בלעדי: מסתמן אחרי החג – פגישה מכרעת בין יונה יהב לאנשי "יש עתיד", בה יתבהר אם יהב ירוץ לראשות העיר ואם ייהנה מכספי תמיכה של המפלגה

האם יונה יהב יכריז אחרי החג על ריצה לראשות העיר חיפה? לפי מקורות במחנה יהב, הרבה מזה תלוי בפגישה בין יהב ואנשיו לראשי "יש עתיד" האמונים על המימון המונציפלי. ואם יהב יקבל את כספי המפלגה, מה זה אומר לגבי הרכב הרשימה שלו?

הבחירות לראשות העיר חיפה מתחממות וכך גם המועמדים הטוענים לכסא עליו יושבת ב-4.5 השנים האחרונות, עינת קליש רותם.

מי שעדיין לא הכריז רשמית על חזרתו לריצה לראשות העיר חיפה, הוא ראש העיר לשעבר יונה יהב. לפי גורמים המעורים בפרטים במחנה יהב, הדבר היחיד כרגע שעוצר את יהב מלהכריז רשמית על חזרתו להתמודד על ראשות העיר, זה כל הנושא הכספי.

ההערכה היא כי למערכת הבחירות בחיפה יזדקק כל מועמד לסכום של בין 5-7 מיליוני שקלים.

עם הודעתו של אלעזר שטרן על כך שאין בכוונתו לרוץ מטעם "יש עתיד" לראשות העיר חיפה, מי שהפך למועמד המוביל לקבל את כספי התמיכה של "יש עתיד" הוא יונה יהב.

כבר התקיימו שיחות בין ראשי "יש עתיד" האמונים על כל הנושא של הבחירות המוניציפליות לאנשיו של יהב- בשיחות עם יהב עצמו ועם גדי מרגלית ראש המטה של יהב ויד ימינו.

בשיחות נקבעה פגישה שאמורה להתקיים לאחר חג השבועות, ככל הנראה בפגישה זו יוכרע האם "יש עתיד" תתמוך כספית במועמדותו של יהב – שיש לציין שלא ירוץ תחת "יש עתיד" אלא רק בתמיכתה.

גורמים במחנה יהב הסבירו ל"ניוזים צפון": "יש רצון טוב מצד שני הצדדים אבל צריך לשמוע מה הציפיות של כל צד. ייתכן ותבחן אפשרות לרשימה של 'ריצ'רץ", כשמקום אחד יהיה מרשימת יהב ומקום לאחריו יהיה מרשימת 'יש עתיד'".

כאמור אחת הסוגיות שאמורה להיפתר היא האם "יש עתיד" תדרוש שיהב יציב במקום השני ברשימה את יוסי שלום – חבר המועצה מטעם "יש עתיד" במועצת העיר חיפה וראש מטה "יש עתיד" בעיר. זאת למרות שיהב עצמו ואנשיו מאוד רוצים לראות במקום השני ברשימה את סופי נקש, חברת המועצה שפעלה רבות בקדנציה האחרונה והשמיעה את קולה בלא מעט סוגיות. לפי אנשים במחנה יהב: "יהב מאוד מעריך את סופי ומאוד היה רוצה אותה במקום שני. אבל גם יוסי שלום הוא חבר שלנו ואנחנו לא פוסלים שום דבר".

כאמור, הכרעה לגבי ההכרזה של יהב תתקבל, ככל המסתמן, בשבועיים הבאים.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות