70+ עם הפנים קדימה

מנהלת מרכז יום לקשיש, אורה ג'רפי מסבירה: "עבור קשישים רבים העיסוק באומנות והצגתו בתערוכה מרשימה ורבת משתתפים אינו מובן מאליו כלל. חלקם לא החזיקו מכחול מעודם ו/או לא נגעו בחימר עד שהגיעו למרכז היום. עד שהגיעו למרכז היום הם עסקו ביצירת החיים עצמם: עלו ארצה בדרך לא דרך, בנו מדינה והקימו משפחות לתפארת. אחרי כל מה שעברו ובנו, הם מגיעים למרכז היום כשהם מתמודדים עם הזיקנה והשלכותיה. פה הם מוצאים זמן נטו בשביל עצמם: לבלות עם חברים, ליהנות משירותי פנאי שונים ומגוונים. חלקם מגיעים עם רקע באומנות וחלקם מתוודעים לראשונה לכישרון האומנותי ולחדוות היצירה שהודחקו כל השנים".
פעם בשנה יוצאות ממרכז היום ברמת השרון הזמנות חגיגיות לבני המשפחה. לעיתים התערוכה הראשונה עבור בן המשפחה היא גם הפעם הראשונה שהוא עומד מול הכישרון היצירתיות של ההורה שלא באה לידי ביטוי עד כה. המפגש הראשון הזה מלווה בהתרגשות רבה ולעיתים קרובות גם בדמעות. המשפחות הוותיקות שכבר יודעות לקראת מה הן באות, מחכות לארוע הזה בשקיקה.
בצד ההתרגשות הראשונית של המשפחה שנודעת לראשונה לכשרון של החבר במרכז, קיימת התרגשות מתבוננת ומעמיקה יותר. זו של המשפחה הרואים בתהליך היצירה של בן המשפחה מעין מראה לחוויות משמעותיות שעברו עליו בשנה האחרונה.
עוד הוסיפה אורה ג'רפי: "אין ספק שהתערוכה תורמת לא רק להעצמת חברי המרכז אלא גם לקשרים המשפחתיים ולהבנה אחרת כל פעם מחדש של הקשיש. אומרים שאין גיל לאהבה. במרכז היום ברמת השרון, ידוע שאין גיל ליצירה".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות