הקרב על התקציב בחיפה: ראש העיר הוציאה מכתב חריג לעובדים ותקפה את התקציב שאושר בוועדת הכספים: "אין ולא תהייה הצדקה למהלך כה דורסני, הרסני ולא אנושי"

ראש עיריית חיפה במכתב לעובדי העירייה הבוקר, יוצאת נגד התקציב שמועצת השינוי העבירה בוועדת הכספים: "אין ולא תהייה הצדקה למהלך כה דורסני, הרסני ולא אנושי, במיוחד כאשר חלק מהבקשות לקיצוצים מכוונות לעבר תפקידים מסוימים במערכת, לאנשים שיש להם שם, משפחה וחיים פרטיים"

ביום חמישי האחרון ועדת הכספים בעיריית חיפה אישרה תקציב לשנת 2022, ששונה לגמרי מזה שהגישה ראש העיר עינת קליש רותם. את התקציב שאושר בנו חברי "מועצת השינוי", כשבו קיצוצים במשרות גבוהות שאויישו בקדנציה של קליש רותם וכן ביטול 3 מנהלות. המשמעות, קיצוץ ופיטורי עובדים במשרות שונות, כשתקציבים אלו יופנו לחינוך, רווחה ותרבות.

ראש העיר, בצעד יוצא דופן הוציאה מכתב הבוקר לעובדי העירייה, בו היא מודיעה שלא תיתן לתכנית תקציב זו לצאת לפועל, כשהמשמעות פיטורי עובדים.

וכך כתבה קליש רותם לעובדים: "ביום חמישי האחרון קראתי יחד איתכם על כוונת חלק מחברי מועצת העיר לקצץ בשכר העובדים, בתקנים, ולשנות את המבנה הארגוני של עיריית חיפה.
לצערי הרב המלחמה הפוליטית בי (לגיטימית ככל שתהייה), חצתה את כל הקווים האדומים האפשריים.

המצב הפיננסי של עיריית חיפה הוא הטוב ביותר מזה שנים רבות. לא זו בלבד שהשנה אנו מתקנים את אופן רישום התקציב לאחר שנים רבות בו הרישום ואופן הוצאת הכספים נעשו בצורה לא תקינה (מהלך המצר את הגמישות שלנו ביכולת לממן הוצאות),
חלק מחברי מועצת העיר דורשים בנוסף, להעביר תקציבים רבים מסעיפי כוח האדם לסעיף שנקרא "רזרבה", המתוכנן להסתכם במעל ל- 100 מליון שקל. מדובר בדרישה שאין בה כל הגיון – לשלוח עשרות עובדים הביתה, שעושים עבודה חשובה ואף קריטית למען העיר, בשביל להגדיל את תקציב ה"רזרבה".

אין ולא תהייה הצדקה למהלך כה דורסני, הרסני ולא אנושי, במיוחד כאשר חלק מהבקשות לקיצוצים מכוונות לעבר תפקידים מסוימים במערכת, לאנשים שיש להם שם, משפחה וחיים פרטיים.
מדובר בעובדות ועובדים שחלקם עזבו מקומות עבודה כדי להגיע לעיריית חיפה, שנבחרו במכרזים, ושאין להם יד ורגל במצב הפוליטי בחיפה. אנשים שנותנים את נשמתם לעירייה, ועושים עבודה מצוינת. אני אעשה הכל כדי שהמלחמה בי לא תיכנס לפתח ביתם.

אנו עובדים יחד, כל צוות הנהלת העירייה ובודקים את כל המשמעויות הניהוליות, הכלכליות והמשפטיות לדרישות של אותם חברי מועצה.
הלישכה המשפטית רתומה יחד איתנו לפעול בנושא זה ולהגן עליכם. חשוב לי להבהיר שלחברי מועצת עיר אין כל סמכות ניהולית – לא בתחומים של כוח אדם ולא בשאלות של מבנה ארגוני של עירייה.
מדובר בסמכות הניתנת אך ורק להנהלת העירייה, בראשה אני עומדת.

אני מקווה שהחששות שלכם, ככל והם קיימים – יפוגו במהירה. אנחנו נעשה הכל כדי שתוכלו לחזור ולעבוד בשקט, ועם אנרגיות חיוביות.

הנהלת העיר ואני נמצאים כאן למענכם".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות