מסתמן מהפך דרמטי בקריית מוצקין: לפי סקר של מכון סמית מסתמן ניצחון של ציקי אבישר על פני חיים צורי, כבר בסיבוב הראשון

לפי סקר שנערך בקרב 450 תושבי קריית מוצקין על ידי מכון סמית, מסתמן ניצחון גורף של ציקי אבישר בבחירות לראשות העיר וניצחון כבר בסיבוב הראשון על ראש העיר חיים צורי, כשגם כ-21 אחוזים שתמכו בצורי בבחירות האחרונות, עוברים לאבישר

התיק המשפטי שעומד מעל ראשו של ראש עיריית קריית מוצקין, חיים צורי, בנוסף להשעייתו במשךשנה מהעירייה סוללות, כך מסתמן, את הדרך למהפך דרמטי על כסא ראש העיר עליו ישב וכיהן צורי במשך 30 שנים – כל זאת לטובת יריבו הראשי בשנים האחרונות, ציקי אבישר שזוכה לאחוז י תמיכה דרמטיים לפי סקר שנערך על ידי מכון סמית הוותיק.

על פי הסקר שנערך ב-16 ליולי 2023, ציקי אבישר מביס את חיים צורי כבר בסיבוב הראשון.

הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 450 אנשים, בעלי זכות בכירה מגיל 17 ומעלה. הסקר נותח לפי פלחי קבוצות גיל ומגדר וכן חילק את העיר ל-4 אזורים ובכל שכונה בעיר נדגמו תושבים באופן פרופורציונאלי לחלקה היחסי מסך כל בעלי זכות הצבעה בישוב.

על פי ממצאי הסקר, במידה והבחירות היו מתקיימות בין שלושת המועמדים: ציקי אבישר, ראש העיר חיים צורי ועדי שטרנברג – אבישר היה מוביל עם 46% הצבעה, צורי לעומת זאת זוכה ל-35%, שטרנברג עם 5% בלבד. 9% הצביעו כי לא החליטו ו-5% השיבו כי לא יצביעו.

המהפך הדרמטי המסתמן מודגש כשהנסקרים נשאלו: מהתושבים שהצביעו לצורי בבחירות האחרונות יצביעו לו בבחירות הקרובות. נמצא, כי 60% היו מצביעים לו גם כיום, 21% היו עוברים לאבישר, 7% לשטרנברג ו-9% לא החליטו. לעומת זאת, בקרב אלו שהצביעו לאבישר בבחירות האחרונות – 93% השיבו כי יצביעו לו גם כיום.

כמו כן, 37% מהנסקרים השיבו כי היו רוצה שצורי יישאר לקדנציה נוספת, 47% היו רוצה שצורי יוחלף, ו-16% השיבו כי לא משנה להם או אין דעה.

ההתחזקות הדרמטית של אבישר באה לידי ביטוי גם בבחירות לרשימות למועצת העיר: ממצאי הסקר מצביעים על כך כי גם בבחירות למועצה הרשימה של אבישר "רוח חדשה במוצקין" מובילה עם 34%. הרשימה של צורי "מוצקינטו" קיבלה 22% הצבעה, ו-26% מסרבים לענות.

 

צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות