קיריל קארטניק נכנס הערב למועצת העיר חיפה כיו"ר סיעת "חיפה מתחדשת" וסיפר בהתרגשות איך רק לפני 11 שנה עלה מאוקראינה כחייל בודד והיום הגשים חלום

קיריל קארטניק בנאום הכניסה שלו למועצת העיר חיפה בסיעת "חיפה מתחדשת": "חיפה חייבת להשתנות, לאפשר עירייה נגישה יותר, הנהלה שקופה יותר, שירות לתושב טוב יותר. עלינו לשתף את התושבים בקבלת ההחלטות"

קיריל קארטניק נכנס הערב רשמית לתפקידו במועצת העיר חיפה, כשהחליף את דוד עציוני כיו"ר סיעת "חיפה מתחדשת", לאחר שעציוני מונה למשנה למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון.

עם פתיחת ישיבת מועצת העיר חיפה הערב, שדנה בשעה זו בדוח מבקר העירייה, נשא קיריל קארטניק נאום כניסה מרגש, בו סיפר על החייל הבודד שעלה מאוקראינה לחיפה והגשים היום חלום: "לפני 11 שנים כשעליתי לארץ בתור חייל בודד תחושת הבטן שלי אמרה שאני צריך להתמקם דווקא פה בחיפה, הגעתי מעיירה קטנה באוקראינה ופה גיליתי ים, חופים יפים, עיר שממוקמת על הר הכרמל שכוללת את הטכניון, אוניברסיטת חיפה, המושבה הגרמנית, מרכז הכרמל, גני הבהאים, ותושבים עם לב ענק, שילוב  נפלא שנתן לי תחושה של בית וגרם לי להישאר פה. בשנה הראשונה שלי גרתי בבית החייל במושבה הגרמנית ,והכרתי לאט לאט את העיר וכמובן שהתחלתי להתאהב בה. כמעט שלוש שנים חלפו להן מאז שנכנסתי לאולם מועצת העיר בפעם הראשונה. שלוש שנים בהם פעלתי במערכת העירונית כעוזר של סגן ראש העיר, במערכת מורכבת, גדולה, ומאתגרת.

אם זה בעירייה או בתאגידים עירוניים כדוגמת החברה הכלכלית לחיפה, מכון טיהור שפכים, אתו"ס, הכרמלית ואחרים. זכיתי להכיר ולפעול עם עובדים מדהימים  ואיכותיים, עם לב גדול ונשמה ענקית שנתנו לי כתף לעורך כל הדרך, במטרה לקדם את פתרון הבעיות של תושבי העיר.

בהזדמנות זו, ברצוני להודות לסגן ראש העיר לשעבר דוד עציוני על הדרך שעברנו, על כל העשייה המשותפת, על כל מה שהוא לימד אותי ולאחל לו בהצלחה בתפקיד החדש.

אני זוכר היטב את יום הראשון שלי בעבודה, לאחר סיום הבחירות, עד אז לא הכרתי מערכת כזאת גדולה, הייתי קצת מבולבל, ומהר מאוד הבנתי שהמטרה שלי, שלנו, היא לתת מענה ולעזור כמה שיותר לאנשים! עם כניסתי לתפקיד ובתור יו"ר סיעת "חיפה מתחדשת" אני מתכוון להמשיך את אותה האג'נדה.

לחיפה יש מספר אתגרים: בראש הרשימה נמצא אתגר משמעותי לפעילות של היום והבסיס של מחר – בריחת צעירים בהיעדר מוקדי תרבות, פנאי, היצע תעסוקתי ובכלל דאגה לרווחת הצעירים.אתגר נוסף הוא עולים חדשים שלא נשארים בעיר!

מתוך 3500 עולים שמגיעים לחיפה בשנה נשארים בערך 50 אחוז וזה עצוב מאוד, דבר שמייצג שעולה חדש שמגיע לחיפה לא עובר תהליך השתקמות ראוי ולצערי רוב העולים החדשים שעוזבים את העיר גם הם צעירים שיכלו להיות חלק ניכר ממרקם העיר.

חיפה 2021 עוד מעט 2022 חייבת להשתנות, לאפשר עירייה נגישה יותר, הנהלה שקופה יותר, שירות לתושב טוב יותר. עלינו לשתף את התושבים בקבלת ההחלטות, לפעול לחיזוק הצעירים והזוגות הצעירים, לפעול לחיזוק התרבות העירונית ומקומות הבילוי, לסייע בהקמת גינות משחקים לילדים ומתקני כושר ציבוריים המתאימים לשנת 2022 , לפעול לניקוי וניקיון העיר, בטחון המרחב והביטחון האישי ושיפור איכות החיים ובכלל עם מבט קדימה.

אין לי ספק שמחכה לי עבודה קשה ומאתגרת, ואני סמוך ובטוח כי מועצת העיר הנוכחית תדע לגלות אחדות בצוות כדי לפעול למען התושבים. אני נכנס למועצת העיר בתקופה לא פשוטה של מאבק בין צדדים בו כל אחד מהם בטוח בזה שהוא צודק ולא מוכן לוותר. מי שסובל מהסכסוך בין הצדדים הם תושבי העיר. אני מבקש מכל חברי המועצה תזכרו: רק באחדות יש כוח".

 

צילום: פרטי

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות