צו סגירה למסעדת BP בשדרות ההסתדרות בחיפה, בעקבות ממצאים תברואתיים חמורים במקום: "ריח ביוב…מים עומדים, בשר מופשר עומד"

בעקבות תלונת סועדת על הרעלת מזון ממנה סבלה לאחר אכילה במסעדת BP בשדרות ההסתדרות בחיפה, הגיעו פקחי משרד הבריאות למקום וגילו ממצאים תברואתיים קשים. בעקבות זאת הוצא צו סגירה למקום

סגנית רופאת מחוז חיפה ד"ר רנא שיבלי חתמה היום בסוף השבוע על צו הפסקה מינהלי ועל הזמנה לשימוע למסעדת BP בשדרות ההסתדרות 157, בשל ממצאים תברואתיים חמורים שנמצאו במקום במהלך ביקורת של משרד הבריאות.

במכתב ששלחה ד"ר  שיבלי, היא הורתה: "אני מוציאה בזאת צו סגירה המצווה להפסיק באופן מיידי את הפעלת מסעדת BP. במסגרת הצו על המסעדה להיות סגורה ללא קבלת לקוחות, אין להכין מזון, אין להוציא, לשווק ו/או לעשות שימוש בכל המוצרים הנמצאים בעסק ואין להכניס מוצרים לעסק עד למתן הוראה אחרת".

מפקח המחלקה לבריאות הסביבה של לשכת הבריאות המחוזית בחיפה והווטרינר העירוני בעיריית חיפה, ביצעו ביקורת במקום בעקבות תלונה המתאימה להרעלת מזון בקרב סועדת במקום. בדוח נכתב כי: "נמצאו בה ליקויים תפעוליים חמורים ביותר ומצב תברואי ירוד, והכל באופן המסכן את בריאות הציבור באופן מיידי. לנוכח הממצאים האלו קיים חשש ממשי כי בהיעדר צו סגירה תהווה האכילה במקום סכנה מיידית לבריאות הסועדים במקום".

בין הליקויים הרבים שנמצאו במסעדה היו: "ריח חריף של ביוב בחדר שטיפת כלים כתוצאה מחלחול מים מתחת לרצפות והימצאות של מים עומדים במקומות רבים ברצפה; בחדר ההכנות נמדדה טמפרטורה של 33 מעלות; המחסן אינו אטום מפני כניסת מזהמים; רוב המקררים אינם אטומים כנדרש, ובמקפיא נמצאו עופות מעט מופשרים; במקרר הכניסה לפס ההכנות מאחסנים בשרים, עוף ונקניקיות גולמיים ביחד עם רטבים, מרקים וחמוצים; במקרר ירקות גולמיים מאחסנים לחמניות מוכנות לאכילה; מאחסנים ביצים גולמיות ביחד עם חמוצים; בחדר בשר מאחסנים באותו מקרר כבד עוף ובשר בקר מיושן; בעמדת שטיפת כלים מניחים כלי אוכל שטופים בארגזי פלסטיק מלוכלכים; עמדת ההכנות מתופעלת בצפיפות רבה – צמוד לעמדת חיתוך ירקות להגשה קיימת עמדת צלייה של חזה עוף, אין הפרדה בין המדורים, במקרר בעמדה זו מאחסנים חזות עוף גולמיים עם ירקות שטופים וחתוכים, והעמדה משמשת לעבודה עם מזון גולמי ועם מזון מוכן לאכילה. במסגרת הביקורת הושמדו ק"ג וחצי של פילה בקר ללא סימון במקפיא".

שימוע לבעלי המסעדה יבוצע מחר, ביום שני השבוע.

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות