טלטלה בקריית מוצקין: המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש העירייה, חיים צורי, בחשד לשוחד, הפרת אמונים ושימוש במאגרי מידע על תושבי העיר לטובת מערכת הבחירות שלו. וזה לא הכל

המשטרה סיימה את חקירתה בנוגע לראש הץעיריית קריית מוצקין והודיעה כי מצאה תשתית ראייתית להעמדתו לדין בחשד לשוחד, מרמה, הפרת אמונים והפרת פרטיות של תושבי עירו תוך שמוש במאגרי מידע על התושבים, לטובת קידום מערכת הבחירות שלו

דוברות המשטרה (אח"מ):

במשטרת ישראל הסתיימו חקירות בעניינו של חיים צורי ראש עיריית קרית מוצקין ואחרים, בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות, שחיתות ציבורית ועבירות לפי חוק הגנת הפרטיות. החקירה כללה מספר פרשיות במהלכן נחקרו מספר רב של מעורבים, חלקם באזהרה, לרבות חיים צורי.

החקירה הנוגעת לפגיעה בפרטיות תושבי העיר התנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בשיתוף עם הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

החקירה המשותפת חשפה, כי במשך מספר שנים נעשה שימוש במאגר המידע על תושבי קריית מוצקין, אשר מנוהל בעירייה וכולל מידע על כל תושבי העיר, במטרה לקדם את מערכות הבחירות של ראש העיר. כמו כן על פי החשד, נעשה שימוש בכספי ציבור לשדרג את מאגר המידע העירוני לצרכיו הפוליטיים של צורי.

בנוסף, נאסף מידע אודות העמדות הפוליטיות של תושבי העיר במאגר המידע המשמש את העיריה וגם בכך על פי החשד הופרה זכותם של תושבי העיר לפרטיות.

חקירה נוספת שנחקרה, עניינה למעורבות בביצוע עבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית. במהלך החקירה עלה כי טרם מועד בחירות 2018 לראשות העיר, פנה ראש העירייה באמצעות אחר לפעיל בקמפיין הבחירות של מתמודד אחר שביקש להיבחר לתפקיד ראש העיר ובתמורה למתן טובות הנאה שוות כסף קיבל לידיו מידע פוליטי בעל ערך רב ממטה הבחירות של המועמד האחר.

בנוסף נחקר חשד למעורבות בהאזנת סתר ופגיעה בפרטיות לפיו הרשות המקומית שכרה חברה העוסקת באבטחת מידע על מנת לברר הוצאת מידע שלא כדין מהעירייה, לאחר ששני חשודים נתפסו כשברשותם ציוד המשמש כפלטפורמה לסריקה, ניטור והאזנה לרשתות ומכשירי wi-fi בסמוך למקום מגוריו של אחד המתמודדים לרשות העיר. נציין כי בתיק הנ"ל ראש העיר לא היה חשוד.

עם סיום החקירות, סבורה היחידה החוקרת כי נתגבשה תשתית ראייתית לכאורה כנגד חיים צורי ואחרים, כל אחד על פי חלקו, לביסוס החשד למעורבות בעבירות לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט, עבירות מתחום חוק הגנת הפרטיות וכן עבירות נוספות.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות