המשרד להגנת הסביבה הזמין לשימוע את מנהלי תש"ן בחשד להפרת הוראות לתחזוקת מכלי אחסון נפט גולמי, תוך גרימת מפגעי ריח חזקים

המשרד להגנת הסביבה הוציא התראה לחברת תש"ן בקריית חיים; הזמין את מנהליה לשימוע לפני החלטה על נקיטה בצעדי אכיפה בשל חשד להפרת הוראות לתחזוקת מכלי אחסון נפט גולמי, תוך גרימת מפגעי ריח חזקים, בלתי סבירים ומתמשכים

בשבועות האחרונים הגיעו פניות מרובות מהציבור על מטרדי ריח בקריית חיים לשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל ולגורמי המשרד להגנת הסביבה. נציגי המשרד ביצעו מספר סיורי פיקוח בחוות המכלים תש"ן (תשתיות נפט ואנרגיה) שבקריית חיים, בשיתוף איגוד ערים מפרץ חיפה.

בעקבות הממצאים שעלו והליקויים שהתגלו בסיורים הללו, ולאחר עיבוד הנתונים, המשרד להגנת הסביבה מסר אתמול למנהלי החברה התראה בגין הפרה לכאורה של חוק רישוי העסקים, של חוק חומרים מסוכנים ושל החוק למניעת מפגעים, באופן היוצר חשש משמעותי לפגיעה בציבור וכן מפגעי ריח חזקים ובלתי סבירים.

בשל החשד להפרת ההוראות וליקויים רבים שהתגלו בתחזוקת המכלים, המשרד זימן את מנהלי החברה לשימוע מקוון טרם החלטתו על נקיטה בצעדי אכיפה.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "לא נאפשר למפעלים להוות סכנה סביבתית ולגרום למפגע ריח הפוגע באיכות חיי התושבים. חברת תש"ן, לפי ממצאי הסיורים של הצוות המקצועי במשרדי, לא הסדירה ליקויי תחזוקה מהותיים, ובכך מהווה גורם סיכון לתושבי האזור. נפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותנו כדי לוודא שהציבור לא יסבול מכך שיש מפעלים בסמיכות אליו, וכי כל הליקויים יתוקנו לאלתר".

תש"ן מאחסנת בקריית חיים נפט גולמי במכלי אחסון גדולים, בסמיכות למרכז מסחרי ולשכונת המגורים קריית חיים מערבית. תושבים המתגוררים בסמוך לחוות המכלים פונים למשרד להגנת הסביבה, למוקד הסביבה של המשרד וכן לאיגוד ערים לאיכות סביבה, בתלונות על מפגעי ריח קשים האופייניים לדלק, שמקורם בחוות המכלים. הפניות הללו מעידות על מפגע מתמשך הפוגע באיכות חיי התושבים.

באחרונה התרחשה עלייה משמעותית בפניות של תושבים המדווחים על מפגעי ריח בליווי תסמינים בריאותיים, כגון כאבי ראש. כך למשל, במחצית הראשונה של חודש אוגוסט התקבלו לא פחות מ-30 תלונות ברוח זו במוקד הסביבה של המשרד.

צוותי המשרד להגנת הסביבה וכן איגוד ערים לאיכות סביבה שהוזעקו לשכונה מעת לעת, בשל תלונות התושבים, אכן הרגישו בשטח ריחות אופייניים לדלק. בסיורים שבוצעו נעשה שימוש במצלמה תרמית לבדיקת פליטות של אדי דלק מגגות המכלים, והממצאים העידו על דליפות אדים. כמו-כן, נמצאו ליקויים בציוד המכלים. הליקויים הללו דווחו לחברה לצורך תיקון, ואולם סיורים חוזרים שנערכו החודש המשיכו לגלות פליטות של תרכובות אורגניות נדיפות שלא טופלו כהלכה.

נובע מכך, שהחברה מפירה את תנאי היתר הרעלים בעניין מניעת פליטות של חומרים אורגניים נדיפים לסביבה. כמו-כן, החברה אינה מפעילה נוהלי תפעול ותחזוקה נאותים להבטחת תקינות הציוד ואינה עומדת בתנאי רישיון העסק, כך שנגרם מפגע ריח חזק ובלתי סביר לתושבים המתגוררים באזור ולבאי האזור המסחרי.

במכתב ההתראה צוין כי בטרם החלטה על נקיטה באמצעי האכיפה העומדים לרשות המשרד, מנהלי החברה מוזמנים לשימוע מקוון כדי להשמיע את טענותיהם בנושא.

שרית גולן שטיינברג

עו"ד שרית גולן יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה: "החלטת המשרד להגנת הסביבה לזמן את מנהלי תש"ן לשימוע הוא צעד חשוב. הפעילות המשותפת של המשרד והאיגוד נושא פרי. מנהלי החברות לא יוכלו להמשיך לנהוג בהפקרות כלפי הסביבה וכלפי תושבי האזור ואנו נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת שמפעלים יעשו באמת הכל על מנת שתקלות לא יתרחשו. ואם חלילה תהיה תקלה מנהלי המפעלים ישלמו את המחיר ולא רק הסביבה."

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות