עו"ד שרית גולן שטיינברג, יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה במפרץ חיפה והקריות: "המתחם הפטרוכימי צריך להסגר בהקדם האפשרי!"

בעקבות דו"ח המפלס של המשרד להגנת הסביבה 2020 שהתפרסם והתקלות המזהמות שממשיכות לקרות כמו בשישי האחרון, יצאו שוב באיגוד ערים בקריאה ליישום המלצות דו"ח ועדת המנכלים כבר עתה

התיחסות איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה לדו"ח המפלס של המשרד להגנת הסביבה 2020: הדוח שמתפרסם הבוקר (שני) חושף כי קיימת ירידה קלה בחלק מפליטות החומרים אך זוהי תוצאה ישירה של הקורונה שבעקבותיה יש פחות פעילות ולכן פחות פליטות. למרות זאת באזור מפרץ חיפה חלה עליה של 2% בפליטת חומרים מסרטנים זאת בעקבות עליה בפליטות בנזן, פורמאלדהיד ואתיל-בנזן בגדיב (המפעל שבגללו סבל אזור מפרץ חיפה מערכים גבוהים של בנזן בשבוע שעבר ובסוף השבוע האחרון). עוד עולה מהנתונים כי בפליטת תחמוצות גופרית חלה הפחתה של 58% בעקבות סגירת מפעל שמן תעשיות שמנים. כלומר, סגירת המפעלים הפטרוכימיים כמו שמן תביא להפסקת הזיהום. בנוסף, מהדו"ח כי על פי סקר היתכנות להפחתת זיהום אוויר מכלי שיט בנמלי חיפה ואשדוד, שהוכן על ידי חברת AMCG AVIV עבור המשרד להגנת הסביבה בדצמבר 2018, מוערך כי יישום תקינה יביא להפחתה של 78% בפליטת תחמוצות גופרית מכלי שיט בנמלים.
עו"ד שרית גולן שטיינברג, יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה במפרץ חיפה והקריות: "עוד דו"ח ועוד ניירת והמפעלים הפטרוכימיים ממשיכים לזהם. הדו״ח רק מאשש את מה שכולם יודעים, התקלות החוזרות ונשנות (כמו התקלה מערב שישי) לא יכולות להמשך. ההבנה המשותפת לרובנו היא כי המתחם הפטרוכימי צריך להסגר בהקדם האפשרי. אני קוראת לממשלת ישראל, לראש הממשלה נפתלי בנט, לשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, לשר הבריאות ניצן הורביץ לקבל החלטה אמיצה של סגירת בז"ן ותחילת הטיפול במפגעים שייצר המתחם בעשרות השנים שהוא כאן.
הדוח מצביע על המשך פליטות של חומרים מסוכנים לאויר. תושבי חיפה והקריות דורשים אויר נקי, לא דוחות ולא ניירות עמדה. הגיע זמן למעשים ויישום המלצות דוח ועדת מנכלים כבר עתה".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות