אינטל מרחיבה את פעילותה בחיפה: הבוקר הונחה אבן הפינה להקמת מרכז ההייטק הגדול בישראל, שיעסיק מספר שיא של 6,000 עובדים

הבוקר הונחה אבן הפינה להקמת מרכז ההייטק של אינטל בחיפה, שיביא עוד אלפי מקומות עבודה. ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "הקמת המבנה החדש של אינטל בחיפה מהווה חלק מתנופת ההייטק הענפה, אותה חווה העיר חיפה"

בשורה ענקית לעיר חיפה. הבוקר (שלישי) 3.8, נערך טקס הנחת אבן הפינה לבניין החדש של אינטל חיפה שייקרא IDC12. אינטל, ענקית הטכנולוגיה הבין-לאומית, מחברת את מרכז הפיתוח הנוכחי שלה בפארק מת"מ לבניין החדש, מתוך מטרה שהשניים ישמשו מגה-קמפוס לתכנון שבבים. הבניין ייפתח ב-2023 ויהפוך למרכז הפיתוח הגדול ביותר בישראל.

כזכור, לפני מספר חודשים הודיעה אינטל על כוונתה להקים בניין חדש שיתווסף לקמפוס הקיים בפארק מת"מ בחיפה ושיעסיק מספר שיא של עובדים – 6,000 מהנדסות ומהנדסים.

בטקס הנחת אבן הפינה שנערך הבוקר נכחו: עינת קליש רותם, ראש עיריית חיפה, גרגורי בריאנט, משנה למנכ"ל אינטל העולמית; קרין אייבשיץ-סגל, מנכ"לית מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל, שלומית וייס, מנכ"לית משותפת של ארגון ההנדסה של אינטל, איציק סייליס, סמנכ"ל בכיר באינטל; עמי אפלבאום, יו״ר רשות החדשנות; פרופ’ עודד רבינוביץ, המשנה לנשיא הטכניון; מולי אדן, נשיא אינטל לשעבר; ודדי פרלמוטר, לשעבר בכיר באינטל.

מרכז הפיתוח החדש יתפרס על שטח של 70 אלף מ"ר ויהיה אחד ממרכזי הפיתוח החדשניים בארץ שיתאים את עצמו לעידן שלאחר הקורונה וידגיש את התפיסה החדשה של עבודה מהבית ומהקמפוס. המרכז יתוכנן כך שיאפשר לעובדים לעבוד גם בצורה פרטנית, אך גם בשיתוף פעולה באמצעות חללי עבודה משותפים חדשניים ומודולריים לקיום פגישות פרונטליות בשילוב משתתפים בווידאו. המרכז יכלול מסעדות פופ-אפ, מכון כושר, מרכז מבקרים ובתי קפה בסגנון workafe.

מרכז ההיי-טק בחיפה יעסיק מהנדסי חומרה, תוכנה ו-AI, מתחומי הנדסת חשמל, תוכנה ומדעי מחשב, בעבור מנעד רחב של תפקידים, החל מסטודנטים ועד למהנדסים מנוסים ובעלי תארים מתקדמים שיעסקו בפרויקטים מרכזיים שאינטל ישראל עוסקת בהם מהמטה העולמי. ישכנו בו קבוצות הפיתוח מעולמות המחשוב, דאטה והקלאוד, שיעסקו בפיתוחים טכנולוגיים מהמתקדמים בעולם.

אינטל היא המעסיקה הגדולה ביותר בישראל עם 14,000 עובדים. היא מעסיקה כיום כ-5,000 עובדי פיתוח בחיפה ואחראית לאלפי משרות נוספות עקיפות בחיפה ובכל אזור הצפון.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, הודתה להנהלת אינטל על החלטתה להרחיב את פעילותה בחיפה ולהקים בה את מרכז ההייטק הגדול בישראל, ואמרה: "לאינטל קשרים הדוקים וארוכים עם העיר חיפה. קשרים אלו החלו כבר בשנת 1974, עם ההחלטה ההיסטורית של החברה להקים כאן, בחיפה, את מרכז המחקר והפיתוח הראשון שלה מחוץ לגבולות ארצות הברית. מאז ועד היום העמיק תאגיד הטכנולוגיה הבינלאומי את קשריו עם העיר, קשר המגיע היום לשיא נוסף, עם הנחת אבן הפינה למבנה החדש, שיחד עם קודמיו ייהפך למרכז ההייטק הגדול בישראל.
לא ניתן להפריז בחשיבותה של החלטה זו לעתיד העיר חיפה ולצפון המדינה כולה. אנו בעיריית חיפה שמנו לעצמנו למטרה לפתח את התעשיות עתירות הידע וההייטק כעוגנים כלכליים חשובים להנעת כלכלת העיר וכמקורות תעסוקה ופרנסה איכותיים לתושביה.
הקמת המבנה החדש של אינטל מהווה חלק מתנופת ההייטק הענפה, אותה חווה העיר חיפה. לא מכבר הנחנו אבן פינה לשני מבנים חדשים ב"פארק המדע וההייטק" הסמוך. ברובע החדשנות שבעיר התחתית פועל מרכז ה"אינוונט-טק", המעניק תמיכה כספית חסרת תקדים לחברות הזנק ישראליות, הקובעות את מושבן בחיפה.
כל אלה יעניקו תנופה אדירה להפיכתה של חיפה לבירת ההייטק של מדינת ישראל, יוסיפו אלפי מקומות עבודה נוספים לעיר ויחוללו שינוי כלכלי רחב-היקף, שמפירותיו ייהנו לא רק תושבי חיפה, אלא גם תושבי מטרופולין הצפון כולו".

לדברי גרגורי בריאנט, משנה למנכ"ל אינטל העולמית: "אני שמח מאוד לחזור ולבקר בישראל לטקס הנחת אבן הפינה של מרכז הפיתוח החדש שמוקם בחיפה. זהו הביקור הראשון שלי באתר של אינטל מחוץ לארה"ב מאז מרץ 2020.
ישראל היא מקום של מצוינות, מוחות מבריקים וידע טכנולוגי מעולה. מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל חתומים על הצלחות חסרות תקדים ושותפים לפיתוחים שחוללו מהפכות טכנולוגיות אמיתיות ואף שינו את פני ההיסטוריה. מאז פיתוח מעבדי ה-8088 בשנות השבעים של המאה ה-20 ועד השקת סנטרינו, המעבד שאיפשר את המהפכה של ה-WIFI, וכלה במעבדי דור העתיד, אנו ממשיכים להתמקד בפיתוח טכנולוגיה מובילה בישראל. הטכנולוגיות המפותחות ושיפותחו במרכז הפיתוח החדש בחיפה ישפיעו על מיליוני אנשים בכל רחבי העולם".

לדברי קרין אייבשיץ-סגל, מנכ"לית מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל: "אינטל היא מחלוצות ההיי-טק בעיר חיפה, מאז שנת 1974 ועד היום מהווה עוגן לאקוסיסטם שלם של חברות בינ"ל, חדשנות וטכנולוגיה מובילה, ואקדמיה פורצת דרך.
המגה-קמפוס החדש שלנו יהיה בית ל-6,000 מהנדסים ומהנדסות, מטובי המוחות בישראל, שיפתחו את המוצרים והטכנולוגיות פורצות הדרך הבאות. הוא יספק סביבת עבודה מתקדמת וגמישה, לעבוד בה עם אנשים שעושים טוב לחברה ולקהילה.
ההחלטה להרחיב את הפעילות של אינטל בחיפה על ידי אינטל העולמית תאפשר לנו להמשיך להתפתח, לשגשג ולהביא ערך רב. מכאן ימשיכו לצאת מוצרים מהפכניים המשפיעים על החיים של כולנו, בתחומי המחשוב האישי והשרתים, תקשורת מהירה, בינה מלאכותית וסייבר סקיוריטי – רוחב יריעה טכנולוגית מרשימה מאוד.
אנו גאים לבנות בעיר חיפה את אחד הבניינים המתקדמים והחדשניים בישראל בעבור המוחות המבריקים ביותר, שיחזקו את תרבות החדשנות בעיר חיפה ובישראל".

 

קרדיט הדמיות: אדר' מושלי דגן וסטודיו ורד גינדי אדריכלות פנים

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות