אינטיאס במשקל 30 ק"ג! נשבר השיא בדיג בשיטת ז'ירז'ור כבד מהחוף

גל הראל דג לפני שנה אינטיאס במשקל 20 ק"ג וכעת שבר את השיא. כמה זה קשה? אם אתם רוצים לנסות, תצטרכו להתאמן טוב כי הדג הזה לא פראייר

גל הראל, דייג חובבן מחיפה שדג בשיטת ז'ירז'ור כבד מהחוף, העלה בחכתו דג אינטיאס – או בשמו האחר- שולה, במשקל 30 קילו ועשרים גרם, בכך שבר גל את השיא של… עצמו מהחורף הקודם שעמד על 20 קילו. למי שלא מכיר את האינטיאס, מדובר דג טורף חזק שנפוץ בים התיכון ומאחר והוא דג עונתי זמינותו מוגבלת. האינטיאס נחשב לדג איכותי ולמעדן משובח ביותר שמומלץ להכין ממנו טרטר קרפצ'יו סושי או סביצ'ה.

 

גל, סחתיין על השיא, ועוד פעם שנייה. כמה קשה לתפוס כזה דג גדול עם חכה?

מאוד! זה דג כבד, ענק, חלום רטוב של כל דייג. הדיג הזה מתבצע פעמיים ביום- באור הזריחה לשעה ובשקיעה לשעה כי ביתר השעות קשה למצוא אותו. החכמה לא לתפוס אותו אלא להוציא אותו מהמים, הוא חזק מאוד וצריך ציוד מיוחד וניסיון, לא פעם ברח לי דג אינטיאס מהחכה. המוטו שלי הוא "עקשנות, מקצועיות ואמונה מביאים תוצאות שיא".

30 קג אינטיאס. הראל. צילום עצמי30 קג אינטיאס. הראל. צילום עצמי

 

החברים הדייגים פרגנו?
כן. אף אחד לא דג בארץ כזה גודל בז'ירז'ור חוף. אנחנו חבורה של דייגים שהולכים כל עונה וזה כיף, כולם מפרגנים שם.

תן טיפ לדיג של אינטיאס?
חשוב לדעת ש- הציוד מאוד חשוב לדיג הזה, אם המקל או המכונה, או החוט לא מספיק חזקים, או שהקשירה לא נכונה, הדג ישתחרר ויברח, הוא גדול וחזק. לאחר שתופסים אותו צריך מיד להוציא אותו החוצה, אחרת הוא יורד לסלעים וקורע את החוט.

30 קג אינטיאס. הראל. צילום עצמי30 קג אינטיאס. הראל. צילום עצמי
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות