אקטואריה- המגמה לתואר השני באוניברסיטת חיפה שמבטיחה לבוגרים עבודה, רמת השתכרות גבוהה וביקוש הגדול מההיצע

נל גברא. צלם: pierre mikael cohen.נל גברא. צלם: pierre mikael cohen.

בכל שנה התכנית מקבלת כ 20-40 תלמידים בלבד, ורובם מאותרים לתעסוקה כבר בסיום שנת הלימודים הראשונה שלהם בתואר. תנאי הקבלה: ממוצע 80 בתואר הראשון. מי שלא עונה לדרישה זו, מאפשרים לו לעבור מבחנים משלימים אחרים, שאם הוא עובר אותם- הוא מתקבל לתכנית.

 מספסל הלימודים לעולם העבודה וביקוש

נל גברא בומשטיין, בוגר תואר שני באקטואריה באוניברסיטת חיפה:

למה בחרת באקטואריה לתואר שני?

לאחר תום השירות הצבאי חיפשתי מקצוע מאתגר, מעניין, עם היצע גדול בשוק המשלב יכולות מתמטיות, אנליטיות ופיננסיות.

קיבלתי המלצה חמה על תחום האקטואריה והתחלתי לחקור ולקרוא בנושא והבנתי שזה המסלול בשבילי.

האם זה נכון שיש הרבה הצעות עבודה בתחום?

כיום אני חושבת כי הביקוש לעוזרי אקטואר גדל, מחלקות האקטואריה בחברות הביטוח השונות גדלות משנה לשנה ובעקבות כך גודל הביקוש לעוזרי אקטואר.

חיפוש עבודה לאחר התואר יכול לקחת כמספר חודשים אך ישנם סטודנטים המשלבים עבודה בתחום כבר במהלך התואר השני.

האוניברסיטה דואגת לקשר בין המשרות הפנויות בשוק לסטודנטים לקראת סיום התואר, כמו כן גם המרצים העובדים בתחום מעדכנים את הסטודנטים על משרות פנויות.

האם דרגות השכר בשוק העבודה הן כמצופה?

בתחילת הדרך השכר ההתחלתי אינו גבוה, עם זאת, קיים תגמול לעובדים חרוצים המראים יכולות בפרט אלו העוברים את מבחני ההמשך ולבסוף זה משתלם.

מה המסלול שעברת כאקטואר?

התחלתי לעבוד לקראת סיום התואר השני במנורה מבטחים חברה לביטוח כעוזרת אקטואר בתחום חיים.

כשנתיים וחצי לאחר סיום התואר השני ניגשתי למבחני ההמשך, דבר שהיה מאוד מאתגר בשילוב עם עבודה במשרה מלאה.

לאחר כארבע וחצי שנים במנורה כעוזרת אקטואר ולאחר השלמת כל מבחני ההמשך התחלתי לעבוד ב SCOR חברת מבטח משנה כאקטוארית חיים ובריאות.

 

יהונתן שוורץ. אקטואר

יהונתן שוורץ, בוגר תואר שני באקטואריה באוניברסיטת חיפה:

למה בחרת באקטואריה לתואר שני?

למדתי תואר ראשון בכלכלה וסטטיסטיקה וחיפשתי תחום שמשלב ניתוח נתונים (סטטיסטיקה) עם חשיבה כלכלית ופיננסית. לא מצאתי תחום אחר שמשלב את זה בצורה כל כך טובה.

האם זה נכון שיש הרבה הצעות עבודה בתחום?

בגלל השינויים שקורים עכשיו בתחום הביטוח והפנסיה הביקוש לאקטוארים רק בעלייה.

האם דרגות השכר בשוק העבודה הן כמצופה?

ענף הביטוח והפיננסים הוא ענף עם שכר מכובד ואקטוארים מוכשרים מתוגמלים יפה ואפשרויות הקידום רבות.

מה המסלול שעברת כאקטואר?

בקיץ בין התואר ראשון לתואר שני בחיפה התחלתי לעבוד בפניקס חברה לביטוח כעוזר אקטואר בתחום ביטוח כללי. המשכתי לעבוד תוך כדי התואר השני והשלמתי את המבחנים המתקדמים של האגודה הישראלית במקביל. כיום אני משמש אקטואר ראשי בשלמה חברה לביטוח ומחפש לגייס עוזרי אקטואר…

אנה סמנובה, אקטוארית

אנה סמנובה, בוגרת תואר שני באקטואריה באוניברסיטת חיפה:

למה בחרת באקטואריה לתואר שני?

כאשר למדתי תואר ראשון, התלבטתי בין ביו סטטיסטיקה לאקטואריה ולכן עשיתי מספר קורסי בחירה שקשורים לשני התחומים בכדי להבין לאיזה מקצוע אני יותר מתחברת. שילוב של כלכלה עם מודלים סטטיסטים היה מנצח וכך החלטתי על אקטואריה.

האם זה נכון שיש הרבה הצעות עבודה בתחום?

תלוי בתקופות, יש עלייה וירידה ב-"ביקוש", אבל תמיד יש לפחות חברה אחת שבה מחפשים אקטואר או עוזר אקטואר. אני התחלתי לעבוד במנורה מבטחים בסוף הלימודים ולא נתקלתי בבעיית חיפוש עבודה. גם הרגולטור דואג לעבודה של אקטוארים. כשהתחלתי לעבוד במנורה היינו כ-20 עובדים במחלקה ושמעתי סיפורים שפעם היו רק 4. היום אנחנו יותר מ-40 אנשים.

האם דרגות השכר בשוק העבודה הן כמצופה?

השכר ההתחלתי היה נמוך מהמצופה, אך מנסים לתגמל בהתאם את עובדים הטובים וחושבים מחוץ לקופסא עם הזמן. מי שחושב שהוא מסיים את הלימודים באוניברסיטה ואחרי זה שותה קפה ומרוויח 20 אלף- טועה. אבל חברות יודעות להעריך עובדים טובים שמשקיעים.

מה המסלול שעברת כאקטואר?

בסוף תואר שני באקטואריה באוניברסיטת חיפה התחלתי לעבוד במנורה מבטחים ביטוח כעוזרת אקטואר, לאחר כשנתיים ניגשתי למבחן ראשון ולצערי לא עברתי. המשכתי ללמוד ולאחר 3 שנים סיימתי את כל המבחנים. כל התקופה עבדתי במנורה והיום אני אקטוארית, אחראית על מאזן ביטוח בריאות. היו לי מנהלים מדהימים שלמדתי מהם המון, בתקופה שאני עובדת במנורה נחשפתי לעבודה בתחומים שונים, כמו תמחור, הערכת עתודות, הערכת סיכונים ביטוחיים ועוד. עבדתי מול גורמים שונים באירגון, כגון: חשבים, מנהלי סיכונים ומנהלים בכירים. הייתי ממליצה ללמוד את המקצוע למי שאוהב מספרים ואתגרים ולא רוצה לעבוד רק מול מחשב.

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות