בעקבות השריפה הגדולה שנגרמה בשל רשלנות בבז"ן ב-2016: החברה תקנס ב-1.2 מיליון שקל וגם מנהליה נקנסו אישית

במסגרת עסקת טיעון בנושא השריפה הגדולה שהשתוללה בבז"ן ב-2016, הוטלו קנסות על החברה ועל שלושה מנהלים בכירים. יו"ר איגוד ערים גולן שטיינברג: "רק אכיפה כנגד נושאי המשרה עצמם יכולה לעצור את התקלות הללו"

בעקבות השריפה שפרצה ב-25 בדצמבר 2016, במכל אחסון דלקים שנמצא בחוות המכלים של בזן במפרץ חיפה, בית משפט השלום בחיפה הרשיע היום, במסגרת הסדר טיעון, את חברת בז"ן בעבירות של מעשי פזיזות ורשלנות ועבירות סביבתיות של זיהום אוויר והפרות היתרים.

בעקבות ההרשעה, הוטל על בזן קנס כספי בסך של 1.2 מיליון שקל.

כמו כן הוטלו עונשים על ראשי החברה: הסמנכ”ל, יריב גרץ, צחי שפירא ורון עובדיה נמצאו אשמים באחריות נושאי משרה לעבירות סביבתיות, והוטלו עליהם קנסות בסך של בין 50-30 אלף שקל.

במסגרת בדיקה שגרתית יום לפני השריפה של אחד מעובדי חוות המכלים בבזן, התגלה כי הגג הצף של המכל שקע בתוך איזומראט (התערובת הנוזלית, א”ש). כתוצאה משקיעת הגג נחשפה כמות איזומראט של כ-300-200 מ”ק לאטמוספרה, וגרמה לפליטת פחמימנים וכן ליצירת אווירה נפיצה העלולה לגרום לשריפה.

צוותי כיבוי וחירום של בזן החלו בביצוע פעולות תפעוליות לחשיפת הגג השקוע, אולם בבוקר יום השריפה, תוך כדי התזת מים מגובה של כעשרה מטרים לתוך המכל לצורך הדחת האיזומראט לצדי הגג הצף, פרצה שריפת ענק שהציתה את הדלקים שבמכל, והאירוע יצא מכלל שליטה. כוחות כיבוי והצלה שהוזעקו למקום פעלו שעות רבות לכיבוי השריפה.

יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה, עו"ד שרית גולן שטיינברג: "הבוקר בית משפט השלום בחיפה הרשיע את חברת בז"ן ומנהלים בכירים בחברה בעברות שיוחסו להם, ובניהם מעשי פזיזות ורשלנות, עבירות סביבתיות של זיהום אוויר והפרות היתרים, ועוד עברות שלא ניתן לעבור עליהם בשתיקה. אנו באיגוד יודעים שרק אכיפה כנגד נושאי המשרה עצמם יכולה לעצור את התקלות הללו. ואכן, המטרה שלי באיגוד היא להוביל עוד ועוד הליכי אכיפה ביחד עם הגורמים הממשלתיים כנגד המזהמים מתוך הבנה שנושאי משרה בחברות המזהמות יחשבו פעמיים לפני כל פעולה במפעל שעשויה לפגוע בתושבים. חשוב לציין שאל מול הנזק הרב שגרמה השריפה בבז״ן יצאו האשמים בעונשים קלים אבל התקדמנו כברת דרך משמעותית ביחס לעבר בהטלת אחריות פלילית אישית וזה משמעותי מאוד. אנו נמשיך להילחם באותם המזהמים למען האויר שילדינו ואנו נושמים".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות