היום הבינלאומי לשוויון של אנשים עם מוגבלות יחול בחמישי הקרוב: אקים חיפה מדווחת על אלפי אנשים שהושפעו ונרתמו לפעילות העמותה

אקים חיפה: "משבר הקורונה טרף עבור כולנו את הקלפים. זו תקופה מבלבלת וחסרת וודאות, מהמון בחינות. הדבר הברור ביותר הוא שהצרכים של אנשים עם מוגבלויות לא נעצרו, ואולי אף גדלו".

מגיפת הקורונה סחפה את ישראל ואת העולם, אולם עבור אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות, מדובר באתגר כפול, לעיתים. לקראת היום הבינלאומי לשוויון של אנשים עם מוגבלות, שיחול ביום חמישי הקרוב, 3.12.20, עמותת אקים חיפה מפרסמת נתונים מספריים שמייצגים את שורשיה המקומיים והפעילות של אנשיה באזור חיפה והקריות. לדוגמא, העמותה טיפלה ומטפלת ב-300 מקבלי שירות בצורה ישירה בשנת 2020,  אולם מספר האנשים שהושפעו ונתרמו מפעילות העמותה – משפחות, רשויות מקומיות, בתי ספר, פרויקטים בקהילה, מקומות תעסוקה, תורמים, ארגונים וחברות – עומד על 3,800. אקים חיפה מנהלת מערך דיור שכולל 2 הוסטלים ו-18 דירות, עם סה"כ 139 דיירים, ש-127 מתוכם מתגוררים בחיפה וסביבותיה. השאר, מגיעים מצפון הארץ או מיישובים אחרים.

ב"גן אור", בית ספר לתלמידים עם מוגבלות שכלית בגילאי 6-21, יש כיום 5 כיתות עם 25 תלמידים בסה"כ, שרובם מגיעים מחיפה וסביבותיה. 92% מהתלמידים הם יהודים ו-8% לא יהודים. במרכז היום הטיפולי-שיקומי של "גן אור", המיועד לבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ונכויות פיזיות, ישנם 39 חברים שנהנים ממגוון פעילויות וטיפולים – סדנאות יצירה, אומנות, כלכלת בית וגינון טיפולי. כמו כן, החברים מקבלים טיפולים פרא-רפואיים ורכיבה טיפולית על סוסים. בבית חנה ישנם 16 חברים מהקהילה, כולם תושבי חיפה. כמו כן, בעמותה מתנדבים 70 איש, מתוכם 10 חברי ועד מנהל, 4 חברי ועדת ביקורת, 17 מכיניסטים, 11 סטודנטים מלגאים, 8 מתנדבי חו"ל ו-20 נשים וגברים שמגיעים מדי שבוע ומסייעים בפעילות השוטפת.

בעמותה מספרים כי גם בימים אלו, של גל שני של הקורונה, הפעילות נמשכת כמעט כרגיל – מערך הדיור לא הפסיק לרגע, מועדון היום ממשיך בפעילות שגרתית ותלמידי בית ספר ״גן אור״ מגיעים מדי יום. כמו כל ארגון בארץ ובעולם, גם באקים חיפה נערכו מחדש, אולם כאשר מדובר באנשים עם מוגבלויות – המצב מורכב ומסובך עוד יותר, כיוון ששגרת יומם חשובה מאין כמותה וחלק מהפעילויות אסורות על פי הנחיות התו הסגול. "משבר הקורונה טרף עבור כולנו את הקלפים. זו תקופה מבלבלת וחסרת וודאות, מהמון בחינות. הדבר הברור ביותר הוא שהצרכים של אנשים עם מוגבלויות לא נעצרו, ואולי אף גדלו".

עמותת אקים חיפה פועלת קרוב ל-70 שנה ומספקת מגוון שירותים בתחומי החינוך, התעסוקה, החברה והדיור בחיפה רבתי. יחד, אנחנו מקדמים ומממשים את זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים – חברה, תעסוקה, דיור, בריאות, רווחה, חינוך ומניעת ניצול.

פעילות בתקופת ההסגר בהוסטל טשרניחובסקי. קרדיט-אקים חיפהפעילות בתקופת ההסגר בהוסטל טשרניחובסקי. קרדיט-אקים חיפה
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות