בביקורו בקריית ביאליק סיכם שר הבינוי והשיכון על העברת תקציב לתוכנית פינוי ובינוי עירוני, במקום התמ"א 38

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין ביקר ביום חמישי בקריית ביאליק, ואישר תקציב להכנת תוכנית עירונית לפינוי בינוי בנייני - תחליף לתמ״א 38



שר הבינוי והשיכון זאב אלקין הכריז ביום חמישי האחרון, בביקורו בקריית ביאליק, כי נענה לבקשת ראש העיר, אלי דוקורסקי, ומשרדו יעמיד תקציב בסך 2.5 מיליון שקלים להכנת תוכנית פינוי- בינוי בנייני בקריית ביאליק, שתחליף את תוכנית תמ״א 38 שתסתיים בסוף השנה.
התוכנית החדשה תתמקד בראיה עירונית כוללת של התחדשות בניינים מגורים קיימים, תוך עדיפות להריסה ובניה מחדש של בניינים קיימים כדי להבטיח מוגנות לטווח ארוך, תשתיות חדשות ופתרונות חניה, שפעמים רבות לא מצאו מענה בתמ״א 38.
אל שר הבינוי והשיכון זאב אלקין נלוו המשנה למנכ"ל משרדו, דוד עציוני, מנכ"ל רמ"י,  ינקי קווינט, ראש הרשות להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר והנהלת המשרד.
דוקורסקי הציג בפני השר את תוכניות הפיתוח של קריית ביאליק  והסוגיות הקשורות ל"הסכם הגגעליו חתמה העירייה לפני מספר שנים.  במסגרת ההסכם כבר אוכלסו בעיר כ- 2000 יחידות דיור ונמשכים שיווקיים מואצים בשכונת נאות אפק, בה במקביל למבני מגורים מוקמים כעת 2 בתי ספר, גני ילדים, מעונות יום ומרכז מסחרי.
דוקורסקי: "לצד הפיתוח המואץ של השכונות החדשות אין בכוונת העירייה לזנוח את השכונות הוותיקות ואת תושביה הוותיקים".

דוקורסקי ביקש להגדיל את מספר הדירות להשכרה לזכאי המשרד על ידי הקמת יחידות דיור נוספות בבנייני הדיור המוגן ברחוב ברנר בעיר. בין השאר הציג דוקורסקי את פרויקט שיקום חצרות הדיור הציבורי בשכונת צור שלום וביקש את השתתפות המשרד בפרויקט. דוקורסקי ציין כי מדובר באוכלוסייה המתגוררת בתחומי הדיור הציבורי המורכבת מקשישים, עולים חדשים, משפחות חד הוריות ומקבלי קצבת הבטחת הכנסה. לאחרונה הקימה עיריית קריית ביאליק פארק צירי בשכונה, פארק אריאל שרון. היות והפארק גובל בכ- 40 מבני מגורים, קיים שוני מובהק בין האזור הציבורי המטופח לבין החצרות הפרטיות המוזנחות.

השר אלקין ציין לשבח את התנהלות העירייה והעומד בראשה: " בקרתי בקריית ביאליק בכל תפקידיי הקודמים ואני שמח לראות כי העיר מתפתחת בצעדי ענק.

בשנים הקרובות, קרית ביאליק  עתידה להכפיל עצמה ואף מעבר לכך. אני כשר הבינוי והשיכון, יחד עם בכירי משרדי, נמשיך לסייע ככול שניתן

להתאים את גידול של האוכלוסייה לתשתיות הנדרשות על מנת שלא לפגוע ברווחתם של התושבים.

  היום הודעתי לראש העיר שאישרנו תקציב של כ-2.5 מיליון ש"ח להתחדשות בניינית ברחבי העיר . אני רוצה לברך את ראש העיר, אלי דוקורסקי, על פעילותו למען תושבי העיר ואין לי ספק שיחד נגיע ליעדים שהצבנו ".

צילום: עיריית קריית ביאליק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות