המשרד להגנת הסביבה קנס את בז"ן ב-895,420 שקל, עקב זיהום ופיצוץ שארע במפעל בשל התנהלות רשלנית ובניגוד להנחיות

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי על חברת בז"ן בסכום של 895,420 שקל, בעקבות הפרה של תנאי היתר הרעלים, התנהלות בניגוד להנחיות והתרשלות שהובילו ב-2018 לפיצוץ ולשריפה מקומית במפעל

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי על חברת בז"ן בסכום של 895,420 שקל, בעקבות הפרה של תנאי היתר הרעלים, שהובילה לפיצוץ ולשריפה מקומית במפעל, לפני כשלוש שנים.

העיצום, שהוציא סמנכ”ל בכיר לפיקוח ואכיפה במשרד להגנת הסביבה, יצחק בן דוד הוטל בעקבות אירוע שפך חומרים מסוכנים שטופל באופן לקוי ובניגוד להיתר הרעלים של החברה, שהובילו לפיצוץ ולשריפה מקומית באחד ממתקני המפעל בחודש מאי 2018.

האירוע החל בדליפה של נפטא, חומר מסוכן ודליק ביותר העלול לגרום לסרטן והמזיק בשאיפה, במגע עם העור ובבליעה. הדליפה החלה כתוצאה מכשל במשאבה והזרמתו לבור מאצרה בשטח המפעל. כתוצאה מהאירוע נוצר ענן אירוסול באזור המשאבה אשר בהמשך, ובעקבות התנהלות המפעל, התפוצץ וגרם לשריפה.

בתחקיר האירוע עלה, כי למרות זאת, עובדי המפעל פעלו בניגוד להנחיות ובמקום לספוג את החומר החלו להפעיל זרנוקי מים, במטרה לפנות את הנוזל לעבר בור ניקוז נוזלים – פעולה שעל פי חוות דעת של רשות הכבאות הובילה, בסבירות רבה, להיווצרות חשמל סטטי וכתוצאה מכך לפיצוץ ולשריפה.

תגובת עו"ד שרית גולן שטיינברג יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה בעקבות הקנס שהטיל המשרד להגנת הסביבה על בז"ן: "תושבי אזור מפרץ חיפה סובלים שעה שעה מהזיהום הרב הנפלט מן המפעלים המזהמים. "התקלות" שקורות במפעלים מנכיחות את האבסורד של קיום תעשייה שכזו בסמוך לבתי מגורים ושגרת חייהם של תושבי האזור. הקנס שהוטל זו טיפה בים לחברה בסדר גודל שכזה ואפילו מעודדת אותה שלא לטפל ולמנוע תקלות שכן העלות הכספית במקרה של הפרה נמוכה יותר מההשקעות הנדרשות כבר היום מבזן כדי להפסיק את שגרת התקלות. נמשיך לקדם כל מהלך שיביא ליישום החלטת וועדת המנכ"לים לפינוי התעשייה ויפה שעה אחת קודם".

צילום: המשרד להגנת הסביבה

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות