דיבייט בדרום השרון בין אזרי, פתאל ורופא. למה אחד מהם חושש מיום הבחירות ולא בגלל הקלפי?

אחת השאלות שהופנתה לכל שלושת הנוכחים הייתה: מה התכנית הכלכלית של כל אחד מכם לשיפור מצבם הכלכלי של הישובים והקיבוצים במועצה?

 

אזרי: "במשך 20 השנה האחרונות דיברו על הקיבוץ והמושב כעל קרקע שאפשר לעשות עליה סיבוב – לבנות, למכור ולעשות קופה ולהעביר יד למישהו אחר. לדלג על המנהל, לבנות או לא לבנות מחסן… אז קודם כל, הגיע הזמן לעשות הסדרה של כל נושא המחסנים וכל נושא הדיור ואז יהיה אפשר לדבר על פיתרון כלכלי לקיבוצים ולמושבים. זה התנאי של המנהל, אבל את ההסדרה לא צריך לעשות בכפייה. צריך להביא את אותה גברת שחיה 70 שנה במושב ועבדה בחקלאות שתספר את הסיפור שלה. היא לא אותו דבר כמו אחד שקנה בית לפני 20 שנה להרחבה ושם שם 4-5 מיליון. הם אנשים שונים – היא עובדת אדמה והוא אדם שעשה עסקה טובה. כדי לפתור את הבעיה צריך להתייחס לסיפורי האנשים. צריך לטפח חקלאות חכמה באזור הזה – גידול קנביס רפואי יוציא אותנו מהבוץ הכלכלי, ואפשר להשקיע גם בפיתוח צמחי תרופות ושמנים".

דרור רופא: "למועצה יש שלושה משאבים מרכזיים. האחד זה ההון האנושי, השני זה קרקע – ויש לנו הרבה. המועצה יושבת על כמעט 95 אלף דונם והשלישי זה מים, שגם מהם יש לנו הרבה. שלושת המשאבים האלו צריך לדעת לנצל אותם. יש לנו 20 מושבים ו-7 קיבוצים וכל אחד מהישובים האלו יכול להתפתח בתוכו. לצורך זאת, המועצה צריכה לעזור לישובים לפתח חזון, צריכה לסייע בתכנון ויכולה לסייע במימוש. בכל מושב יש אלמנטים מסחריים כמו תחנות דלק ואזורים מסחריים כאלו ואחרים, אבל הפוטנציאל עדיין לא מוצה וזה אחד הדברים שהם תנאי להתפתחות כלכלית".

אזרי, רופא ופתאל. ענו לשאלות התושבים וענו לגבי התוכניות של כל אחד מהם. צילום: עצמי

זאב פתאל: "אני רוצה להנמיך קצת את רף הציפיות. המועצה מנסה כבר 20 שנה להוציא לתכנון אזור תעשייה חדש. לדעתי אנחנו מאוימים ברגע שהמדינה תשים את ידיה על הבנייה הפחות חוקית במושבים ובקיבוצים. ההכנסות של המועצה מהארנונה מהמבנים האלו, יפגעו. יש 3 דרכים להרים את ההכנסות. אחת היא באופן מיידי, וזה להגביר את האכיפה כלפי מי שלא משלם ארנונה, זה לא נעים אבל חוקי ומעשי. מי שלא משלם ארנונה, פוגע בכולנו. הדבר השני זה להעלות את הארנונה. הישובים והקיבוצים באזור שלנו הם במצב בסדר גמור. אנחנו מועצה אזורית איתנה. הדרך השלישית זה בניית אזורי תעשייה. השיתוף צריך להעשות עם המגזר הערבי. למשל אם יפתחו 2 תחנות רכבת ליד טירה וטייבה, צריך יחד איתם לעשות שתוף פעולה לבנות שם אזורי מסחר. למשל המועצה האזורית נגב יש לה אזור תעשייה משותף עם רהט".

אזרי ציין נושא כאוב אחד ומטריד תושבים רבים, נושא התנהלות המועצה מול הישובים: "נושא אחדות המועצה הוא נושא עקרוני –  המועצה האזורית דרום השרון במשך 22 שנה שבהם אני גר כאן, הדבר היחיד שאני חווה זה סכסוך, ניכור ובידול מהישובים הקהילתיים. זה המסר שעבר במשך 22 שנה. כל הישובים מקופחים באותה מידה. כך השיטה עבדה וכך נבחר ראש המועצה מקדנציה לקדנציה. השיטה הייתה שראש המועצה מחזק את השלטון שלו, מסכסך בין הישובים ומחליש את הוועדים המקומיים. לפני הבחירות הוא עושה כמה פעולות ושוב נבחר. מהיום זה נגמר!", אמר בנחרצות אזרי.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות