בעקבות רעידת האדמה הלילה, איגוד ערים מפרץ חיפה מזהיר: "כל התעשיות המסוכנות במפרץ יושבות ליד שבר יגור. חלילה, אם תהיה רעידת אדמה כאן, עלולים להשתחרר כל החומרים המסוכנים"

בעקבות רעידת האדמה הלילה שהורגשה בישראל, איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה, שב ומזהיר: "מלבד הנפגעים בהתמוטטות בתים יפגעו גם רבים מחשיפה לחומרים מסוכנים"

איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה, שב ומזהיר, בעקבות רעידת האדמה שהורגשה הלילה: "רעידת האדמה הקשה שפגעה הלילה בטורקיה והורגשה ברחבי הארץ היא תמרור אזהרה חמור למה שחלילה יקרה כאן במקרה והרעידה תהיה באזורנו. כ- 2.5 מיליון טון חומרים מסוכנים מאוחסנים באזור המפרץ וארוע דומה עלול לגרום לכך שמלבד הנפגעים בהתמוטטות בתים יפגעו גם רבים מחשיפה לחומרים מסוכנים.
"עלינו לזכור כי אזור המפרץ נמצא בסמוך לשבר יגור ומדובר באתר מועד לפורענות בכל הנוגע לרעידות אדמה. הארוע הלילה הוא תמרור אזהרה חמור לכולנו. אומנם התקבלה החלטה לפינוי בז"ן, אך ללא תאריך יעד ותקציב להוציאה לפועל. מוטב לזרז את ההליכים ולקבוע יעדים ומועדים לפינוי על מנת שחלילה לא יקרה אסון בזמן שאנו ממתינים להוצאת המפעלים מהאזור.
אנו מזכירים כי שלב א של סקר הסיכונים של המשרד להגנת הסביבה, הוגש רק בשלהי שנת 2019, כ-3 שנים לאחר המועד שנקבע. הסקר התמקד בתקריות תפעוליות שגרתיות במפעלים וגורמי סיכון בלבד. השלב הבא היה אמור לעסוק בתקריות חמורות העלולות להתרחש כתוצאה מרעידת אדמה ו/או כתוצאה מפגיעה עוינת (חבלנית או מלחמתית). סקר זה טרם הושלם עד עצם היום הזה".

 

צילום אילוסטרציה: גטי

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות