מפגש מרגש בין אגדות ברצלונה לילדי קבוצת הכדורגל "שער שוויון" התקיים במרכז הספורט העירוני "גלי חיפה"

אור שחף, מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה, הביא למפגש מרגש בין אגדות העבר מברצלונה, לילדי קבוצת הכדורגל "שער שיוויון" של מערך החינוך המיוחד במרכז חינוך ליאו בק

רגע לפני שעלו על הדשא באצטדיון סמי עופר, ביום חמישי, לשחק נגד ותיקי מכבי חיפה, הגיעו אגדות העבר מברצלונה למרכז הספורט העירוני, ״גלי חיפה״, למפגש מרגש עם קבוצת הכדורגל "שער שיוויון", של מערך החינוך המיוחד במרכז חינוך ליאו בק. מדובר בפעילות ראשונה מסוגה של קבוצת כדורגל מיוחדת המותאמת לשחקני כדורגל עם ASD, שנפתחה בתחילת שנת הלימודים.

קבוצת "שער שיוויון", מונה כ- 12 שחקנים בגילאי 16-21, המשולבים בבית הספר "ליאו בק", כחלק ממערך החינוך המיוחד. מידי שנה משולבים כ- 160 תלמידות ותלמידים המאובחנים על הרצף האוטיסטי (ASD), ברצף שמונה שנתי מכיתה ז' ועד כיתה י"ד  (גיל 21 לפי חוק החינוך המיוחד(. מערך החינוך המיוחד, בבית הספר, שואף להוביל נערים ונערות אלו לאיכות חיים מרבית בבגרותם, מתוך אמונה שיש בכוחם להנהיג את עצמם לעצמאות, תוך הקטנת התלות בסיוע חיצוני.

אגדות ברצלונה הגיעו לחיפה למשחק נוסטלגי עם אגדות העבר של מכבי חיפה, שחקנים מהטופ העולמי שהובילו את קבוצותיהם להישגים חסרי תקדים. הכוכבים סיירו בחיפה בין היתר בשוק תלפיות, בשדרות בן גוריון, בבית חולים רמב"ם וממש שעות ספורות לפני המשחק  הגיעו ל"גלי חיפה" למפגש המרגש ולארוחת הצהריים החגיגית.

אור שחף, מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה, שיזם את הביקור:  "נפלה בחלקנו זכות הגדולה לארח את אגדות הכדורגל מברצלונה, במועדון הספורט העירוני "גלי חיפה", רגע לפני שהם עולים למגרש הדשא  באצטדיון "סמי עופר". החלטנו לנצל את ההזדמנות החד פעמית הזו, להגשמת חלום לשחקני כדורגל צעירים הנמצאים על הרצף האוטיסטי. הוכחנו שוב שכדורגל הוא הרבה מעבר למשחק ספורט. הוא אמצעי לחיבור קהילות ולמתן תקווה לילדים בכל העולם. אני משוכנע ששחקני העבר של קבוצת ברצלונה יהיו שגרירים בכל העולם של הרוח הספורטיבית וההתנדבותית שספגו חיפה.אין מילים לתאר במילים את השמחה של הילדים במהלך המפגש, ואת כמה מהשחקנים הגדולים בעולם, שלא נשארו אדישים", הוסיף שחף.

מנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר: "קבוצת שער שיווין היא פרויקט מיוחד וקרוב לליבי. מדובר בקבוצת ילדים אמיצים, חזקים ונחושים המוכיחים לכולם, כולל לנו אנשי הצוות, שאין מגבלה העומדת בפני הרצון. אני רוצה להודות לחברה הכלכלית חיפה על החוויה המדהימה ומעוררת ההשראה  שניתנה לילדים בזכותכם ולראש מערך הכיתות התקשורתיות  מירב דרור שדואגת לכל אחד מהילדים, כאילו היה הילד הפרטי שלה".

 

צילום: החברה הכלכלית חיפה

 

 

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות