לפי מחקר חברת צ'מנסקי: העיר נשר במקום השני בהשקעה בחינוך בארץ ובעשירייה הראשונה בכל הארץ בהשקעה לתושב בכל התחומים

בחודש שעבר פורסם דוח ״ערים עשירות vs ערים עניות״ של חברת הייעוץ הכלכלית-עירונית צ'מנסקי בן שחר. במחקר מככבת העיר נשר בין עשר הערים המשקיעות את הסכומים הגדולים ביותר, פר תושב

 

עם ארנונה מהנמוכות בישראל, השקעה בתושב מהגבוהות בישראל ועוד ועוד חברות גדולות שמשתקעות בעיר- העיר נשר כנראה עושה משהו נכון:

בחודש שעבר פורסם דוח ״ערים עשירות vs ערים עניות״ של חברת הייעוץ הכלכלית-עירונית צ'מנסקי בן שחר. במחקר שנערך דורגו 10 הערים העשירות בישראל- המשקיעות את הסכומים הגדולים ביותר, פר תושב, בתושביהם וערים עניות עם ההשקעה הנמוכה ביותר, פר תושב, בישראל.

בחברת צ'מנסקי בן שחר מסבירים: ״בשנים האחרונות חתמו משרד האוצר, משרד הבינוי ורשות מקרקעי ישראל עם רשויות רבות על הסכמי גג לבנייה של מאות אלפי יחידות דיור, כך שהמדינה תממן את עלויות הפיתוח והתשתיות. במקביל, הועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה ומקדמת עשרות תכניות המכילות כמויות 'אין סופיות' של יחידות דיור. 'ליד' יחידות הדיור 'מציירים' אזורים = "כתמים סגולים" של נדל"ן מניב. אלו האחרונים, נקבעים ללא בדיקות כלכליות ותכנוניות קפדניות ומבוקרות. כבמשחקים ב'מספרים אקראיים'… הארנונה למגורים המשולמת על ידי התושבים אינה מספיקה והרשות נדרשת לממן את תושביה על ידי בנייה של נדל"ן מניב.״ הבעיה המתוארת על פי חברת צ׳מנסקי בן שחר הינה שכדי להמשיך ולהשקיע בתושבים הרשות חייבת לייצר הכנסה מנדל״ן 'מניב' כדי לתמוך בגידול יחידות הבנייה, מה שלא מתרחש בהרבה מהרשויות.

רועי לוי ראש העיר אמר: "להיות תושב נשר זו ההשקעה המשתלמת ביותר שהורים יכולים לתת לילדיהם. עם ארנונה מהנמוכות בישראל ההשקעה בכל ילד גבוהה פי 2 מהממוצע הארצי ופי 4-7 מהערים בתחתית הרשימה. אך זה לא הכל, מחיר הארנונה העסקית בנשר, גם הוא אטרקטיבי, נתון שמושך את כל מטות ומוקדי החברות הגדולות במשק להשתכן בנשר, ביניהן- בנק הפועלים, חברת התקשורת הוט, בנק לאומי בנק דיסקונט ועוד. ההכנסה מהתעשיות החכמות שמתקיימות בנשר מאפשרת לנו להשקיע רבות בתושבים. בשנים הקרובות המגמה תמשך עם בניית פארק הייטק ראשון מסוגו במחצבה 4.5 , ששימשה בעבר את מפעל נשר מלט. פארק 4tech יכלול אזור עסקים, פנאי, תעשיות עתירות ידע, שיתופי פעולה ייחודיים עם מוסדות השכלה גבוהה ושני בניינים בני 60 קומות כל אחד עם חיבור תחבורתי ייחודי! יש למה לצפות".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות