800 עולים חדשים, רובם מאוקראינה, הגיעו לחיות בחיפה. הצפי שיגיעו עוד בשבועות הבאים

כ – 800 עולים, מרביתם מאוקראינה הגיעו לאחרונה לחיפה ומספרם צפוי לגדול במהלך השבועות הקרובים. העירייה הקימה מרכז סיוע הומניטרי המספק מצרכי מזון, מוצרי היגיינה, בגדים, צעצועים אותם תורמים תושבי העיר

 

800 עולים, רובם מאוקראינה הגיעו לאחרונה לחיפה. העולים מתאכסנים בחלקם בחדרי מלון אשר הושכרו עבורם לתקופה קצובה על ידי משרד העלייה והקליטה ובחלקם האחר אצל קרובים וחברים אשר פתחו בפניהם את דירותיהם.

הטיפול בעולים מתבצע על ידי חדר מצב עירוני שהוקם לצורך תיאום הפעילות בין הגורמים השונים המטפלים בעולים החדשים, בהובלת הרשות לקליטת עליה ובסיוע מינהל הרווחה, מינהל החינוך, מינהל התפעול ומינהל קהילה.

לראש חדר המצב מונה מנהל אגף הביטחון העירוני יאיר זילברמן, אשר ציין כי חדר המצב מתכנס בתדירות גבוהה במטרה לתאם בין הגורמים השונים הפועלים במשותף להצלחת הליך הקליטה ולהבטיח מענה יעיל ומהיר לכל צורך העולה מהשטח.

במקביל, הקימה העירייה מרכז סיוע הומניטרי המספק מצרכי מזון, מוצרי היגיינה, בגדים, צעצועים אותם תורמים תושבי העיר לטובת העולים החדשים המגיעים לחיפה חסרי כל מאזורי מלחמה.

מהלך השבועות הקרובים צפויים להגיע לחיפה עולים רבים נוספים ועל כן מבקשת העירייה להרחיב את מערך הסיוע והטיפול בהם על מנת להבטיח את כל צרכיהם.

*לטובת מערך הטיפול והסיוע לעולים ולפליטים בחיפה דרושים מתנדבים*:

• לסידור ארגון וקיטלוג מתחם חלוקת הציוד.

• דוברי רוסית ואוקראינית לביצוע שיחות עדכון, בירור ואיתור בעיות וצרכים.

• בעלי דירות המעוניינים להשכיר את דירותיהם לתקופת שכירות קצרה.

המעוניינים להתנדב או להציע דירות לשכירות קצרת מועד מתבקשים לפנות למוקד העירוני 106 אשר יעביר את פנייתם לגורמי המקצוע בעירייה וברשות לקליטת עליה.

 

צילום: עיריית חיפה

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות