לפיד בסיור במפרץ חיפה- מפנים את המפעלים המזהמים בקרוב. עו"ד שרית גולן שטיינברג, יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה: "אנו נמשיך לקיים פגישות עבודה נוספות עם כל הגורמים, יחד עם ראשי הרשויות והשותפים שלנו במועצת האיגוד לטובת הבראת מפרץ חיפה בסביבה, בריאות, מגורים וכלכלה"

ח"כ לימור מגן תלם: "כשנכנסתי לכנסת הבטחתי לתושבי חיפה ומפרץ חיפה שאעשה הכל כדי להילחם בזיהום אוויר במפרץ חיפה", חה"כ ויו"ר השדולה להבראת מפרץ חיפה, נעמה לזימי:"אמנם יש עוד עבודה רבה אבל זה מהלך היסטורי שכל שלב בו הוא ניצחון ובשורה"

ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, הגיע לסיור במפרץ חיפה והצהיר על קידום תכנית פינוי המפעלים המזהמים מאזור מפרץ חיפה, מדובר כעת בהחלטת הממשלה שתכלול את פינוי חוות המיכלים של תש"ן, העברת מפעל הדשנים של כי"ל וקידום תוכניות לבניית 70 אלף יחידות דיור. בסיור השתתפו לצד רוה"מ החליפי ושר החוץ יאיר לפיד גם חברי הקואליציה הירוקה- ח"כ מגן תלם (ישראל ביתנו), יוראי להב (יש עתיד) ואלון טל (כחול לבן) שהצטלמו על רקע נוף מפרץ חיפה.

ח"כ לימור מגן תלם בסיור במפרץ חיפה בהשתתפות שר החוץ ורוה"מ החליפי יאיר לפיד: ״כשנכנסתי לכנסת הבטחתי לתושבי חיפה ומפרץ חיפה שאעשה הכל כדי להילחם בזיהום אוויר במפרץ חיפה. הקמתי את השדולה הסביבתית יחד עם חברי כנסת מכל סיעות הקואליציה כדי להילחם בנושא הזה. היום הגענו לשטח בהרכב מאוד משמעותי ואנחנו מתחילים במהלך היסטורי לפינוי הדרגתי של התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה. זהו יום מרגש עבורי כחיפאית וכאזרחית המדינה שרואה את הנזקים האדירים של התעשיות המזהמות על התושבים ועל הסביבה. החלטת הממשלה תכלול את פינוי חוות המיכלים של תש"ן, העברת מפעל הדשנים של כי"ל וקידום תוכניות לבניית 70 אלף יחידות דיור."

שרית גולן שטיינברג. צילום: מיכה בריקמןשרית גולן שטיינברג. צילום: מיכה בריקמן

 

עו"ד שרית גולן שטיינברג, יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה בעקבות הצהרת ראש הממשלה החליפי ושר החוץ ח"כ יאיר לפיד על קידום תכנית פינוי המפעלים המזהמים מאזור מפרץ חיפה: "

זהו יום מרגש בעבור תושבי מטרופולין חיפה והקריות. בחודשים האחרונים עובדים במשרד ראש הממשלה החליפי כדי לקדם את התוכנית שתוציא לפועל את החלטת ועדת המנכלים להבראת מפרץ חיפה, ובכלל זה סגירת התעשייה הפטרוכימית. האיגוד פועל מול משרדי הממשלה הרלוונטיים ומול חברי הכנסת החברים בשדולה להבראת מפרץ חיפה כדי להבטיח את טובת תושבי המפרץ לפני הכל. אני מודה לשר החוץ וראש הממשלה החליפי ח"כ יאיר לפיד על המחוייבות שלו ושל אנשיו לתהליך החשוב לעתיד המטרופולין. אנו נמשיך לקיים פגישות עבודה נוספות עם כל הגורמים, יחד עם ראשי הרשויות והשותפים שלנו במועצת האיגוד לטובת הבראת מפרץ חיפה בסביבה, בריאות, מגורים וכלכלה.

חה"כ ויו"ר השדולה להבראת מפרץ חיפה, נעמה לזימי, בתגובה להצהרת ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, היום (ה) להעלות לממשלה החלטה על פינוי חוות המיכלים במפרץ חיפה ופינוי של המזהמים על פני השנים הקרובות: "מתרגשת לעדכן את מה שסייענו לדחוף כבר חודשים. אני מברכת את ראש הממשלה החליפי והשותפים הנוספים שלי למאבק. אמנם יש עוד עבודה רבה אבל זה מהלך היסטורי שכל שלב בו הוא ניצחון ובשורה. אנחנו חייבות וחייבים להמשיך להיאבק למען שינוי פני המקום בו התחלואה עודפת, מחלת הסרטן נפוצה מידי ותינוקות נולדים עם ראשים קטנים יותר – אל עבר מרחב הזדמנויות ותקווה של דיור, תעסוקה, טבע ופיתוח בר-קיימא למען מטרופולין חיפה והמדינה כולה."

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות