"משבר האקלים כבר כאן, אנו חייבים לתת לו מענה כאן ועכשיו." עו"ד שרית גולן שטיינברג, יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה בוועידת האקלים האזורית

 באירוע הפתיחה של ועידת האקלים האזורית של מפרץ חיפה בהובלת 'איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה' צפו והשתתפו מאות תושבי האזור, אנשי מקצוע, מנהלי חברות ונציגי הרשויות המקומיות

נפתחה ועידת האקלים של אזור מפרץ חיפה: באירוע הפתיחה של ועידת האקלים האזורית של מפרץ חיפה בהובלת איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה צפו והשתתפו מאות תושבי האזור, אנשי מקצוע, מנהלי חברות ונציגי הרשויות המקומיות. את האירוע פתחו בדברי ברכה יו"ר איגוד ערים, עו"ד שרית גולן שטיינברג, מנכ"ל נמל חיפה מר מנדי זלצמן וחכ"ל ד"ר דב חנין.

במסגרת הקורונה, נערך אירוע הפתיחה של הוועידה בזום ובמקביל שודרה בשידור חי בפייסבוק. במהלך אירוע פתיחת הוועידה הציגו ד"ר איתי בארי מאוניברסיטת חיפה וד"ר דן גוטליב מאיגוד ערים תוצאות סקר עמדות ציבור אזורי עם מדגם מייצג של כלל תושבי 12 הערים והרשויות באזור מפרץ חיפה. הסקר בוצע בשיתוף עם panel for all. עיקרי הסקר הם שע"פ רוב 5 הנושאים המרכזיים לדיון בנושא הם: בריאות, תחבורה, אנרגיה, הערכות מקומית ותעשייה מזהמת. רוב המשיבים ענו כי ההיערכות המקומית למשבר האקלים, ונושא הפחתת פליטות החממה ומעבר לאנרגיה מתחדשת לוקים בחסר; רובם בעד חיזוק ושיפור התחב"צ ובעד התקנת פאנלים סולאריים על מבני ציבור ובתים פרטיים; רוב המשיבים מסכימים כי האחריות של השלטון בנושא גבוהה מאוד וטוענים כי הם עצמם כמעט ואינם מעורבים בפעילות בנושא משבר האקלים.

במהלך האירוע התקיימו 3 הרצאות טד קצרות. פרופ' שלומית פז מהחוג לגיאוגרפיה באונ' חיפה דיברה על משבר האקלים בראי העולם, ישראל ובפרט באוזר מפרץ חיפה. ד"ר אורלי רונן מבית הספר לסביבה ומדעי כדוה"א באונ' ת"א דיברה על עירוניות ושלטון מקומי בראי משבר האקלים. ורווית שטוסל מארגון מנקים את מפרץ חיפה הציגה את תובנותיה על קמפיין סביבתי מקומי. לבסוף התקיימו דיונים בחדרים במגוון רחב של נושאים הקשורים למאבק במשבר האקלים והמקום של תושבי האזור להשפיע עליו. את הסיכום של הדיונים הללו יפיקו למסמכים אשר יהוו בסיס להמשך הדיונים בוועידת האקלים האזורית.

ועידת האקלים האזורית תפעל עד תחילת חודש מאי 2021 שם יתקיים אירוע מסכם בו גם יציגו את תוצרי הוועידה האזורית ומסקנותיה, אשר יעברו לוועידה הארצית שתעסוק בנושא, ותרכז את העמדות שהוצגו בוועידות השונות הנערכות במקביל ברחבי הארץ.

עו"ד שרית גולן שטיינברג, יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה: "משבר האקלים כבר כאן, אנו חייבים לתת לו מענה כאן ועכשיו. ועידת האקלים היא לקיחת אחריות קולקטיבית על נושא משבר האקלים ואני מברכת על השותפויות שנוצרו ועוד יווצרו בעקבות הוועידה."

מר מנדי זלצמן, מנכ"ל נמל חיפה: "אין סכום שהיה גורם לי להיות מנכ"ל של חברה המזהמת את הסביבה. אני אעשה כל מה שביכולתי ותחת תחום אחריותי כדי לשמור על האדמה האוויר והמים נקיים"

מר יעקב סלע, יו"ר שקמונה: "אני שמח לקחת חלק בוועידה האזורית. שקמונה היא זרוע ביצועית לבניה ציבורית והתחדשות עירונית בחיפה. במסגרת האסטרטגיה של שקמונה שמנו דגש על הבניה הירוקה ככלי להגנת הסביבה ולתועלת הציבור. מבני הציבור שייבנו בחיפה בבניה ירוקה יהיו בהתאם לתקן 5281. את כל זה אנו עושים למען שמירה על אזור מפרץ חיפה ויצירת עתיד טוב יותר לדורות אחרינו."

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות