בית-ספר חדש לילדים וילדות עם צרכים מיוחדים מוקם בחוף הכרמל

בית הספר "שחפים", אשר יוקם בקמפוס "המשותף" במעגן מיכאל, מהווה מענה עבור בני ובנות נוער עם צרכים מיוחדים, אשר הינם בעלי תיפקוד נמוך. "שחפים" יוקם לצידו של בית הספר "יחד", אשר הוקם באותו הקמפוס לפני שלוש שנים ומשרת בעלי תיפקוד בינוני-גבוה

השבוע התבשרו הוריהם של תלמידות ותלמידי כיתה ו' בעלי צרכים מיוחדים, כי התקבל האישור להקמת בית ספר חדש בחוף הכרמל, לבעלי ובעלות תיפקודנמוך – מענה חינוכי שעד כה ניתן מחוץ לשטחי המועצה, כאשר הילדים נאלצים לנסוע בכל יום מרחק גדול מאוד.

"ההקמה של בית-הספר החדש לבעלות ובעלי תיפקוד נמוך היא בשורה גדולה, שמשלימה את התמונה החינוכית כולה, ותאפשר לנו כמועצה לספק מענה מקומי, בתוך הבית, לבעלי ובעלות צרכים מיוחדים, על כל הרצף התיפקודי והגילאי", מסבירה מנהלת אגף החינוך במועצה, ד"ר גבי אסם. "כחלק מהצעדים למימוש התכנית האסטרטגית לחינוך, שבנינו יחד עם מאות מתושבות ותושבי המועצה, פעלנו כדי לייצר רצף חינוכי עבור המשפחות המיוחדות שלנו. בגילאים הצעירים יותר מדובר על גן תקשורת, כיתות תקשורת בבתי-הספר היסודיים וכמובן הקמת בתי הספר 'יחד' ו 'שחפים'. אבל הרצף לא נעצר שם, וגם עבור הגילאים הבוגרים יותר ישנם מספר מענים שהמועצה מספקת", מפרטת אסם.

"מלבד הסיוע השוטף למשפחות, אנחנו אמונים גם על הרחבת המענים החברתיים והקהילתיים עבורן ועבור ילדיהם", משתפת מנהלת האגף לשירותים חברתיים וקהילתיים, ד"ר דנה צחר רובין. "בין היתר אנחנו מפעילים 'בתים לחיים', אשר מאפשרים לצעירים והצעירות לחיות חיים עצמאיים ושיתופיים, זאת לצד חוגים מותאמים בשיתוף מרכז מיר"ב, וכמובן מרכז התעסוקה החדש שיוקם בניר עציון, בשיתוף קבוצת 'שכולו טוב', שזו בשורה גדולה ומשמחת. בינתיים קבוצת 'שכולו טוב' מפעילה גם את עגלת הקפה שמוצבת בחצר המועצה, ובה מועסקים צעירים וצעירות בעלי צרכים מיוחדים מחוף הכרמל, שמכינים את המשקאות ומגישים את המאפים, הכריכים והסלטים. כדאי מאוד להגיע ולהנות."

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות