סדנאות ומפגשי הכנה מיוחדים להורי ילדים בחיפה שעוברים מגן לבית ספר ומחטיבה לתיכון

עולים כמו גדולים- עיריית חיפה מציעה הרצאות, סדנאות ומפגשי הכנה להורי ילדים בחיפה במעבר בין גני הילדים לבתי הספר היסודיים ובין בתי הספר היסודיים לחטיבות הביניים

 

עיריית חיפה מקיימת מפגשי הכנה להורים לילדים במעבר מגן לבית הספר ומהחטיבה לתיכון. הפעילות מתקיימת ביוזמת מינהלת ההורים ואגף החינוך בשיתוף תכנית מלידה לבגרות והשירות הפסיכולוגי-חינוכי בעיריית חיפה
מדובר בנדבך משמעותי נוסף למכלול שרותי ההדרכה ההורית,שמעניק להורים כלים ומיומנויות שבעזרתם יוכלו לסייע ולהקל על ילדיהם במעבר מגני החובה לכיתות א' ומבתי הספר היסודיים לחטיבות הביניים.

התכנית, גובשה על בסיס מיפוי צרכים ושיחות עם אנשי מקצוע והיא הותאמה לצרכי כל הקהילות בעיר ותועבר בשלוש שפות: עברית, ערבית ורוסית.

בהרצאות המועברות על ידי פסיכולוגים של השרות הפסיכולוגי העירוני ומנחי הורים מקצועיים של מינהלת הורים, מושם דגש על חיזוק חוסנו של הילד ושימוש במעבר כהזדמנות לצמיחה והתפתחות. בתוך כך, ניתנים להורים כלים להתמודדות יעילה בתחום הלימודי, הארגוני, החברתי והרגשי.

הסדנאות מתקיימות בשלוחות מינהלת ההורים בחיפה במטרה להוסיף לקיים ולהרחיב את מאגר הכלים, התרגול והיישום.

במקביל, מקיימים פסיכולוגים של השירות הפסיכולוגי, הרצאות להורים בגני הילדים, וכן בדיקות פסיכולוגיות, טיפולים רגשיים והדרכות פרטניות להורים ולגננות במידת הצורך. בשבוע הבא יקיימו פסיכולוגים של השירות מפגש נוסף שיתקיים בזום עם הורי התלמידים שעולים בשנה הבאה לחטיבות הביניים.

סיגל ציוני, חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק החינוך בעיריית חיפה: "המעבר לבית הספר היסודי הוא מעבר מרגש אשר מעלה גם חששות ותהיות. מינהל החינוך נערך בעזרת מנהלת ההורים והשירות הפסיכולוגי לתת מענה להורים וילדיהם, כאשר פסיכולוגים של השירות עומדים לרשות ההורים גם באופן פרטני ומלווים את תהליך המעבר וההסתגלות למסגרות החדשות".

 

צילום: עיריית חיפה

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות