מקצועיות, מנהיגות, ניסיון, עשייה ועוד: רגע לפני הבחירות המוניציפליות, התפנה ראש מועצת רמת ישי עפר בן אליעזר לספר על הקדנציה השלישית שלו בה המשיך להצעיד את רמת ישי קדימה והפך אותה לאחד הישובים האטרקטיביים בצפון

והחזון לקדנציה הרביעית? "החזון הוא לחזק את רמת ישי 'הלב הפועם של העמק' כיישוב איכותי עם מערכת חינוך מובילה וכמוקד בילוי ופנאי לכל העמק. אמשיך בדיוק מאותה נקודה עם המון אנרגיות לקדם את רמת ישי, להשלים פרויקטים שהתחילו בקדנציה הנוכחית ולהוביל פרויקטים חדשים בקדנציה הבאה"


ביום שלישי הקרוב (27.02) יתמודד ראש מועצת רמת ישי עפר בן אליעזר על קדנציה רביעית כראש מועצת רמת ישי. בן אליעזר  נשוי ואב לארבעה ילדים מתגורר ברמת ישי ב- 30 השנים האחרונות, ברובן ככולן הוא עסוק בעשייה הציבורית הן כחבר בוועדי הורים בתי הספר, הן כחבר מועצה וב-15 השנים האחרונות מכהן כראש מועצת רמת ישי. בתקופה זו הפך בן אליעזר את רמת ישי מישוב מדשדש שהתמודד עם בעיות כלכליות ותשתיות רעועות לאחד מהישובים האטרקטיביים בצפון. בן אליעזר מציג עשייה רחבה וקבלות בשורה של תחומים מניהול הישוב דרך פיתוח תשתיות ושכונות חדשות, שדרוג אזור התעסוקה מקצה לקצה ועד לחינוך, הנושא הקרוב לליבו. בן אליעזר נחשב לאחד מראשי הרשויות הבכירים בשלטון המקומי, מכהן גם כחבר הנהלת מרכז שלטון מקומי ונושא בעוד מספר תפקידים ציבוריים.
השבוע פגשנו אותו לריאיון מיוחד.

 

עפר, מהם ההישגים בולטים בקדנציה הזאת?

"מאיפה נתחיל? ראשית, הבסיס לניהול והתנהלות המועצה בראשותי הוא בסיס כלכלי איתן. לשמחתי במהלך הקדנציה הנוכחית זכינו להכרה של משרד הפנים כרשות איתנה, היחידה מבין למעלה -90 רשויות במחוז הצפון. זוהי חותמת נוספת להתנהלות כלכלית שלי עם צוות מנהלי המועצה לאורך כל 15 השנים שלי בתפקיד שתמיד הסתיימו באיזון תקציבי. הבסיס הזה מאפשר לנו התנהלות שוטפת לצד תנופת הפיתוח הישוב. בקדנציה האחרונה גייסתי עשרות מליוני שקלים ממשרדי הממשלה להמשך פיתוח הישוב, לאורך כל כהונתי העמדתי את החינוך בראש סדר העדיפויות וזה בא לידי ביטוי בין היתר בתקציב המועצה, למעלה מ-35 אחוזים מהתקציב מיועד לחינוך. הקמנו בית ספר יסודי נוסף, שדרגנו משמעותית את התשתיות הפיסיות והפדגוגיות בכל מערכת החינוך. הקמנו מגרש כדורגל סינתטי- שחב"ק, השקענו מליוני שקלים בשלושה גני משחקים-גן הפרדס, שהוא גן חדש ושדרגנו את גן חנן וגן זה"ב מהקצה אל הקצה. השקענו מליוני שקלים בתשתיות הכבישים והתחבורה. רק עבור שכונת פרדס בחיסכון גייסתי בקדנציה השנייה למעלה מ-15 מליון שקלים ממשרד השיכון, שכונה ובה 300 יח"ד שאת הקמתה קידמתי תוך מתן דגש על הקצאת מגרשים לבני רמת ישי. הובלתי יחד עם קק"ל ורשות ניקוז נחלים קישון את הקמת שביל סובב רמת ישי, טיילת מרהיבה שמתחילה ברמת ישי אל תוך שדות עמק יזרעאל ועד לתחנת רכבת העמק. לאחרונה השלמנו את שלב ב' בפרויקט. וזה רק חלק קטן מהעשייה".

ישיבת מלח אוקטובר 23. צילום דוברות רמת ישי

תאר את ההתנהלות שלך ושל המועצה במלחמה ?

תיפקוד המועצה בעת חירום מוכח בכל אירוע. שכחנו את משבר הקורונה שאירע במהלך הקדנציה הזו.  ניהלתי את המשבר במקצועיות בנחישות וברגישות תוך מציאת פתרונות, מתן מענים  וביטחון מלא לכל הקהילה.

לגבי המלחמה שהחלה ב 7.10: כאמור מערך החירום של רמת ישי נחשב לשם דבר בפיקוד העורף גם בימי שגרה ואנחנו תמיד עם היד על הדופק. עם פרוץ המלחמה הקמנו את מטה החירום במלחמה שנפגש להערכות מצב פעמיים ביום בחמ"ל המועצה. הקמנו מחסומים בשלוש כניסות לישוב שהיו מאויישות 24/7 כמו גם מוקד החירום שלנו, מה שהגביר משמעותית את תחושת הבטחון והוריד את הפשיעה בישוב לאפס! הקמנו שתי כיתות כוננות "בני המקום" כיתת כוננות צבאית וכיתת כוננות משטרתית. בכיתות למעלה מ-40 חברים אשר השתתפו גם במשימות האבטחה של הישוב, כל הפעולות הללו תרמו רבות לביטחונם של התושבים ולתחושת הבטחון. המקלטים פתוחים מאז השבעה באוקטובר ופעלנו לשדרוגם לצד סיוע שיפוץ מקלטים פרטיים. הרחבנו את מערך המתנדבים, שדרגנו את תא הבריאות שלנו באנשי רפואה ובציוד. הכשרנו את יחידת הסע"ר שלנו באימונים וציידנו אותה ועד ועוד. על הפרק לקדנציה הבאה הקמת חדר הפעלה (חמ"ל) חדש בשטח של 200 מ"ר מתחת לבית המועצה. רמת ישי הייתה ועדיין ערוכה לכל תרחיש".

ספר על המעבר למבנה המועצה החדש

"אחרי למעלה מ-50 שנה בהן פעלה המועצה במבנים ישנים שהוקמו בשנות החמישים החלטתי להוציא לפועל את פרויקט בית המועצה החדש אותו הקמנו על שטח של למעלה מ-1200 מ"ר שנרכש ע"י המועצה ונבנה בסטנדרטים הגבוהים ביותר שיש לטובת מיטוב השירות לתושבים ורווחת התושבים".

מה אתה מכין לקדנציה הבאה בתחום החינוך? התרבות?

"נמשיך להשביח את מערכת החינוך שלנו בשלל תוכניות ופרויקטים של העצמה ומנהיגות לצד טיפוח הטכנולוגיה דוגמת פרויקט מחשוב ודיגיטציה בגני הילדים, "הגנים העתידניים" ומגמת הרובוטיקה בחט"ב היובל. אשכול גנים נוסף יוקם בשכונת הפרדס ונקים ביה"ס תיכון. מבחינת תשתיות התרבות, כבר בשנה הקרובה נשלים את שדרוג רחבת המתנ"ס בהשקעה של מליוני שקלים, ונמשיך בשלל אירועים ומופעים ובמקביל אוציא לפועל את התוכנית שהגיתי להקמת אמפיפארק באזור התעסוקה".

איך היית מתאר את ההתנהלות הפיננסית של המועצה?

במילה אחת מעולה, בשתי מילים מעולה מעולה. רמת ישי מדורגת ברף הגבוה של ניהול ע"י משרד הפנים. רמת ישי היא רשות "איתנה" היחידה במחוז צפון. אנו מנהלים את כספי המועצה בצורה אחראית, מקצועית ומסודרת. מדי יום אני מקבל את תדפיס התזרים בעו"ש של המועצה. יחד עם גזברית המועצה נגה בבלי אנחנו בפיקוח יום יומי על כל שקל ושקל שיוצא מהמועצה. מדובר בכספי ציבור והאחריות שלי כראש רשות שיגיעו ליעדם בצורה יעילה ומדודה תוך שמירה על התקציב ויעדיו. לא במקרה אנו מסיימים שנת התקציב ה-15, מאז כניסתי לתפקיד, ללא גרעון. וכך יהיה גם בחמש השנים הבאות.

צילום דוברות רמת ישי

מה אתה יכול להבטיח לתושבי המועצה בנושא של הביטחון האישי?

"אנו מפעילים בחודשים האחרונים את "משמר רמת ישי", סיור לילי רכוב המאוייש על ידי פקח במימון המועצה, מתנדבים ובהם חברי שתי כיתות הכוננות. הפידבקים שאנו מקבלים על כך מצוינים ואנחנו מתכוונים להמשיך במתכונת זו. במקביל אנו בקשר שוטף עם תחנת משטרת תגדל העמק שאחראית על רמת ישי ובפגישה עם מפקד התחנה הנכנס סנ"צ ירון בן ישי סוכם על תגבור הנוכחות המשטרתית בישוב. פרסנו למעלה מ-30 מצלמות אבטחה ברחבי הישוב עם דגש על מקומות "אסטרטגיים, פרסנו עוד אמצעים שאיני יכול לפרט שיגיבור את הביטחון ואת תחושת הביטחון".

מה התחדש בנושא התשתיות והתפתחות העירונית? ספר על פיתוח אזור תעסוקה והכניסה לרמה א'

"רמת ישי תמשיך לשמור על צביונה הכפרי. צפיפות הבניה לא משתנה  גם לא תשתנה. מבחינת תשתיות הוספנו כניסה נוספת לאזה"ת, שדרגנו רחובות רבים כגון האגוז, הצבר, הפיקוס ועוד, שכונות פרדס בחיסכון מתרחבת ובימים אלה אנחנו סוללים רחובות נוספים כמו הורד, ההדר והמטע, ואנחנו עובדים על תכנית לשדרוג הכניסה המזרחית לישוב ולהקמת גשר עילי מעל כביש 77 שיחבר בין רמת ישי לאזה"ת. אזור התעסוקה ממשיך לפרוח ולשגשג. הוקמו מבני משרדים נוספים ובהם עשרות אלפי מ"ר להשכרה. הביקושים הולכים וגדלים כל זאת תודות להכרה שהשגתי לאזה"ת רמת ישי כאזור פיתוח לאומי א', מה שמאפשר הטבות במס לתעשייה שוב פעילותי הנמרצת מול משרדי הממשלה הייתה הדחיפה לקבלת הכרה כזו".

ספר על פרויקטים בולטים בקדנציה האחרונה, כמו למשל פארק כליל החורש…

"פארק כליל החורש נמצא בעיצומו ויושלם בחודשים הקרובים. השלמנו את הקמת שכונות פרדס וחסכון והשכונה המערבית כולל תשתיות, תאורה, מדרכות ועשרות חניות במגרשי חניה חדשים. בסך הכל בשתי השכונות קרוב ל-400 יחידות דיור. הקמנו מבנה חדש לבית הספר שדות על שטח של 1000 מ"ר וכחלק מתהליך ההקמה שדרגנו משמעותית את חצרות בתי הספר שדות וארזים. השלמנו את מיזוג אולם הספורט בעלות של מליון שקלים. מבחינת ההשקעה הכספית פרויקט הדגל בקדנציה האחרונה היה הקמת בית מועצה חדשה בעלות של כ-12 מליון שקלים כולל רכישת השטח".

איזה חידושים יש בנושא איכות הסביבה?

"אנחנו נותנים דגש גדול לנושא הקיימות ושמירה על סביבה ידידותית. נמשיך להרחיב את מערך המחזור שלנו, לשדרג את עמדות המחזור ולהגביר את האכיפה וההסברה בנושא כלבים משוטטים, השלכת פסולת במקומות אסורים. בעזרת התושבים נמשיך לשמור על רמת ישי ירוקה".

מפגש העצמה לעובדי עיריית קרית שמונה. צילום דוברות רמת ישי

מה החזון שלך ל-5 השנים הבאות?

החזון הוא לחזק את רמת ישי 'הלב הפועם של העמק' יישוב איכותי עם מערכת חינוך מובילה וכמוקד בילוי ופנאי לכל העמק.  "הסלוגן שלנו הוא "רמת ישי קצב העיר קסם הכפר". זאת לא רק קלישאה. כל מי שמגיע לבקר ברמת ישי, בין אם הוא תושב המרכז או ישוב אחר בצפון, נפעם מיופיה של רמת ישי ומהשילוב יוצא הדופן בין צביון כפרי לישוב שיש בו הכל, משירותים ועד לבילויים. הביקוש לקרקעות ברמת ישי ולמגורים ולמסחר חסר תקדים וזה לא במקרה. זאת תולדה של המדיניות אותה אני מוביל ולכן אמשיך בדיוק מאותה נקודה עם המון אנרגיות להמשיך ולקדם את רמת ישי, ולהשלים פרויקטים שהתחילו בקדנציה האחרונה ולהוביל פרויקטים חדשים. אפעל לקידום תכנית מתאר של רמת ישי עם הפנים ל-2030 לרבות קידום מגורים לצעירים, תכנית שכבר אושרה ונתקעה בגלל ענייני שדה התעופה ברמת דוד וזו משימה חשובה מאד, שרטוט פני רמת ישי לעשור הבא תוך שמירה על צביונה המיוחד. אמשיך לפעול יחד עם מטה המאבק לעצירת התוכנית להקמת שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד ולקידום הרחבת שדה תעופה בחיפה. בקדנציה הקרובה נקים אולם ספורט נוסף, נקים אשכול גנים בשכונת הפרדס. נקדם הקמת בית ספר תיכון , נשדרג לבלי הכר את רחבת 'בית מרים', הפיאצה של רמת ישי, נרחיב את בית העלמין, נסדיר את הכניסה הראשית ליישוב, נסלול ונסדר את רחוב האגוז, נמשיך להאריך את שביל סובב רמת ישי ועוד היד נטויה".

שגריר אסטוניה בישראל בביקור ברמת ישי
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות