מרגש: ברמב"ם – כלבי שירות הגיעו לבקר את החיילים הפצועים ולעודד אותם

חיילים פצועים המאושפזים ברמב"ם קיבלו היום עידוד משמח ומפתיע במיוחד מכמה גורי כלבי שירות. החיילים שמחו והתרגשו למראה המבקרים על ארבע

 

מאז תחילת המלחמה, זוכים החיילים והפצועים שפונו לרמב"ם, לטיפול מסור של הצוותים הרפואיים, הסיעודיים, אלו מתחום בריאות הנפש, מתנדבים שמגיעים לתמוך בהם ועוד רבים שרק רוצים לחבק ולעטוף. הבוקר, (יום ג', ה-17.10), הגיע עידוד מכיוון לא צפוי – שלושה גורי לברדור, השייכים ל"מרכז להכשרת כלבי שירות" בטבעון, הובאו למרכז הרפואי רמב"ם במטרה לשמח ולהעלות חיוך על פני החיילים המאושפזים.

"אי אפשר להישאר אדישים למראה הכלבים המתוקים", אומרת עידית לייבה, אחות חדר ניתוח ותיקה ברמב"ם, המשמשת כנוהגת לכלבי שירות מהמרכז בטבעון, כפי שנהוג לכנות את תפקיד המלווה של החברים על ארבע, "מדובר בגורים העוברים הכשרה במרכז, במטרה לשמש ככלבים טיפוליים. חשבנו איך אנחנו יכולים להירתם למאמץ הלאומי וידענו שנוכל לשמח רבים".

הגורים, שעברו בין המחלקות, פגשו את הלוחמים המטופלים כעת ברמב"ם ומתאוששים מפציעותיהם, אבל התקבלו באהבה גם בקרב מטופלים אחרים במחלקות ועל ידי הצוותים המטפלים. "פתאום קראו לנו למטופל הזה, ולמטופלת ההיא", משחזרת לייבה, "ביקשו שנעזור ונעודד מטופלים שמתקשים לתפקד מפאת מצבם הרגשי. נעתרנו בשמחה. גם הצוותים שלנו, שמותשים נפשית ושרויים בעצב עקב המצב בארץ, קיבלו זריקת עידוד. לכלבים טיפוליים יש יתרונות רבים, החל מהורדת הלחץ והמתח, דרך שחרור אנדורפינים ועוד. ההשפעה היתה מיידית".

את הביקור, שיזמה לייבה, ארגנו במהירות בהנהלת הסיעוד של רמב"ם, בעזרתם האדיבה של "המרכז להכשרת כלבי שירות" בטבעון, שנרתם למשימה ללא היסוס.

אחד מרגע השיא של הביקור היום נרשם כשאחד הגורים פגש את נ', לוחם פצוע שלא ראה את כלבו מסוג רועה גרמני, מזה זמן מה. "היתה שם התרגשות גדולה", מעידה לייבה, "הוא סיפר עד כמה הוא מתגעגע לכלבו וכל כך שמח לפגוש את החבר שהבאנו איתנו. זה היה שווה את כל המאמץ".

 

 

צילום: הקריה הרפואית רמב"ם

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות