הערב יובא לאישור מועצת העיר תקציב קריית ביאליק עם עלייה בתקציב שיופנה לחינוך, רווחה, אגודות הספורט ולראשונה תקציב לקהילת הלהט"בים בעיר

היום יוגש להצבעת מועצת העיר הצעת תקציב של עיריית קריית ביאליק לשנת 2023 המבטאת את תנופת העשייה. דוקורסקי: "נמשיך להנהיג את העיר להצלחה. הגדלנו את תקציב החינוך בכ- 10 מיליון שקל, את תקציב הרווחה בכ- 6 מיליון שקל, נרשם גידול של 20% בתמיכות לתנועות הנוער, 10% בתמיכות לאגודות הספורט ולראשונה תוקצבה פעילות למען קהילת להט"ב"

מועצת העיר קריית ביאליק תתכנס היום, יום רביעי, בכדי לאשר את תקציב העירייה לשנת 2023 . התקציב שהונח על שולחן המועצה מבטא את המשך תנופת העשייה והפיתוח של העיר.

תקציב העירייה בשנת 2023 יהיה תקציב מאוזן המסתכם בסך 389,837,000 שקל.

התקציב מייצג יעדים ומדיניות בהם דוגלת הרשות והעומד בראשה, אלי דוקורסקי, כאשר מירב המשאבים מופנים לחינוך, תרבות, ספורט ורווחה תוך שמירה על רמת שירותים גבוהה לתושבי העיר.

הרשות ממשיכה להשקיע את מירב המשאבים (57%) בשירותים הניתנים לתושבי העיר כגון: גני חובה וטרום חובה, בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים, חטיבה עליונה, אגודות ספורט, תנועות נוער, להקות זמר, קונסרבטוריון, טיפול בנכים, עיוורים, עולים חדשים, מועדוני קשישים, עזרה למשפחות נזקקות, דת, בריאות ואיכות הסביבה.

בשירותים אלו נכללים גם התחומים שאין חובה על העירייה לנהלם וברשויות רבות אחרות הם מנוהלים על ידי גורמי חוץ. למרות זאת נכונה עיריית קריית ביאליק ליטול שירותים אלו על עצמה, מה שמעיד על חוסנה החברתי ואיתנותה הכלכלי.

תקציב העירייה כולל הכנסות ממשרדי חינוך, רווחה, תרבות ועוד בסך 103,039,000 שקל, המהוות שיעור של כ – 26% בלבד מסך הכל תקציב העירייה.

תקציב ההכנסות מסתכם לסך של 389,837,000 ששקל , כאשר ההכנסות העצמיות הכוללות של העירייה המתוכננות לשנת 2023 הינן בשיעור של כ – 74% מסך כל ההכנסות הצפויות של הרשות, והן אמורות להסתכם לסך של 286,798,000 שקל.

אומדן גביית הארנונה צפוי להסתכם לסך של 177,500,000 ש"ח המהווה שיעור של כ – 62% מסך כל ההכנסות העצמיות של העירייה, ושיעור של כ – 46% מסך כל ההכנסות העירייה בתקציב הרגיל. נתונים אלו מעידים על הצלחת מאמצי הגביה שנעשו בעירייה בשנים האחרונות.

החלק הארי בהוצאות התקציב הינו נושא הפעולות, כאשר סך כל הוצאות הפעולות מסתכמות לסך של 276,312 אלפי שקלים, ומהוות שיעור של 71% מסך כל ההוצאות.

מרכיב הפעולות בתקציב עיריית קריית ביאליק הינו אחד הגבוהים בשלטון המקומי בישראל.

הוצאות השכר מסתכמות לסך של 113,525,000 שקל ומהוות שיעור של 29% מסך כל ההוצאות וכוללות בתוכן הוצאות עבור פנסיה תקציבית, כך שלמעשה הוצאות השכר בפועל ללא פנסיה תקציבית מהוות שיעור של כ – 25% מסך כל ההוצאות בתקציב.

חלקו של מרכיב השכר מסך כל תקציב העירייה הינו מהנמוכים בשלטון המקומי בישראל.

ראש העיר קריית ביאליק, אלי דוקורסקי: "תקציב העירייה מייצג את רמת הפעילות הראלית הצפויה של הרשות ותואמת את צרכיה, תוך המשך מתן רמת שירותים גבוהה לתושבי העיר. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עיריית קריית ביאליק נמצאת במקום הראשון בארץ בין העיריות  בהשקעה בתלמיד ובמקום הראשון בקריות בהשקעה בתושב. הגדלנו את תקציב החינוך בכ- 10 מיליון שקל, את תקציב הרווחה בכ- 6 מיליון שקל, נרשם גידול של 20% בתמיכות לתנועות הנוער, 10% בתמיכות לאגודות הספורט ולראשונה תוקצבה פעילות למען קהילת להט"ב".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות