזיב ופרויקטים נוספים של בניה בעיר. בביצוע הפרויקטים החשובים הללו אנו הופכים את ההגירה השלילית לעיר שהייתה מנת חלקנו בשנים האחרונות לחיובית והאוכלוסייה בעיר צפויה לגדול בכ 10.0000 תושבים תוך פרק זמן של 7-10 שנים.

 

מה החזון שלך ל 5 השנים הבאות?

החזון שלי להפוך את מעלות תרשיחא, שהינה עיר של טבע גלילי, לעיר בעלת פסיפס תרבותי ייחודי ומגוון, המהווה מודל לחיי קהילה איכותיים ולמערכת חינוך חדשנית ומצטיינת. מעלות תרשיחא שמה לה למטרה להיות עיר מרכזית-מובילה בשירותים עירוניים, בתחומי התעסוקה, תיירות-תרבות וספורט ושירותים רפואיים, תוך מתן דגש על איכות ההון האנושי המספק שירות חדשני לתושבים.

 

ולסיכום, ארקדי, חייבים להתייחס גם לבחירות שנמצאות ממש ממש קרוב, מה יש לך לומר לתושבי העיר?

יש לנו תושבים מדהימים עם חוסן מנטלי מדהים, עברנו את מלמת לבנון השנייה ב2006, את מבצע שומר החומות וכעת התושבים שלנו מגדלים חוסן ובגרות בלי פשרות בהתמודדות עם השגרה הביטחונית המתוחה במהלך מלחמת חרבות ברזל. חשוב לי להדגיש שלא עצרונו לרגע למרות המצב, המשכנו בכל הכוח לקדם ולפתח פרויקטים של תשתיות בעיר, והמשכנו לגייס תקציבים נוספים ומשמעותיים בעבור פיתוחה וקידומה של העיר. אני בטוח שהתושבים יעשו את הבחירה הנכונה והמושכלת ויפקידו בידיי את הזכות להוביל אותם ואת העיר מעלות תרשיחא לאופקים חדשים גם במהלך חמש השנים הבאות.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות