לראשונה, הבוקר תלמידי מערכת החינוך הקרובים לקו החוף תרגלו פינוי מסודר לאזור מבטחים בתרחיש של צונאמי

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב מסר: "מערכת החינוך עורכת השבוע תרגיל היערכות לרעידת אדמה, ולראשונה גם היערכות לצונאמי. מדובר באירוע שיא שמוביל המשרד במסגרת תכנית רב שנתית להגברת המוכנות בעתות חרום. במסגרת התכנית, בין היתר פועל המשרד לחיזוק מבני מוסדות חינוך, להתקנת מערכות התרעה ולהידוק מנגנוני החירום של המשרד. למערכת החינוך תפקיד מכריע במערך ההתגוננות הלאומי של מדינת ישראל, ואנו פועלים במגוון מישורים כדי להכשיר את צוותי החינוך והתלמידים להתמודדות עם מצבי חירום".

מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל הוסיף: "מערכת החינוך מקיימת מדי שנה תרגיל התגוננות בכל מוסדות החינוך בארץ. השתתפות בתרגיל הלאומי היא נקודת שיא בהיערכות של מערכת החינוך להגברת המוכנות של התלמידים ומוסדות החינוך להתנהגות נכונה בעת חירום. בצד התרגיל, יתקיים תרגול "למידה מרחוק בחירום" שבמסגרתו יעסקו התלמידים בתכנים לימודיים מתוקשבים וינהלו שיח מקוון עם מוריהם במרחב הדיגיטלי. בנוסף, יערך השבוע תרגול מחוזי בנושא "הפעלת בני נוער מתנדבים", במסגרתו יופעלו בני נוער וחברי המנהיגות הצעירה ברשויות המקומיות בתכנים הקשורים למעורבות חברתית ולסיוע לקהילה בשעת חירום. מוכנות של מערכת החינוך לחירום מהווה נדבך חשוב ומשמעותי בהכנת האוכלוסייה ובחוסנה של החברה הישראלית להתמודדות במצבי החירום השונים.

ראש רח"ל ויו"ר ועדת ההיגוי הבין משרדית להיערכות לרעידות אדמה, תא"ל (במיל') זאב צוק-רם, ציין אף הוא: "התרחשות רעידת אדמה באזורנו היא כנראה בלתי נמנעת, אנו יודעים שהיא תתרחש אך איננו יודעים מתי, באיזו עוצמה והיכן בדיוק. רעידת אדמה באזורנו עלולה להוביל לצונאמי אשר יפגע בחופי ישראל, כמו גם גל צונאמי שיגיע כתוצאה מרעידת אדמה חזקה רחוקה מאתנו בים התיכון. ככל שנקדים להיערך ונדע להתמודד עם תרחישים אלו, כפי  שתרגלנו היום, כך נדע להעניק לאזרחי המדינה את המענה הטוב ביותר בתרחיש כה הרסני".

מנהל ועדת ההיגוי הבין משרדית להיערכות לרעידות אדמה, אמיר יהב סיכם: "התרגיל הינו חלק מפעילות ענפה להיערכות לרעידות אדמה ולצונאמי שאנו מובילים בשיתוף כלל משרדי הממשלה, גופי החירום וההצלה, מכוני המחקר והאקדמיה. התרגיל הביא לידי ביטוי את שיתוף הפעולה הבינלאומי בתחום ההיערכות לצונאמי לו שותפה מדינת ישראל, הוא תרגל את מערך ההתרעה של המדינה ואת שיתוף הפעולה הבין ארגוני".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות