שנת הלימודים תשפ"א נפתחה בחיפה תחת מגבלות הקורונה ועם 55,691 תלמידים וילדי גן נרגשים

55,691 תלמידי העיר החלו הבוקר את לימודיהם בחיפה בשגרת לימודים שונה, בצל מגבלות התפשטות נגיף הקורונה. בחיפה יפעלו בשנת הלימודים הנוכחית 608 מוסדות חינוך. לא נרשמו תקלות או בעיות. ראש העיר קליש רותם מסיירת בין גני הילדים ובתי הספר בעיר במהלך היום

ראש העיר חיפה, עינת קליש רותם, מחזיקת תיק החינוך סיגל ציוני, יו״ר ועד ההורים היישובי ויו״ר מועצת הנוער העירונית, ראש מינהל החינוך אילנה טרוק ואנשי צוותה, פתחו הבוקר את יום הלימודים הראשון של שנת הלימודים תשפ"א בגן האנתרופוסופי החדש בשכונת בת גלים ומשם ימשיכו לבית הספר לחינוך מיוחד "אלמסאר", לבית הספר לחינוך טכנולוגי "בסמת" ובבית ספר עבד-אל-רחמן בו נחנך אולם הספורט החדש של בית הספר.

ראש העיר קליש רותם הודתה לאנשי מנהל החינוך, מנהלי בתי הספר וכל צוותיהם על העבודה המאומצת אותה עשו במהלך כל הקיץ על מנת לאפשר את פתיחת שנת הלימודים גם במציאות הקשה כמוה לא הכרנו מעולם.

במהלך הקיץ עמלו מנהלי מערכת החינוך על הכנת מוסדות החינוך בהתאמה למתווה שאושר על ידי הממשלה ביחס למגבלות התפשטות נגיף הקורונה. עשרות עובדי הוראה חדשים נקלטו בבתי הספר היסודיים, בוצע מיפוי מקיף של כיתות הלימוד על מנת ליצור למידה בקבוצות קטנות של עד 18 תלמידים בכיתה, וכן נבנתה תכנית שנתית של ימי העשרה מאורגנים אשר יתקיימו מחוץ למוסדות הלימוד, בדגש על נושאי ליבה ערכיים- כגון איכות הסביבה, היכרות עם העיר חיפה ועוד.

בנוסף, החלה העירייה ביישום תכנית למידה דיגיטלית ולמידה מרחוק. במסגרת התכנית, יבנו בכל בתי הספר תשתיות תקשוב רחבות, הכוללות כיתות מתוקשבות, פס רחב והתקנת סיב אופטי.

צוותי הניהול בכל בית ספר, יעברו השתלמויות מותאמות ללמידה סינכרוניות וא- סינכוניות. כמו כן, יוענקו מחשבים אישיים לתלמידים שידם אינה משגת.

תכנית התיקשוב תגובה בפרחי הוראה ורכזי תקשוב, העשרת הפורטל הפדגוגי, מערך שידורים לאומי מגן ועד י"ב המכסה את כל תכנית הלימודים של משרד החינוך, הרצאות מעוררות השראה, שיעורים פרטיים ברשת וקורסים ללמידה עצמית.

במסגרת ההיערכות לעמידה בהנחיות משרד הבריאות, החלה העירייה לטפל בהצטיידות מוסדות החינוך בעיר בערכות מיגון והיגיינה הכוללות מסיכות מגן לצוותים החינוכיים והמנהליים, מדי חום, סטריליזטורים, מכלי מגבונים ואלכו-ג'ל. כמו כן, יתוגבר מערך הניקיון השוטף.

ראש העיר הודתה לכל העוסקים במלאכת החינוך על הנתונים המרשימים אותם הציג משרד החינוך המציבים את חיפה מעל לממוצע הארצי בהישגי הבגרות ובמספר שיא של בתי ספר מצטיינים בכל הממדים הערכיים והלימודים הנמדדים על ידיו ואיחלה לכל התלמידים והוריהם ולכל אנשי מערכת החינוך שנת לימודים טובה, מהנה ופורייה וביקשה מהילדים והצוותים החינוכיים לשמור על עצמם ובריאותם.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות