טירת כרמל גדלה ומתחדשת: הוועדה המחוזית חיפה אישרה להפקדה תוכנית ענק להתחדשות עירונית בטירת כרמל

במקום 210 יחידות דיור- יוקמו 1,280 יחידות דיור, מבני תעסוקה ומסחר, מבני ציבור ושטחים פתוחים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה, בראשות מתכנן המחוז, רונן סגל, אישרה להפקדה תוכנית ענק להתחדשות בטירת כרמל. מדובר באחד הפרויקטים להתחדשות עירונית הגדולים בטירת כרמל, המהווה המשך לתהליכי התחדשות העירונית במרכזה של העיר טירת כרמל. התוכנית הינה על שטח כולל של כ-33 דונם, והיא ממוקמת במתחם הרחובות- הרצל, מוצקין, ביאליק ("מתחם רייק").

התוכנית כוללת 1,280 יחידות דיור, שייבנו ב-16 מבני מגורים חדשים בני של 9-30. מבני המגורים שייבנו על רחוב הרצל ישלבו חזית מסחרית ומעליה קומות תעסוקה. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-320 יוקצו לטובת דירות קטנות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת שטחי מסחר ותעסוקה שישולבו בקומות הקרקע של מבני המגורים שיוקמו על רחובות הרצל ומוצקין. כמו כן, התוכנית מקצה שטח לטובת הקמת בית ספר בחלק הצפוני של המתחם וכן גני ילדים שישולבו בחלק מהבניינים, במרכז המתחם יוקם שטח ציבורי פתוח שיאפשר נגישות וחיבור מהמתחם לשכונות הסמוכות.
התכנית משלימה שתי תוכניות נוספות- מצפון מתחם "אוטוקרס" המשלב 270 יחידות דיור, שטחי לתעסוקה ומסחר ושטחים פתוחים, ומדרום "מתחם הרצל" הכולל כ-485 יחידות דיור, שטחי תעסוקה ומסחר, מבני ציבור ושטחים פתוחים.
כיום מצויים במתחם 210 יחידות דיור ב-15 מבני מגורים בני 3 קומות, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.
מתכנן מחוז חיפה במינהל התכנון, רונן סגל: "התוכנית מהווה דוגמה לתכנון שאנו מובילים בשנים האחרונות במינהל התכנון, המבוסס על עקרונות של תכנון בר קיימא: עירוב שימושים וריכוז מאמץ לחיבוריות עם המרקם הקיים מסביב, הפניית המבנים לרחובות הראשיים ויצירת דופן רחוב פעילה ומזמינה להולכי רגל, אשר יהפכו את שכונת המגורים לשכונה המספקת לתושביה את מרבית צורכיהם ללא דרישה לשימוש ברכב פרטי. תכנון מסוג זה, מעודד את ההליכה ומאפשר חיי קהילה ופעילות משותפת ומגוונת במרחב הציבורי ויתרום משמעותית לאיכות החיים של התושבים".

התוכנית הינה ביוזמת נוף ים כרמל רייק בע"מ ועיריית טירת כרמל, ונערכה על ידי משרד פנינה רוזנברג ומשרד שוורץ בסנוסוף.

מהנדסת העיר טירת הכרמל, לנה אוסטר: ״התוכנית שאושרה משקפת את רצונה של הרשות המקומית להוביל תהליכי התחדשות משמעותיים בעיר, ובראש ובראשונה להבטיח את רמת החיים וביטחונם של התושבים. מדובר בתוכנית אשר נותנת מענה הולם לצרכים השונים והמשתנים של התושבים, לרבות הקמת של מוסדות חינוך חדשים בשטחה, בית ספר וגני ילדים, לצד פיתוח העסקים, הכלכלה וחיי הקהילה בטירת כרמל, לרווחת תושבי העיר בהווה ובעתיד״.

קרדיט: שורץ בסנוסוף אדריכלים ובוני ערים בע"מ.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות