כעס גדול בקרב הורים ותושבים בחיפה על יו"ר ועד עובדי עיריית חיפה, שהחליט אחרי 22.00 בלילה אמש על "שביתה בהפתעה" והותיר אלפי ילדים ללא לימודים ועיר שלמה בכאוס: "הוא פועל מאגו ולא לטובת העובדים"

האם יו"ר ועד עובדי עיריית חיפה, אמנון עידו, שהודיע מאוחר אמש על השבתה של העובדים, עם משמעות קשה עבור הורים, ילדי גן ותושבים רבים - פועל לטובת עובדי העירייה, או לטובת אינטרס שלו ושל מקורביו?

מי מבין תושבי חיפה, שנשאר ער אתמול במוצאי שבת אחרי השעה 22.00 בלילה, גילה שיו"ר ועד עובדי עיריית חיפה, אמנון עידו, החליט לקחת עיר שלמה "שבויה" למאבק שלאף אחד לא ממש ברור על מה שבירת הכלים הזאת.

אמש החליט יו"ר ועד עובדי חיפה, אמנון עידו, ללא התראה מוקדמת, להחליט על השבתה למשך יממה מהבוקר. וכך קורה שמספר שעות לפני פתיחת גני הילדים הבוקר, הורים גילו אמש ורבים הבוקר, שהגן סגור בשל השבתה גם של הסייעות.

ולא רק זאת – ילדים ובני נוער רבים המשתתפים בקבוצות ספורט או חוגים המתקיימים באולמות בתי הספר או באצטדיונים, גם מוצאים עצמם עם פעילות מושבתת, מעבר לערימות האשפה שנערמו ברחובות.

אז על מה אמנון עידו משבית עיר שלמה? לפי שיחה שקיימנו ב"ניוזים צפון" עם מספר גורמים בעירייה, הגרסאות שונות.

גורם המעורה בסכסוך העבודה מספר: "בזמן מנכ"ל העירייה היוצא- אוהד שגב, הוועד, מקורביו ועובדים רבים קיבלו הטבות מפליגות, אם זה העלאה בשכר, העלאה בסכום התלושים לחג, תקנים לקידומים, אחזקות רכב ועוד. אלא שאז התקבלה תכנית התייעלות של האופוזיציה שדורש קיצוץ של 14 מיליון שקל. כדי לא לפטר עובדים, אז הוחלט לקצץ בהטבות שהן 'שמנת' עבור העובדים ולא לחם וחמאה. יש תמימות דעים לגבי העלאת תקנים של סייעות וכדומה, אבל זה לא מה שמעניין את אמנון עידו".

אורית, אמא לשני בנים בגנים, סיפרה: "הבוקר התעוררתי לווטסאפים של 2 אמהות שאומרות לי שאין גנים. ככה סתם. רק חזרנו ללימודים, ילדי הגן בתקופת התאקלמות קריטית ובא אדם ושם פס עלינו. למה? איפה הרגישות, ההתחשבות בהורים ובילדים? אם היה מודיע יומיים מראש, לפחות שנתארגן, זה היה פוגע בעובדי העירייה? עכשיו הם הפנו תושבים רבים נגדם".

רועי שווץ, מנכ"ל אגודת מכבי חיפה כרמל, גם לא מבין את האטימות וההתנהלות של יו"ר ועד עובדי העירייה על גב ההורים, הילדים והתושבים:

"אני רוצה להגיד 'תודה רבה' לועד עובדי עיריית חיפה ו אמנון עידו שיום אחד לאחר פתיחת העונה החליט להשבית את העירייה ליום אחד (בהפתעה) וזאת בלי שאף אחד מתושבי העיר יבין למה.
ההשלכות הם שכל הילדים שהתחילו פעילות אחרי פגרה ומתאמנים במתקנים של עיריית חיפה יאלצו למצוא פיתרון מחר.
תודה לך אמנון על עוד זריקת יאוש בעיר שגם ככה נעצרה מלכת, מעיר שכל דבר לעשות בה קשה פי מליון מכל מקום אחר.
עידו לפני שנה וחצי ניסיתי להשיג אותך לגבי פגיעה בעובדי עירייה ואפילו לא הצלחתי להשיג אותך. לפי מה שנראה לנו הציבור הפשוט הסיבה לשביתה היא אגו ועניינים אישיים מול ראש העיר.
תדע אדון עידו, שלנו התושבים וכמי שעושה דבר או שניים בעיר נמאס, ואתה הוספת לנו עוד קצת לייאוש".

שווץ הוסיף ואמר ל"ניוזים צפון": "מילא הצעירים שלא יוכלו להיות באימונים היום, הוא זרק אלפי ילדים והורים ללא פיתרון ועם פתיחת השנה".

פנינו לתגובת אמנון עידו, שנכון לעכשיו עדיין לא הגיב. לכשיגיב, נביא את תגובתו במלואה.

 

צילום: פייסבוק אמנון עידו

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות