צפו: לאחר מספר חודשי דיונים וסיעור מוחות, היום מתקיים ארוע הסיכום של ועידת האקלים האזורית, אזור מפרץ חיפה, בנוכחות ראשי ערים מהאזור ובהובלת איגוד ערים להגנת הסביבה. יוצגו תכניות עם הפנים קדימה

ועידת האקלים האזורית, אזור מפרץ חיפה אשר החלה בחודש מרץ 2021 מגיעה לסיומה היום, לאחר שסיימו צוותי הפעולה לגבש ולהכין את מסמך ההמלצות האזורי. את הוועידה האזורית הובילו איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה יחד עם עמותת מרחב וארגוני סביבה, פעילים סביבתיים ושותפים נוספים כמו נמל חיפה, רשות נחל הקישון ועוד

היום, יום חמישי 29.7.2021 יתקיים ארוע הסיכום של ועידת האקלים האזורית, אזור מפרץ חיפה. ועידת האקלים האזורית אשר החלה בחודש מרץ 2021 מגיעה לסיומה לאחר שסיימו צוותי הפעולה לגבש ולהכין את מסמך ההמלצות האזורי.
את הוועידה האזורית הובילו איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה יחד עם עמותת מרחב וארגוני סביבה, פעילים סביבתיים ושותפים נוספים כמו נמל חיפה, רשות נחל הקישון ועוד. לפני שהחלה הוועידה קיימו איגוד ערים סקר רחב בקרב תושבי האזור במטרה לגבש את הנושאים המרכזיים בהם תתמקד הוועידה.

בין הנושאים שנבחרו היו תחבורה, בריאות, הערכות שלטון מקומי, חינוך, אנרגיה ובנייה ירוקה ועוד. לאחר המפגש הראשון אשר מיקד את המשתתפים בנושאים המרכזיים התקיימו מפגשי שולחנות עגולים. כל שולחן קיים 3 פגישות ובסופן גיבש מסמך המלצות נקודתי לנושא השולחן.
לאחר השולחנות התקיימו שני סיורים. הראשון התקיים בנמל חיפה והתמקד באתגרים הסביבתיים של עיר נמל מודרנית. בסיור השני עברו המשתתפים בין ארגונים ויוזמות סביבתיות מקומיות באזור מפרץ חיפה.
באירוע הסיכום יוצגו כלל התוצרים של הוועידה בנושאים השונים ובנוסף יוצגו תוצרים נוספים וכיווני עשייה רלוונטיים להתמודדות עם משבר האקלים וההשפעות שלו על האזור. בארוע ישתתפו ראשי רשויות, מובילי דעת קהל והשותפים להובלת הוועידה. במהלכו תתקיים הרצאה קצרה על מגויסות מקומית לחשיבה גלובאלית בהובלתו של מנכ"ל עיריית הרצליה עו"ד אהוד לזר. הארוע יתקיים בזום ויועבר בשידור חי בדף הפייסבוק של איגוד ערים.
עו"ד שרית גולן שטיינברג, יו"ר איגוד ערים: "וועידת האקלים האזורית היא אבן דרך משמעותית בהתגייסות של תושבי אזור מפרץ חיפה להתמודדות עם משבר האקלים. אין ספק שפינוי התעשייה הפטרוכימית מהאזור יביא הישג משמעותי בהתמודדות עם משבר האקלים, אך ישנם עוד אתגרים רבים שעלינו לפצח כדי לשפר את המצב ולהתמודד בצורה טובה יותר עם המשבר. בין מטרותיה של הוועידה שמנו דגש גדול על שיתוף הציבור ומעורבתו בתהליך הדיונים ובניית מסמכי ההמלצות לוועידה הארצית. את ההמלצות של הוועידה איגוד ערים יאמץ וישלב אותן ככל הניתן בתכנית העבודה. האחריות בסופו של דבר, על השינויים הגדולים תלויים במקבלי ההחלטות ומובילי המדיניות באזור ובמדינה, אך עם הגברת המודעות והמעורבות האזרחית, יחד עם החלטות אישיות לצמצום שימוש במזהמים ומעבר לאורח חיים מקיים יותר נוכל להביא להישגים קריטיים באזור. כדי שבעוד עשור, אזור מפרץ חיפה יהווה דוגמא לשינוי שאנו רוצים לראות בעולם."

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות