יונה יהב מציג את תכנית ההשקעה והפיתוח שלו עבור קרית חיים

יונה יהב מציג יחד עם 3 חברות סיעתו את תכנית הפיתוח שלו עבור קריחת חיים: "פינוי המפעלים המזהמים ובניית רצועת חוף מהיפות בישראל יהפכו את קריית חיים לאחד האזורים המבוקשים בצפון"

 

ראש העיר לשעבר, ביחד עם שלוש חברות סיעתו תושבות קרית חיים: סופי נקש, זהבית לוי בן דוד וצילה ברוך חשפו את תכנית ההשקעה והפיתוח אותה הם מתכננים לקרית חיים. במרכז התכנית: פינוי כל המפעלים ממפרץ חיפה בלוח זמנים מקוצר, שדרוג הרחובות והתשתיות בכל רחבי הקרייה לרבות התחדשות עירונית בהיקפים נרחבים, וגולת הכותרת: בניית רצועת חוף מהיפות בישראל. יהב אמר על תכניתו כי "קרית חיים עומדת לפני תקופת פיתוח וצמיחה הגדולה בתולדותיה".

ראש העיר לשעבר יונה יהב חשף אמש את תכנית ההשקעה והפיתוח של קרית חיים אותה הוא מתכוון להוביל וליישם עם שובו לתפקיד ראש העיר. מדובר בתכנית שהיא מהפכה של ממש ומתיחת פנים שיהב מבטיח כי בסופה "קריית חיים תהיה לאחד האזורים המבוקשים בצפון". את תכניתו כתב יהב ביחד עם שלוש חברות סיעתו המתגוררות בקריית חיים: סופי נקש, זהבית לוי בן דוד וצילה ברוך.

בליבת התכנית, כמובן, עומד פינויים של המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה אותם יהב כבר הצהיר כי ידאג לפנות בלוח זמנים מקוצר. במקומם יהב מבקש להקים אזורי מגורים מודרניים, המשולבים במתחמי תעסוקה מתקדמים ופארק אקולוגי ענק לרווחת התושבים ואורחי העיר. במקביל ליהב תכנית לקידום התחדשות עירונית ענפה הכוללת את שדרות דגניה, טרומן, צייטלין, בן צבי ושבטי ישראל.

מהלכים אלה יובילו, להערכת יהב, להגעתן של משפחות צעירות לקריית חיים, וגם יאפשרו לצעירי הקריה להקים בה את ביתם עם גדילת התא המשפחתי. את התנעת תכנית הבינוי ויישומה יעשה בשיתוף פעולה מלא עם מנהלת השכונה והועד המקומי.

מהלך משמעותי נוסף אותו מתכוון יהב להוביל כמהלך פורץ דרך בקריית חיים הוא הקמת רצועת חוף ים "מהיפות בישראל". יהב מבטיח כי את התקצוב לכך ידאג להעביר כבר בתקציב העיריה הראשון, בשותפות עם משרדי הממשלה וחברת נמלי ישראל. "לצד ההנאה לתושבי קרית חיים שתסב הטיילת החדשה האטרקטיבית ושובר גלים מרשים וייחודי שבכוונתי להקים, אני מעריך כי גם תיירים רבים יגיעו להנות מהם. הדבר ישפיע לטובה כמובן כלכלית על העסקים בקריית חיים וכן על ערך הנדל"ן".

יהב לא מוותר על חיבור התרבות בחזרה לקריית חיים, שהיתה בתקופתו כראש עיר אחד ממתחמי הבילוי הגדולים בחיפה ובצפון. "חיפה הייתה במשך שנים רבות בירת התרבות של הצפון", אומר יהב, "הפסטיבלים והאירועים הגדולים היו לשם דבר בכל הארץ ואף הביאו תיירים מחו"ל. לקריית חיים היה חלק משמעותי בכך, בעיקר בזכות אירועי "צובחוץ" אשר הובלתי בשכונה, בהשתתפותם של אמנים מובילים וידועי שם. עם שובי לתפקידי בכוונתי להחזיר את אירועי התרבות בשכונות ובכלל זאת גם בקרית חיים, במסגרת תכנית מקיפה להחזרת המובילות של חיפה בתחום התרבות והפנאי".

בנושא החינוך יהב מבטיח כי כפי שיעשה בכל רחבי העיר, גם בקריית חיים בכוונתו למגן את כל מוסדות החינוך ולצייד אותם בממ"דים ניידים המהוים פתרון נגיש, איכותי ובטוח לכל תרחיש מלחמתי. בכך הם ייתנו מענה לקיום שגרת לימודים גם במצב חרום.

יהב: "אחרי חמש שנים של נסיגה בהן חיפה וקריית חיים נתקעו בכל תחומי החיים, אני מתכוון להזניק תוכנית עוצמתית הדורשת ראש עיר מנוסה ואחראי, אשר יוכל להוביל אותה לכדי יישום ממשי מתוך ניסיון ויכולות תכנון וביצוע. כך עשיתי כשכיהנתי כראש עיר, ואת שלא הספקתי לעשות – בכוונתי לעשות ובעוצמה עם חזרתי לתפקיד ראש העיר".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות