בלעדי: שכיב, אביו של רס"מ כמיל שנאן, שנרצח בפיגוע בהר הבית, בעקבות הופעתה של לובנא זועבי שהיללה את רצח בנו באירוע בבית הגפן בחיפה: "מישהי ממשרד התרבות ניסתה לשכנע אותי לדבר עם תומכת הטרור, כדי שכאילו תסביר למה שיבחה את רצח בני. אמרתי להם שהם חוצפנים, זה כמו לנסות לעקור לי עוד עין"

היום תתקיים, שרשרת אנושית והפגנה נגד כניסת תומכי טרור שאמורים להופיע באירוע של בית הגפן בחיפה. שכיב שנאן אביו של כמיל שנאן שנפל בקרב בהר הבית, מגיב לראשונה על הופעתה באירוע של מי ששיבחה את רצח בנו

 

בראיון בלעדי ל"ניוזים צפון" מגיב הח"כ לשעבר, שכיב שנאן, אביו של רס"מ כמיל שנאן ז"ל, שנרצח לפני 5 שנים בפיגוע מחבלים על הר הבית על הסערה בעקבות החלטת "בית הגפן" בחיפה לתת לשני תומכי טרור, משבחי רוצחי חיילים, בהם רצח בנו כמיל ושונאי ישראל, להופיע באירוע במימון עיריית חיפה ומשרד התרבות.

הסערה חצתה כבר את גבולות העיר חיפה, כשהיום "בית הגפן" מתכוון לערוך אירוע בו תנאם לובנא זועבי שהביעה תמיכה מפורשת בפיגוע הקשה בהר הבית בו נרצחו כמיל שנאן והאיל סתאווי. כמו כן משתתף פעיל החרם רמי יונס, שכינה את חיילי צה"ל "נאצים" וקורא להחרים את מדינת ישראל.
בעקבות כך פנו מספר משפחות שכולות לעיריית חיפה ומשרד התרבות הממנות את האירוע ודרשו לבטל את האירוע. אך בית הגפן סרב בטענה שהוא תומך בחופש האמנות.

בראיון עם "ניוזים צפון" סיפר הח"כ לשעבר, שכיב שנאן, אביו של רס"מ כמיל שנאן שנרצח בפיגוע על הר הבית לפני 5 שנים: "אני אדם ממחנה השלום, אבל לא ייתכן שמדינת ישראל תיתן במה ופתחון פה לגברת שמהללת את רוצחי בני וחברו והכל עוד במימון עיריית חיםה ומשרד התרבות. פנינו לעירייה ולמשרד התרבות שיעצרו את זה ולתדהמתי, במשרד התרבות שלחו מישהי לשכנע אותי שאסכים לדבר עם הגברת זועבי. אמרתי להם, שיש להם חוצפה לבקש ממני את זה, זה כמו לעקור לי את העין. מה יש לי לדבר עם אישה שכתבה ככה: 'לכל מי שאמר כי חיי האנשים חשובים יותר מהאדמה, מהבית ומאל-אקצא, אני אומרת לכם: אם אונסים את האדמה הזאת והבית שלנו, אתם והנשמה שלכם הבאים בתור… לא תוכלו להגן על הגוף שלכם והחיים שלכם…'.

ממשיך שכיב שנאן ואומר בכעס: "בעיניי זאת חוצפה של משרד התרבות ובית הגפן לחשוב בכלל שאני צריך לדבר עם אישה שאמרה דברים כאלו על הבן שלי וחברו שנרצחו ככה. אני דורש שהמדינה והעירייה לא יתנו לאירוע הזה להתקיים".
המשפחות השכולות הודיעו שיגיעו היום ויחסמו בגופם את כניסתם של השניים לאירוע. גם חברי הכנסת אלמוג כהן וצביקה פוגל הודיעו שיבואו וישתמשו בחסינותם למנוע את קיום האירוע.
בנוסף מאות פעילי ימין רכשו כרטיסים לאירוע ובכוונתם לפוצץ את האירוע ככל שהוא לא יבוטל.

בעיריית חיפה ביקשו מהיועצת המשפטית לדעת אם ביכולתם לעצור את האירוע וכך הגיבו: "עיריית חיפה והעומדת בראשה מקדמים שיח של שלום וסובלנות אך מגנים בתוקף מתן במה לתומכי טרור מכל סוג שהוא.
"נודע לנו על קיומו של הכנס מכלי התקשורת, ולבנו עם המשפחות השכולות שכואבות על קיומו של כנס מסוג זה.
לפיכך, הנחתה ראש העיר את הייעוץ המשפטי לבדוק באופן בהול את חוקיות הכנס והאם ניתן למנוע מדוברים שהביעו תמיכה בטרור להשתתף בו, מכיוון שמדובר באולם אירועים השייך לתאגיד עירוני (בית הגפן).
הייעוץ המשפטי בודק את הדברים, יחד עם משרד התרבות. חיפה תמשיך להיות מודל לחיים משותפים, לסובלנות וקבלת האחר".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "לא ניתן יד להסתה שנאה וטרור. מי שמאדיר טרור מקומו בכלא ולא בבית הגפן. נדאג לסגור את קן הצרעות הזה שמהווה מוקד הסתה שנאה ופגיעה במשפחות השכולות וחללי צה"ל".

 

צילום: ברק 2010 ויקיפדיה

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות