כוכב הקולנוע החיפאי מסרטי 'סלומוניקו', ראובן בר יותם, הלך לעולמו בגיל 85

בר יותם (בריותי) בן למשפחה יוצאת טורקיה, שגדל בחיפה, גר בשפרינצק והיה מראשוני השחקנים בתיאטרון חיפה, עזב בשנות השמונים ללוס אנג'לס

ראובן בר יותם, גידל בחיפה שלושה ילדים, היה מראשוני השחקנים בתיאטרון חיפה וכוכב קולנוע ענק בשנות השישים והשבעים כששיחק בסרטים שהיו שוברי קופות גדולים בתקופה: הוא הלך בשדות, תעלת בלאומליך, בלומפילד ובעיקר זכורה השתתפותו בסרטים "סלומוניקו" ובסרט ההמשך, "יהיה טוב סלומוניקו", בתפקיד הראשי, כשאת ההשראה לדמות קיבל מהתבוננות באביו ומשפחתו יוצאי סלוניקי וחבלי קליטתם במדינת ישראל תוך הדגשת המתח בין האשכנזים למזרחים ופערים בין הורים לילדים. בר יותם הופיע גם ב- "המשכנע בע"מ", "בוא נפוצץ מיליון ומבצע יהונתן.

בשנות השמונים עזב בר יותם את ישראל לטובת מגורים בלוס אנג'לס שם השתתף בתפקידי אורח בסדרות כגון: פרקליטי אל איי, ניקיטה, בלוז לכחולי המדים ומקגייור כשבעיקר זכורות הופעותיו של בר יותם במספר פרקים בסדרה האלמותית 'סיינפלד'.

לפני מספר שנים רואיין בר יותם לטלוויזיה ונשאל מה הוא עושה בהוליווד והוא השיב בהומור הידוע שלו 'מחכה לפריצה שלי'. בר יותם היה שחקן ואדם אהוב שהשאיר את חותמו על דור שלם שגדל בתקופה תמימה ועם זאת מלאה במכשולים ומחלוקות פנימיות כשדמותו בסרטי סלומוניקו היוותה מין גשר של זהב מעל ואדיות של קיטוב. יהי זיכרו ברוך.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות