מי הורה להפסיק את מסיבת יום ההולדת של חבר מועצת העיר חיפה, שנערכה בחוף הים? ואיך זה הגיע לקבילה ליועצת המשפטית של העירייה?

חבר מועצת העיר חיפה, קיריל קרטניק, ביקש לערוך מסיבת יום הולדת בחוף בחיפה. אלא שאז הגיע פקח מהעירייה וכך הסתיימה המסיבה והגיעה פנייה ליועצת המשפטית לעירייה עם שאלה נוקבת: מדוע העירייה מתנכלת לכאורה לעסקים בחוף?

חבר מועצת העיר קיריל קרטניק אירגן מסיבת יום הולדת לעצמו עם חבריו, בשבת האחרונה במסעדה בחוף הים בחיפה, אלא שמהר מאוד המסיבה קצת הסתיימה כשבמהלכה, בשעות הערב המוקדמות, הגיעו פקחי עירייה למקום ודרשו להנמיך את עוצמת המוזיקה למצב מינימלי.

קרטניק לא הבין לפשר העניין ושיגר הבוקר מכתב ליועצת המשפטית של עיריית חיפה, ימית קליין, בה דרש להבין מדוע פקחי העירייה מתנכלים לכאורה לעסקים לאורך החוף.

כך כתב קרטניק: "אבקש כי תפתחי בבדיקה אודות התנהלות תמוהה של פקחי העירייה בחוף הים ויחסם לעסקים במקום. ארגנתי מסיבת יום הולדת באחד המסעדות בחוף הים. באופן מפתיע, למקום הגיע פקח העירייה ודרש להנמיך את המוזיקה. השעה הייתה שבע וחצי בערב ויש לציין כי המוזיקה לא חרגה מעוצמה מקובלת, לדעתי ולדעת הנוכחים. לאחר שהסברתי לפקח כי איננו רואים כל מפגע בעוצמת המוזיקה, הוא הגדיל את הראש והזמין משטרה שבאו והנמיכו את המוזיקה לרמה המינימלית כאשר במקום מבלים יותר מ -400 צעירים ואני מזכיר השעה 19:30, כששאלתי אותו על סמך מה הוא מתבסס כשהוא מחליט על עוצמת הרעש והאם יש אליו מכשיר שמודד דציבלים הוא הסביר לי  שיש להם סמכות להחליט מה זה רעש סביר גם בלי המכשיר.

"מעבר לנגיעה האישית לסוגיה זו במקרה זה, אני מעלה את הנושא לאחר שהתברר לי כי מדובר בהתנהלות עקבית וסיסטמתית של הפקחים בחוף הים שהוא חוף ציבורי בו מבלים אלפי צעירי מדי יום בקיץ. לפי הנתונים האחרונים יש בריחת צעירים מסיבית מהעיר ועד שיש מקום שמחבק אותם ועושה משהו למענם העירייה ובמקרה הזה פיקוח של העירייה בא לחבל כל יוזמה ואירוע אפשרי. בנוסף, חשוב לציין שעסקים הם המנוע הצמיחה של העיר, העסקים בחוף הים משלמים מיסים, ארנונה לעירייה, שכירות לעירייה ומחזיקים מעות עובדים שרובם צעירים.

"לא יתכן כי עסקים בחוף הים יסבלו מהתנהלות שרירותית לפיה עולה כי הפקחים יכולים להתנהל כאוות רצונם. מדובר בעסקים לאורך חופי הים, רחוקים מכל בנייני מגורים, שבאים להתפרנס ולהעניק שירות והנאה לתושבי העיר ותייריה.

"כיצד פקח יכול לקבוע מה הם עוצמת הרעש המקובלת? האם הוא מצויד במכשירי עוצמת דציבלים?למה סוגרים את המוזיקה בכל המסעדות בחוף בשעה 11 בלילה בצורה סיסטמתית?…".

מעיריית חיפה ביקשו שלא להגיב.

 

צילום: קרטניק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות