גאווה: שלושה בתי ספר חיפאיים זכו בפרס חינוך מחוזי לשנת הלימודים תשפ"ב

תיכון עירוני א' בניהולה של יפית כהן, בית הספר היסודי "נאות פרס" בניהולה של אסתי אזולאי ותיכון עתיד למלונאות ותיירות בניהולה של יפית אוחנה, שלושת בתי הספר בחיפה, נבחרו כבתי ספר מצטיינים וזכו בפרס מוסדות חינוך מצטיינים לשנת הלימודים תשפ"ב

משרד החינוך בישר לשלושה בתי ספר חיפאים – תיכון עירוני א׳, נאות פרס ותיכון עתיד לתיירות ומלונאות, על זכייתם בפרס מוסדות חינוך מצטיינים בשנה״ל תשפ״ב.

וועדת הפרס מצאה אותם ראויים לפרס החינוך בשל היותם פורצי דרך בהטמעת החדשנות במוסדותיהם, ובזכות הישגיהם המרשימים בתחום הלימודי, הערכי והרגשי-חברתי.

תיכון עירוני א' זכה בפרס החינוך על הישגיו במספר תחומים, ובהם: עליה משמעותית ועקבית של אחוז הזכאות לבגרות, הצבת יעדים מאתגרים לתלמידים לשם מיצוי יכולותיהם, יצירת תחושת שייכות עמוקה בקרב התלמידים תוך דגש על ערכים של כבוד הדדי, פלורליזם ומעורבות חברתית.
בשנתיים האחרונות, בהן נמצאת המדינה במשבר בשל נגיף הקורונה, יצר בית הספר סביבה יציבה עבור תלמידיו, תוך קיום שיח אישי בין התלמידים למורים והמשך רציף של הלמידה בכיתות, מתוך מחויבות ומסירות של צוות בית הספר לתלמידיו ומתוך הבנת המשמעות העמוקה הטמונה בקשר עם תלמיד הסגור בביתו. צוות בית הספר עמד ביעד של "אפס מנותקי קורונה"- לא היה ולו תלמיד אחד שצוות בית הספר לא היה עמו בקשר וידע את קורותיו.

תיכון לתיירות ומלונאות עתיד הוקם בחיפה בשנת 2015 ובו 140 תלמידים משכבת ט' עד י"ב. בית הספר שם דגש על טיפוח אקלים מיטבי לחיזוק החוסן ותחושת השייכות של תלמידיו באמצעות למידה רגשית וחברתית, וכן קידום סובלנות, הכלה ומניעת נשירה. הדגש בתכנית הלמידה של בית הספר ניתן לחיזוק המנהיגות החינוכית של צוות ההוראה ופיתוח ההון האנושי לקידום ההוראה.
ועדת הפרס מצאה את בית הספר ראוי לפרס חינוך על יישום הלכה למעשה של פדגוגיה טיפולית, בדגש על המרכיבים הרגשיים לימודיים, יישום רפורמת החינוך המיוחד במודל הפתוח אשר מאפשר לתלמידים לקבל את המענים הייחודיים שלהם הם זקוקים מבלי להיות ״מסומנים״ בכיתה שכזו, וכן על בניית שלושה מסלולים להתאמת הפדגוגיה לקראת הבגרויות ותפירת חליפה אישית לכל תלמיד, בתוך המסלול.

בית הספר היסודי נאות פרס למדעים וספורט הוקם בחיפה בשנת 2017 ומאז הפך לעוגן קהילתי בשכונה החדשה. בבית הספר ניתן דגש ליצירת מרחבי למידה וחקר מגוונים וכן חשיפה קבועה ליזמות. תכניות לימודים רבות בבית הספר מתקיימות תוך יצירת שיתופי פעולה עם משאבי ידע בחיפה ובהם אלביט מערכות, מרכז הטניס ואצטדיון סמי עופר.
תלמידי בית ספר נאות פרס עובדים בתכניות חקר ספיראליות מכיתה א' ועד כיתה ו': חקר עולם, חקר ימי, חקר מדעי וחקר ספרות. לכל יחידת חקר נבנה יומן עשיר המתעד את התהליך וכולל בתוכו ממדי הערכה. נושא החדשנות עומד על סדר היום ובא לידי ביטוי במערכת השעות המגוונות: הדפסה בתלת ממד, חריטת עץ במכונת לייזר, השתתפות בחדרי בריחה לפי נושאים שנבנים על ידי הצוות החינוכי, ועוד.

ראש העיר עינת קליש רותם: ״אנו ממשיכים להשקיע בחינוך ולקצור את פירות ההצלחה. אני גאה בצוותים החינוכיים ובתלמידים על זכייתם בפרס ומודה לכל השותפים במינהל החינוך ובמחוז, שמלווים את המוסדות החינוך החיפאים ומובילים אותם להצלחה ולמצוינות״.

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק החינוך, סיגל ציוני: ״הזכיה בפרס החינוך מאד מרגשת, מדובר בבתי ספר עם עשיה חינוכית משמעותית ויוצאת דופן בכל פרמטר אפשרי. אני מברכת את המנהלות והצוותים החינוכיים על מעטפת חינוכית ייחודית ומאפשרת, טיפול בפרט והשקעה בכל תלמיד ותלמידה – פדגוגית, חברתית, ערכית ורגשית״.

 

צילום: עיריית חיפה

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות