אושר תקציב עיריית קריית אתא לשנת 2023 העומד על סכום שיא של 537,651 מיליון שקל: 57% ממנו (כ- 308 מיליון) מופנים לחינוך ולרווחה

תקציב עיריית קריית אתא לשנת 2023 אושר ויעמוד על סכום שיא של 537,651 מיליוני שקלים. תקציב הפיתוח מסתכם ב- 2.4 מיליארד שקל לבנייה ושדרוג  מוסדות ציבור וחינוך, טיפול בתשתיות עירוניות ושדרוג רחובות ותיקים

 

מועצת העיר קריית אתא אישרה את התקציב השנתי של העירייה לשנת 2023.

התקציב מסתכם בסך של 537,651 מיליון שקל, כאשר 57% מופנים לשירותי חינוך, רווחה ותרבות. על פי הנתונים, 39% מתקציב העירייה מבוסס על השתתפות ממשלתית ו- 61% הינם הכנסות עצמיות של העירייה.

התקציב מבטא את חזון העיר לשיפור איכות החיים וחיזוק מעמדה כמרכז מטרופוליני ראשי הכולל את המשך מגמת הגידול בשטחי המגורים ואת התרחבות שטחי המסחר בעיר כמו גם הגידול הטבעי במספר התושבים והשקעה בהרחבת השירותים לתושב תוך שמירה על איזון תקציבי.

תקציב הפיתוח לשנת 2023 מסתכם ב- 2.4 מיליארד שקל (מתוכו אושרו כ- 2.3 מיליארד שקל ושלב נוסף בהיקף של כ- 99 מיליון שקל). מתוך תקציב הפיתוח כ- 75% מופנה להשקעה בתשתיות (1.8 מיליארד) וכ- 25% מופנה להשקעה במוסדות חינוך וציבור (604 מיליון שקל).

בשנת 2023 תמשיך העירייה להשקיע את מרבית תקציבה בנושא החינוך ובין השאר במימון פרויקטים חינוכיים ייחודיים, שיפוץ ובנייה של בתי ספר וגנים, ציודם, מחשוב, מעבדות, אולמות ספורט ותוכניות לימוד מתקדמות ואיכותיות. דגש רב הושם בנושא הנדסת האנוש, מתוך מחשבה לאפשר לתלמידים סביבת לימודים נעימה ונוחה, במטרה לעודד הישגים לימודיים ומצוינות.

בנוסף, תמשיך העירייה להשקיע ולהרחיב את השירות לתושב בתחומי איכות החיים בהם, ניקיון, פינוי אשפה, תחזוקת כבישים ותשתיות, מערכות ניקוז, טיפול במוסדות חינוך וציבור ושיפור הנגשת המידע לתושב בתחומים שונים.  במסגרת תיגבור מערך הניקיון בעיר, הוקצו משאבים לשיפור וייעול השירותים הניתנים לתושב בנושא ניקיון, פינוי אשפה ופיתוח נופי כולל תוספת של כ"א וציוד, ואכיפה מיטבית לשיפור פני העיר.

לצד ההשקעה בחינוך, בתשתיות ובחזות העיר, תמשיך העירייה להשקיע באירועי תרבות מגוונים לכל המגזרים תוך שימת דגש על תחום הנוער והספורט, לצד פרוייקטים קהילתיים ייחודיים של מחלקת הרווחה והמחלקה לשיוויון מגדרי.

במסגרת תכנית הפיתוח של העיר מתוכננים פרויקטים שונים ביניהם: טיפול בתשתיות בשכונות הוותיקות, שדרוג רחובות ברחבי העיר, פיתוח שכונות חדשות, שדרוג ריהוט הרחוב, התקנת עמודי תאורה חדשים, שיפור וחידוש פני העיר, הקמת גני משחקים ושדרוג הקיימים, מגרשי ספורט, מגרשי שחבק, הקמה ושיפוץ של בתי ספר וגנים ועוד. במסגרת התוכנית, מתוכננים הקמה ושדרוג של בתי ספר ברחבי העיר: בית יעקב, יבנה, הצבי ישראל, מרכז מחוננים וכן בתי ספר חדשים ברחוב הבעש"ט ובשכונת הכלניות החדשה הנמצאת בשלבי בנייה ופיתוח. גם השנה, תמשיך העירייה להשקיע במערך התשתיות בעיר ותבצע עבודות פיתוח בקרית בנימין, מרכז העיר, נווה חן ורחוב העצמאות לצד שדרוג השכונות הוותיקות והמשך פרויקט כביש סובב אתא המחבר בין השכונות החדשות לשכונות הוותיקות ומאפשר נגישות מרבית לעיר ומחוצה לה כולל מערך תחבורה ציבורית (רכבת קלה, מטרונית).

יעקב פרץ, ראש עיריית קרית אתא: "השקעה ברווחה ובחינוך עם דגש על פיתוח תשתיות, הם מרכיב מרכזי בתוכנית הצמיחה של העיר. אנו נמשיך להשקיע במתן שירותים איכותיים לתושבים ובהשקעה מאסיבית בנושא החינוך אשר זוכה לשבחים רבים בכל תחומי העשייה החינוכית וכל זאת תוך שמירה על איזון תקציבי רציף".

 

 

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות