7 טיפים לתעסוקה בריאה לילדים בחופשת הפסח

טור מאת: עדי רביד, מרפאה בעיסוק במכון להתפתחות הילד - כללית מחוז חיפה וגליל מערבי

שמחה רבה, פסח בא – הזדמנות להשתתפות ולמידה. לקראת חג הפסח מורגשת בבית תכונה רבה. הילדים נמצאים בחופשה ארוכה וזו הזדמנות מצוינת לפתח את כישורי העצמאות, ההשתתפות והלמידה באמצעות פעילויות שונות. כך אנו מרוויחים תחושת מסוגלות ועצמאות של הילדים, חיזוק מיומנויות מוטוריות וקוגניטיביות וגם קצת עזרה להורים.

והנה מספר רעיונות:

  1. שתפו את הילד בניקיונות. ניקוי חלונות/מראות מהווה עבור הילדים חוויה מהנה ובנוסף תורם לחיזוק חגורת הכתפיים. ניתן להיעזר בילדים להוציא את תכולת הארון לצורך ניקוי ובכך לספק להם פעילות רציפה. אפשר למיין את הפריטים השונים על פי צבע/סוג/גודל.
  2. ערבו את הילד בסידור החדר. ניתן לעבור איתו על החפצים השונים ולהחליט מה זורקים ומה שומרים. זו הזדמנות טובה לשים לב לסידור החדר ולוודא שהסביבה אינה מציפה מדי, ומאפשרת למידה ומשחק. בנוסף, אפשר להכין ארגז של משחקים/בגדים לתרומה וכך ללמד את ילדינו גם את ערך הנתינה.
  3. הכינו עם הילד אביזרים לקישוט שולחן ליל הסדר: קופסא לאחסון מצות, מחזיק מפיות. ניתן לרכוש קופסאות בחנויות יצירה ולקשט אותם או להיות יצירתיים ולהכין אותם מחומרים ממוחזרים (קופסאות אריזה שונות). באמצעות פעילויות אלו ניתן לפתח את מיומנויות המוטוריקה העדינה – שכלול אחיזה, התנסות בגזירה והדבקה.
  4. שתפו את הילדים בהכנות לקראת ארוחת החג, כל ילד בהתאם לגילו ויכולותיו. כך הילדים מתנסים בהבנת רצף פעולות, נחשפים למגע עם מרקמים שונים והדבר יכול לתרום גם למוכנות שלהם לטעום מהמאכלים שהם הכינו, כי ככה הם יותר טעימים!
  5. שתפו את הילד בעריכת שולחן ליל הסדר. – הזדמנות מצוינת לתרגל את התפיסה החשבונית. הילד יכול לחשב כמה מוזמנים יש מכל משפחה ובהתאם לערוך את הצלחות, הכוסות והסכו"ם.
  6. הכינו עם הילדים כרטיס הושבה אישי לכל מוזמן. כשמדובר בילד צעיר, ההורה כותב את השם והילד מקשט. ילדי גן חובה וכיתה א' יכולים להעתיק את שמות המוזמנים והגדולים יותר כותבים באופן אישי. זוהי דרך חווייתית לתרגל מיומנויות כתיבה.
  7. שחקו עם הילדים את משחק החבאת ומציאת האפיקומן. ניתן להכין "מצות" מבריסטול צהוב אותו הילד גוזר לרבעים ומצייר נקודות כך שיראה כמו מצה. לאחר מכן, הילדים יכולים להחביא אחד לשני את החלקים ברחבי הבית ולתת רמזים או לשחק "חם קר" עד שהם מוצאים את כולם. זאת הזדמנות מצוינת לחזק את הקשר החברתי בין האחים, ללמד לדחות סיפוקים ולתרגל מושגי מרחב ויחס.

פעילויות אלו יכולות להפוך את החג לתקופה משמעותית וחווייתית עבור הילדים.

שיהיה לכולנו חג שמח!

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות