2 שירים שמושמעים ברמקול, לפני כניסת השבת, גורמים לוויכוח סוער בין תושבי שכונת נווה שאנן בחיפה. למה העירייה התערבה בכך?

הקרב על הרמקול ושני שירי השבת בנווה שאנן הפך לוויכוח סוער בין התושבים ולהתערבות תמוהה מצד עיריית חיפה

מזה מספר שבועות מושמעים לפני כניסת השבת שני שירי שבת מרמקול שהוצב על גג בניין מגורים באזור מרכז זיו בנווה שאנן. מדובר בשירי שבת שמבשרים על כניסת השבת ומושמעים אחרי השעה 18.00 בערב של יום השישי.

הדבר הזה התפתח לויכוח וסערה של ממש בין תושבים בנווה שאנן – בעוד תושב אחד פנה לעיריית חיפה ודרש שתורה למי שהציב את הרמקול להסיר אותו, ומאידך תושבים רבים אחרים שדווקא מביעים תמיכה בדבר ולא מבינים למה השמעת שני שירים לפני כניסת השבת, אמורה להפריע למישהו.

לפני מספר ימים הודיעה העירייה לאותו תושב שהגיש תלונה, כי בעל הבניין קיבל הוראה להסיא במיידי את הרמקולים.

אלא שכל זה לא עצר את הויכוח הסוער שמתרחש בין תושבי נווה שאנן, כשרבים מהם דווקא מביעים עמדה לטובת השירים לפני כניסת שבת.

אלעד, תושב המקום אומר: "לא מבין למי זה מפריע 2 שירים לפני כניסת השבת כשזה בשש אחר הצהריים. למה לא מתלוננים על רמקול המואזין שהוא יומיומי, או היריות זיקוקים שכל יום נשמעים מהוואדי או מהעיר התחתית? זה מדהים אותי שיש גזענות של יהודים כלפי יהודים".

נורית לעומתו תומכת בהסרת הרמקול: "הווליום לא נורמלי ולא כולנו רוצים לשמוע את זה. המרחב הציבורי לא שייך לאף אחד כדי להפריע לנו".

לעומתה, אורלי הרה בסמוך לבניין עליו הוצב הרמקול מספרת: "אני לא דתייה, דווקא השירים האלו שמושמעים לזמן קצר ומבשרים על כניסת השבת, עושה לנו טוב ונותן אווירה מיוחדת. לא מבינה  למי זה מפריע 10 דקות של שירי שבת?".

כאמור, העניין הזה גורם לשיח סוער בין תושבי נווה שאנן וגם בין תושבים אחרים בחיפה שתוהים, מדוע העירייה לא מתערבת גם בכל הנוגע לווליום הרמקולים מהמסגדים בחיפה.

חבר המועצה ומועמד לראשות העיר, ניר שובר, יצא לטובת הצבת הרמקול ואמר: "אני בעד קבלת השבת בנו״ש עם שיר שבת מקסים ביותר, כראש העיר הבא אפעל לעשות משאל בכל שכונה, מי שירצה שירי שבת יקבל מהלב, זה מרגש בעיני, זה יפה, זה מכבד את השבת, זה יהודי זה לא אמור להפריע לאף אחד(חוץ מלגזענים) אני גם בעד הפעמונים מהכנסיות ובעד קולות המואזין מהמסגדים זה חלק מהיופי המדהים של העיר חיפה והמגוון האנושי המיוחד שלה, חיפה הייתה חופשית ותישאר חופשית. לגבי הווליום ניתן להנמיך כמו שדאגתי להידברות מול המסגד בעיר התחתית ודאגתי שבכיפור לא יעבוד ובשאר השבוע ינמיכו). מציע לעיריית חיפה, להנהלת העיר ולתקשורת המקומית, להתעסק ולטפל קודם ברעש שהכי מפריע לתושבים!! הרכבים המשופרים שמטרידים את כולנו".

 

צילום אילוסטרציה: גטיאימג'ס

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות